Ikaruga avbildat

Robot
Inaktiv
Ikaruga avbildat

Ikaruga är riktigt roligt. Hoppas de portar mer spel från Dreamcasten.

emp
Medlem

One word: gimme!

Flakmonkey
Skrivet av dosman:

Ikaruga är riktigt roligt. Hoppas de portar mer spel från Dreamcasten.

Bangai-O!!!!

Inaktiv

Om detta inte får fler japaner till 360-marknaden så kan ingenting göra det. Microsoft och utvecklarna har gjort ett väldigt smart drag måste jag påstå. Själv sålde jag min 360 p.g.a. andra prioriteringar så jag får inte sätta mig med detta underbara lir igen.

Medlem

Fast å andra sidan har Ikaruga funnits till GC ganska länge (Jag har det t.ex.).
Tror även majoriteten av Japanerna har en GC eller Wii (som kan köra GC spel) i sitt hushåll.
Så det finns ingen mening med att köpa ett gammalt spel igen faktiskt.

Men är bra att det kommer till Live Arkade så att amerikaner och andra personer får upp ögonen för lite annorlunda spel för en gång skull.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Du missar nog att folk troligtvis kommer att köra detta online via Live. Kan inte minnas att man kunde det på GC/DC/Wii?

Medlem
Skrivet av Denny:

Du missar nog att folk troligtvis kommer att köra detta online via Live. Kan inte minnas att man kunde det på GC/DC/Wii?

Du menar coop online då eller? Det vore ju ganska nice faktiskt.
Har spelet på gamecube i alla fall och det duger för mig.

Medlem

far åt helvete vad svårt det här spelet var :/


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av MammaMuu:

Du menar coop online då eller? Det vore ju ganska nice faktiskt.
Har spelet på gamecube i alla fall och det duger för mig.

Jajemen, det är ju XBOX Live Arcade trots allt och att inte tillämpa en onlinefunktion för ett coop-spel som detta vore ju ett idiotiskt drag.

Medlem
Skrivet av SorbP:

far åt helvete vad svårt det här spelet var :/

Riktigt enkelt spel faktist, om du tycker det här var svårt så ska du värkligen inte ge dig in på 'svåra' shotemup då du säkert inte klarar dig mer en 1-2 minuter ^^.

Ikaruga är väldigt lätt, det enda svåra med det är att lära sig banor så man kan få bra chain och score, själv har jag runt 100 chains på bana 1-3 var, efter det blir det svårt att samla chains ^^.

Vila i frid

Om jag någonsin köper en Wii så är det så jag kan köra detta GC-spel.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Ikaruga är sådär medelsvårt skulle jag säga (beror på hur bra man är på smups).
Men tror inte denna killen tycker det är svårt iaf.

http://www.youtube.com/watch?v=ToBdzV7w5Pc


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av SorbP:

far åt helvete vad svårt det här spelet var :/

Riktigt enkelt spel faktist, om du tycker det här var svårt så ska du värkligen inte ge dig in på 'svåra' shotemup då du säkert inte klarar dig mer en 1-2 minuter ^^.

Ikaruga är väldigt lätt, det enda svåra med det är att lära sig banor så man kan få bra chain och score, själv har jag runt 100 chains på bana 1-3 var, efter det blir det svårt att samla chains ^^.

Lätt i förhållande till vissa andra shmups som tex denna bossen
http://www.youtube.com/watch?v=PP-mePr1-ZQ . Men inte lätt om man jämför med mario tex

Inaktiv

så länge det inte blir lika buggigt som gc versionen är jag nöjd. å andra sidan går det ju lätt att uppdatera XBLA spel så jag bör inte vara orolig.

Bästa shmup'et som finns tycker jag, finns alltid nåt att förbättra i sitt "game"

Avstängd

Buggigt? Jag har den på GC. Vad är det som är fel?

Inaktiv
Skrivet av rolloboy:

Buggigt? Jag har den på GC. Vad är det som är fel?

Du har inte märkt at det är omöjligt att targeta ch.1 bossen med sina releases? träffar hans turrets på sidan istället. Detta händer varken i arkadversionen eller dreamcastversionen. Sen händer det en jävla massa random shit lite överallt i gc versionen. Under ch.5 t.ex kan ena turreten på första minibossen få spin vilket gör det omöjligt att dodge'a då de egentligen bara är koncentrerade strålar av samma färg, Väldigt svårt att förklara men jag gjorde mitt bästa där.
Edit: här finns en film på "glitchen": Ch.5 Glitch

Sen kommer musiken i osynch om man pausar i gamecube versionen, jag orienterar mig med hjälp av musiken i Ikaruga så detta är väldigt dåligt och sabbar min timing.

Det finns många fler buggar som jag inte kan komma på nu direkt men gc versionen är i mitt tycke den sämsta portningen.

Någon som sett vem som speltestade gc versionen medans credits rullar förbi? nej, inte jag heller så det fanns tydligen ingen.

1
Skriv svar