Medal of Honor: Airborne

Robot
Medal of Honor: Airborne

När långköraren Medal of Honor i sin senaste inkarnation förses med fallskärm gör spelserien samtidigt sin debut på Xbox 360. Uppskruvade förväntningar till trots så kan resultatet bäst beskrivas som ljummet. Var det här allt?


Medlem
FZ recenserar Medal of Honor: Airborne

Jag kan inte annat än att hålla med det mesta i recensionen. Väldigt kort speltid (4-5tim utan problem), korkat/dåligt AI, ingen nämnvärd story, etc, etc...

Nu har jag dock inte kört multiplayerläget, så det kanske är riktigt lyckat. Men singleplayer var inget att hänga i granen...


signatur
Medlem
Skrivet av Gabor:

Jag kan inte annat än att hålla med det mesta i recensionen. Väldigt kort speltid (4-5tim utan problem), korkat/dåligt AI, ingen nämnvärd story, etc, etc...

Nu har jag dock inte kört multiplayerläget, så det kanske är riktigt lyckat. Men singleplayer var inget att hänga i granen...

Så sant, tänkte precis skriva samma sak.
Ett haffsjobb signerat våran kära vän...EA..:down:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

gillar man fortfarande ww2 och döda nazister så är det helt ok spel. ingen höjdare, men den duger.

multiplayer suger, alla sitter på hustak och snipercampar något kopiöst. spawnkill i allra högsta grad.

Medlem

Bra recension. Mediokert spel.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Ojdå. En tvåa? Tog alla rosor slut i och med rescensionen av World in Conflict? Med ett snitt på nätet i andra recensioner kring (om man omsätter det till ert poängsystem) 3,5 känns ert betyg väl i underkant. Har inte spelat mer än demot själv så kan inte direkt uttala mig men känslan av att ni premierar vissa arketyper av spel baserat på ett snävt urval av (patriotiska) recensenter smolkar den annars så bastanta FZ-bägaren tycker jag.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Håller med recensionen. Spelade första banan sen tröttnade jag.

Medlem
Skrivet av Nolite:

Ojdå. En tvåa? Tog alla rosor slut i och med rescensionen av World in Conflict? Med ett snitt på nätet i andra recensioner kring (om man omsätter det till ert poängsystem) 3,5 känns ert betyg väl i underkant. Har inte spelat mer än demot själv så kan inte direkt uttala mig men känslan av att ni premierar vissa arketyper av spel baserat på ett snävt urval av (patriotiska) recensenter smolkar den annars så bastanta FZ-bägaren tycker jag.

Kan väl beror på att det är olika recensenter med olika smak och tycken.

Men sen är väl frågan, varför ska ett spel som inte tillför något nytt utan är ytterligare en klon från äldre spel få höga poäng?

Hoppa fallskärm i all ära, men det är inget som inte gjorts tidigare det heller.

Medlem

Håller med recensenten...

Medlem

Jag har lirat igenom hela detta spelet och jag kan nog delvis hålla med recensionen. Dom första banorna var ju underbart bra, man landar mitt i fajten och det skjuts på en från alla håll så man kan ju knappast säga att det inte e fullt ös iallafall ^^.
Sen tappar spelet och när "Turbotyskarna" (som PC Gamer kallade dem) kommer med sina MG42or och bara mejjar ner allt och alla i sin väg så tröttnar man snabbt, dom är för övrigt helt omöjligta på Elite och jag fick faktiskt fuska på sista banan för att ens orka spela igenom den. Dock så tycker jag att betyget var lite lågt 3.5/5 borde vara mer passande tycker jag

Inaktiv

fuskare och PC Gamer läsare - herregud... Iaf provade demot kände direkt att det var skit.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Tyckte det var ganska så bra tills dom två sista updragen.

Måste det alltid finnas super soldater och stora borgar mitt i tyskland?

Tur att jag lånade det för jag spelade igenom det på 3 timmar på Normal.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

spelade demot och jag tröttnade direkt

Medlem
Skrivet av Peter Eriksson:

En halvkvalificerad gissning är att Airborne vid det laget endast kommer att existera som ett luddigt minne och som utfyllnadsmaterial längst nere i elektronikkedjornas reakorgar.

Så jävla word.

Medlem

Håller med, efter att jag klarade av SP så var det, jaha, var det allt? Bra spel, dock allt för kort.

Skrivet av Night Hawk:

Tyckte det var ganska så bra tills dom två sista updragen.

Måste det alltid finnas super soldater och stora borgar mitt i tyskland?

Tur att jag lånade det för jag spelade igenom det på 3 timmar på Normal.

Supersoldater

, okej, lite långsökt, men med

stora borgar

antar jag att du syftar på detta, var själv skeptisk om tyskarna verkligen kunde byggt sådana här, men jo... tydligen :)?. OBS spolier!


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

På tal om den stora borgen, så är nog det det mest positiva med spelet. Det var en av de snyggaste och mest välgjorda banorna jag någonsin spelat i ett spel. Speciellt när man tittar ut över banan, glidandes med sin fallskärm, och man faktiskt kan landa på oerhört många olika ställen. Du kan ju till och med skita i att landa i tornet, och attackera nerifrån upp...


signatur
Medlem
Skrivet av Gabor:

På tal om den stora borgen, så är nog det det mest positiva med spelet. Det var en av de snyggaste och mest välgjorda banorna jag någonsin spelat i ett spel. Speciellt när man tittar ut över banan, glidandes med sin fallskärm, och man faktiskt kan landa på oerhört många olika ställen. Du kan ju till och med skita i att landa i tornet, och attackera nerifrån upp...

Håller inte med om något alls här. Troligen är det en av de fulaste banorna jag sett, speciellt när man tittar ut när man glider med fallskärmen, det ser ju bara så fult ut. Ok, jag håller med om att det är coolt att man kan landa lite var man vill, men så fort man faktiskt gjort det är det bara en soppa av sämstheter.

Det är synd att Medal of Honor blivit så kasst sedan Allied Assault, men det kanske var givet, hoppas detta säljer as dåligt, hoppas utvecklarna får lida för att de satt och sa i alla intervjuer hur bra och unikt spelet skulle bli. Eller, EAs marketing, de borde lida, eftersom de tvingar utvecklarna... balblab etc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Gabor:

På tal om den stora borgen, så är nog det det mest positiva med spelet. Det var en av de snyggaste och mest välgjorda banorna jag någonsin spelat i ett spel. Speciellt när man tittar ut över banan, glidandes med sin fallskärm, och man faktiskt kan landa på oerhört många olika ställen. Du kan ju till och med skita i att landa i tornet, och attackera nerifrån upp...

håller med, ruggigt fin stämning, det gjorde att spelet inte föll helt och hållet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Alldeles för kort och multiplayer är det sämsta jag spelat på länge.
Inga dedicated servers, max 12 spelare. Få, trista banor. Uppmanar mer eller mindre till spawncamping.
Körde spelet på PC för övrigt.

Medlem
Skrivet av Wilcon:

Körde spelet på PC för övrigt.

Det kan ju bara bli så mycket sämmre på konsol, sämre kontroller, sämre grafik, sämre multiplayer, etc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Håller med, efter att jag klarade av SP så var det, jaha, var det allt? Bra spel, dock allt för kort.

Skrivet av Night Hawk:

Tyckte det var ganska så bra tills dom två sista updragen.

Måste det alltid finnas super soldater och stora borgar mitt i tyskland?

Tur att jag lånade det för jag spelade igenom det på 3 timmar på Normal.

Supersoldater

, okej, lite långsökt, men med

stora borgar

antar jag att du syftar på detta, var själv skeptisk om tyskarna verkligen kunde byggt sådana här, men jo... tydligen :)?. OBS spolier!

fan va coola bilder! trodde också det var påhittat i spelet. tack för länken!

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Wilcon:

Körde spelet på PC för övrigt.

Det kan ju bara bli så mycket sämmre på konsol, sämre kontroller, sämre grafik, sämre multiplayer, etc.

Sämre grafik?

Vad kostade det dig att få den grafiska kvalitén jag har? 4 gånger så mycket? 5? 6?

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Wilcon:

Körde spelet på PC för övrigt.

Det kan ju bara bli så mycket sämmre på konsol, sämre kontroller, sämre grafik, sämre multiplayer, etc.

Sämre grafik?

Vad kostade det dig att få den grafiska kvalitén jag har? 4 gånger så mycket? 5? 6?

Vad snackar du om?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Håller med, efter att jag klarade av SP så var det, jaha, var det allt? Bra spel, dock allt för kort.

Skrivet av Night Hawk:

Tyckte det var ganska så bra tills dom två sista updragen.

Måste det alltid finnas super soldater och stora borgar mitt i tyskland?

Tur att jag lånade det för jag spelade igenom det på 3 timmar på Normal.

Supersoldater

, okej, lite långsökt, men med

stora borgar

antar jag att du syftar på detta, var själv skeptisk om tyskarna verkligen kunde byggt sådana här, men jo... tydligen :)?. OBS spolier!

Ballt. Även jag var skeptisk att det hela fanns i verkligheten. Dessvärre sabbar nazisteliterna som springer runt med MG42 och skriker "Destroy them all" spelet rätt mycket ändå.

Inaktiv

Håller med en del av er, spelet var bra i början ända tills bron i Market Garden. Där tröttnade jag på snabbskjutande panserschrecks. Sen med "turbonassarna" blev det ju bara värre. MP var bara skit, tänkte innan jag köpte spelet att det kan ju inte vara dåligt på mp, men jo titta EA är ju rena trollkarlarna. Var tvungen att köpa WIC för att inte dö av ångest och sorg. Gav MoH: Airborne förövrigt en 3.5 (lite väl högt kanske)

Medlem

Sämsta medal of honor spelet hitills, 3 timmar och man är på sista banan i princip.. skitspel säger jag.

Medlem

Jag är väl en av dem få som faktiskt gillade spelet. Men jag håller med om att market garden med bazooka elite snubbarna förstörde ww2 stämningen. I övrigt gillade jag spelet och spelar det än då jag vill ha alla vapen maxade + få alla achivements på xbox360.

Jag har både Xbox360 och PC.

Inaktiv

På senare tid har MoH-serien bara varit skit om man jämför med CoD. Detta spelet däremot tyckte jag var ett lyft från föregående titlar, då mest för att man kan hoppa och landa var man vill. Sen gillade jag att springa omkring med pistolen och skjuta nazzar. De s.k. turbonazzarna tyckte jag också var kul, två shotgunskott i pallet, and they're goin' down.

Medlem

Jag testade det hos en polare, men gav upp efter att ha spelat två-tre minuter av första banan... Får väl ge det en chans till nån gång, men av det lilla jag spelade blev jag bara illamående.

Inaktiv

Oj oj oj..

Varför från första början spela ett spel på NORMAL och sedan klaga på att man spelade ut det så fort?
Sjukt att kasta bort ett spel genom att spela det på så enkel nivå att man spelar ut det på 3 tim?

Varför ska alla spel vara som quake, att man springer omkring som en höna och sprayar bly som en idiot? Har längtat efter ett schyst sniperspel och ser man på.. det kom.

Själv så tycker jag att hela spelet charm är just att få leta lite bland byggnader och bråten efter smygande fiender. Sen så är det här spelet verkligen en bild och ljudupplevelse. Vapenljuden utklassar COD's.

Tror verkligen att man behöver ha lite mer kräm i datorn för att riktigt uppskatta spelet.

X-fi och ett schyst grafikkort är lösningen för er som gnäller på att banorna är fula osv. Ni som tycker det är antingen blinda eller så sitter ni helt enkelt vid fel dator.

Håller med er som klagar på spawnkillers. Har själv spawndödat en hel del.. Men oftast beror det inte på att mitt sikte är precis vid spawnpunkten - Utan att dom som spawnar på samma ställe jämt tror att dom ska kunna ta ut en gång efter gång genom att skjuta på en. SPRING.

Airborne är enligt mig ett underhållande spel. Singelplayerdelen ska spelas på svåraste. (Om man inte är ny med FPS)
Multiplayer bör man testa innan man säger att spelet suger. Saknar teamwork och TS.. annars klockrent.

Nu efter det här inlägget så får ni lite mer att klaga på. Hit me.

12
Skriv svar