Guild Wars: Eye of the North

Robot
Guild Wars: Eye of the North

Alla går och väntar på Guild Wars 2. Då släpps en renodlad expansion till originalet. Dumdristigt? Nja, den ger en försmak av framtiden.


Medlem
Vi testar Guild Wars-expansionen

I princip ett måste om man ska skaffa GW2 och redan har GW.

Inaktiv

mest lol, du kan ju inte förvänta dig att dom ska lägga in nya saker och "överaska" i ett PvP baserat MMO hur skulle det se ut om det plöttsligt fanns tusentals olika armors att boosta din gubbe med, det skulle ju kvadda hela konseptet med att det är ett "skill" baserat PvP system och istället skulle vi ha en rörig, obalanserad och rent av löjlig pvp som till exempel World of Warcraft, Man märker (om man spelat guild wars på RIKTIGT) att allting styrs av hur duktig du är som spelare och inte att du har en ny "överaskande" armor och helt plöttsligt är totallt oberäknelig, tycker resensionen var totallt orätvis och ett slag i ansiktet på ArenaNet! l2guild wars tbh...

Medlem

Klart man kan introducera nya saker och begrepp i ett spel som detta och för den skullen inte behöva "kvadda" spelet. Det är ju upp till ArenaNet själva att ha koll på balansering och saker som skulle förstöra för spelupplevelsen.

Att detta bara är en expansion som fyller på allt som redan finns tycker ju även jag är lite tråkigt. Så klart tackar man inte nej till lite nytt stuff men så klart önskar man sig ju lite mer än bara mer av samma.

Underbart vore ju om det skulle innefatta en hel hög med nya features och saker att göra. Allt så klart fortfarande balanserat och fokuserat på skill. Att utgå ifrån att spelutvecklare inte kan "överraska" oss bara för att det är ett "PvP baserat MMO" låter ju lite tråkigt.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Kul att få träffa Gwen och se hur mycket hon vuxit Musiken är ju sjukt bra iallafall.

Medlem
Skrivet av Rewan:

mest lol, du kan ju inte förvänta dig att dom ska lägga in nya saker och "överaska" i ett PvP baserat MMO hur skulle det se ut om det plöttsligt fanns tusentals olika armors att boosta din gubbe med, det skulle ju kvadda hela konseptet med att det är ett "skill" baserat PvP system och istället skulle vi ha en rörig, obalanserad och rent av löjlig pvp som till exempel World of Warcraft, Man märker (om man spelat guild wars på RIKTIGT) att allting styrs av hur duktig du är som spelare och inte att du har en ny "överaskande" armor och helt plöttsligt är totallt oberäknelig, tycker resensionen var totallt orätvis och ett slag i ansiktet på ArenaNet! l2guild wars tbh...

Nu har du missförstått mig. Jag efterfrågade inte något mer överraskande på PvP-fronten. Och inte heller fler rustningar, tycker nog att 40 nya räcker gott och väl.

Medlem

De som spelat detta, är det verkligen ett "måste" om man ska skaffa sig GW2? Liksom, vad är det man får från detta, som man inte kan skaffa i tvåan? Vad får man ta med sig, så att säga? Vad man får veta om raserna etc går att läsa i en Wiki.

Jag tvivlar bara i brist på pengar, men kan överväga att slå till om ni lyckas övertala mig. ;p


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Har spelat spelet sen aplha kom ut hosten 2004, senare provade jag beta i mars/april 2005, sen dess har jag spelat konstant, spelat i rysslans basta claner/guilds, Rus Corp vi har spelat guildwars championships haft rank 1/3 standigt for 2 ar sen, nu mera runt rank 30/60 pa guild laddern, gick ut for 1 manad sen och startade en egen guild Russian Underground, dar jag och nagra andra top spelare, hjalper till nya generations spelare, dom som har spelat 1 ar eller mindre, med samma namn startar jag gamer cafe i Moskva 2008 Russian Underground.

GWEN, valdigt bra intryck for mig som ar lika mycket PVE som PVP spelare, grafiken ar overlagsen bra gjort for att vara guildwars, allt ar mycket mer genomtankt an forra exp packs som slappts, nu vantar man pa bonus pack som kommer I november ska bli kul ) For er som hara spelat lite mindre, finns det mycket hjalp idag, specielt i ett nr av PC Gamer som kommer ut om 2 dagar, dar ni far hela 50 sidor av bra skriven information.

Onskar alla lycka till, ses i guildwars boys!
---------------------------------------
Nick Names
---------------------------------------
The Master Key
Fatal Legacy
C S K A Moscow
Tops Agency Jack
Russian Force Max
A L I E N S H I F T
---------------------------------------
Om ni behover hjalp och jag inte upptagen
Hojjta till privat sa hjalper jag garna.
--------------------------------------

Inaktiv
Skrivet av adeg:

Nu har du missförstått mig. Jag efterfrågade inte något mer överraskande på PvP-fronten. Och inte heller fler rustningar, tycker nog att 40 nya räcker gott och väl.

Du har ju inte skrivit någonting om PvP delen i resencionen så jag antog att när du snackade om överaskningar menade du även den, kan ju vara värt att skriva några rader om hur guild matcher och hall of heroes påverkas av expansionen eftersom att dom flästa faktiskt spelar för pvp delen...

betyget 3 är lagom rätvist men jag skulle sätta det på lite andra grunder

Medlem
Skrivet av Rewan:
Skrivet av adeg:

Nu har du missförstått mig. Jag efterfrågade inte något mer överraskande på PvP-fronten. Och inte heller fler rustningar, tycker nog att 40 nya räcker gott och väl.

Du har ju inte skrivit någonting om PvP delen i resencionen så jag antog att när du snackade om överaskningar menade du även den, kan ju vara värt att skriva några rader om hur guild matcher och hall of heroes påverkas av expansionen eftersom att dom flästa faktiskt spelar för pvp delen...

betyget 3 är lagom rätvist men jag skulle sätta det på lite andra grunder

Du har absolut en poäng med att jag borde ha skrivit lite mer om vad som är nytt på PvP-fronten. Tack för feedback!

Inaktiv

tack för en bra hemsida!

Medlem

Hall of monuments togs inte upp, varför?

Medlem

Nån som har en liten aning om när GW2 finns i butik och om man kan förboka det?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar