Guitar Hero III till pc diskuterat

Robot
Medlem
Guitar Hero III till pc diskuterat

the virus is spreading... araargharghrghargh

Inaktiv

Nice, hoppas Wii-guran kommer funka till datorn då!

Medlem
Skrivet av Explosivo:

Nice, hoppas Wii-guran kommer funka till datorn då!

Om inte annat lär det väl komma någon mod bara man har blåtand


signatur

osv.

Medlem

Borde ju gå att koppla in ps2-gitarren oxå, det finns ju ps2->usb grejer.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Yes! Äntligen kommer det till PC, orka köpa en surbox bara för ett spel, skulle vara kul om PC-guran gick att använda till Frets on Fire också..

Medlem

Hade varit najs om man kunde kört med en riktig gitarr i stället för de varianterna som följer med konsolerna. *sneglar på elbasen i hörnet*


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

enda nackdelen är väl att dom flesta med pc sitter väl och tittar på liten skärm.
typ 19 tums bildskärm,
för det är väl inte så många som gör som jag, kopplat datorn till min 32 tums lcd tv.
skulle aldrig palla med att göra nåt på datorn med liten skärm igen.

Medlem

Pirazy: Det kommer med största sannolikhet att fungera.

Jag kan iaf använda min X360-gura till FoF nu och det fungerar bra mycket bättre än med tangentbord.

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Yes! Äntligen kommer det till PC, orka köpa en surbox bara för ett spel, skulle vara kul om PC-guran gick att använda till Frets on Fire också..

Varför spela Frets on fire sen när GH3 är ute?

Medlem
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av Pirazy:

Yes! Äntligen kommer det till PC, orka köpa en surbox bara för ett spel, skulle vara kul om PC-guran gick att använda till Frets on Fire också..

Varför spela Frets on fire sen när GH3 är ute?

Variation? GH3 har inte allt, lättare att lägga till låtar till FoF, antar jag

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

enda nackdelen är väl att dom flesta med pc sitter väl och tittar på liten skärm.
typ 19 tums bildskärm,
för det är väl inte så många som gör som jag, kopplat datorn till min 32 tums lcd tv.
skulle aldrig palla med att göra nåt på datorn med liten skärm igen.

Eftersom jag sitter ungefär en halvmeter från min skärm så behöver jag knappast större. Om du sitter en halvmeter ifrån din 32-tummare tycker jag synd om dig, eller snarare dina ögon.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Eftersom jag sitter ungefär en halvmeter från min skärm så behöver jag knappast större. Om du sitter en halvmeter ifrån din 32-tummare tycker jag synd om dig, eller snarare dina ögon.

Sitter du en halvmeter ifrån och viftar med gitarren sen så kommer du behöva en ny skärm snart
Iaf om du försöker få in riktig rockstar-feeling i det hela och headbangar och viftar med gitarren som man såklart ska göra

Nya I-landsproblemet snart kommer inte vara "wiimote inslängd i tv-rutan" utan "skallad sönder lcd-skärm"

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Fargo:

Eftersom jag sitter ungefär en halvmeter från min skärm så behöver jag knappast större. Om du sitter en halvmeter ifrån din 32-tummare tycker jag synd om dig, eller snarare dina ögon.

Sitter du en halvmeter ifrån och viftar med gitarren sen så kommer du behöva en ny skärm snart
Iaf om du försöker få in riktig rockstar-feeling i det hela och headbangar och viftar med gitarren som man såklart ska göra

Nya I-landsproblemet snart kommer inte vara "wiimote inslängd i tv-rutan" utan "skallad sönder lcd-skärm"

Möjligt, men ärligt talat tycker jag guitarr hero bör spelas i soffan, inte vid datorskärmen =P. Med andra ord ett spel som i mina ögon mer passar en konsol+tv.

Medlem

Fy fan alltså.
Har tyckt om GH förut... Iofs bara spelat det ett 10tal gånger under hela året.
Så prövade jag det igår igen, FY fan va tråkigt det var.
Jag som nästan tänkte köpa 3an till Wii.. Men nu vetifan om man vågar, lär ju spela 5låtar sen tröttna på det. =/

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av BangBoomBang:

enda nackdelen är väl att dom flesta med pc sitter väl och tittar på liten skärm.
typ 19 tums bildskärm,
för det är väl inte så många som gör som jag, kopplat datorn till min 32 tums lcd tv.
skulle aldrig palla med att göra nåt på datorn med liten skärm igen.

Eftersom jag sitter ungefär en halvmeter från min skärm så behöver jag knappast större. Om du sitter en halvmeter ifrån din 32-tummare tycker jag synd om dig, eller snarare dina ögon.

hehe
kör naturligtvis trådlöst tangent bord och mus.
och sitter ungefär drygt 1 meter från tvn, ibland 2 meter.
helt underbart att ha datorn till en 32 tums skärm.
speciellt när man lirar wow.

1
Skriv svar