Final Fantasy XIII plåtat

Robot
Medlem
Final Fantasy XIII plåtat

Ser verkligen fram emot detta. Har gjort det enda sedan jag såg den första trailern.

Inaktiv

Hmm vill ha...

Medlem

En PS3a blir det.

Medlem

om det är nått square-enix kan göra är det linjära spel, men ganska förutseende karaktärer. De har även med monster man nästan har sett i varenda föregående spel, deras summons ändrar inte någon större skepnad. Turbaserade fighter som vanligt....

Men ack så bra dom är på det! Varenda spel tål att spelas om och om igen tills fingrarna blöder, nästan så man bokar spelet redan nu

Medlem
Skrivet av Nimman:

om det är nått square-enix kan göra är det linjära spel, men ganska förutseende karaktärer. De har även med monster man nästan har sett i varenda föregående spel, deras summons ändrar inte någon större skepnad. Turbaserade fighter som vanligt....

Men ack så bra dom är på det! Varenda spel tål att spelas om och om igen tills fingrarna blöder, nästan så man bokar spelet redan nu

Såå sant!
FFXII var ju dock lite annorlunda.

För mig spelar det dock ingen större roll om de kör på samma gamla eller prövar ngt nytt.
Jag litar på att de sköter sitt jobb som vanligt.

*längtar*

Medlem

Jag läste för länge sedan att ff13 kommer ha en helt ny spelstil där man väljer vad man ska göra etc så kommer spelet sen köra sekvensen där man gör sin attack och så gör motståndaren sitt svar till attacken eller vice versa beroende på vem som är först och så är det en snygg cutscene av de hela i princip, med andra ord inte den gamla vanliga turbaserade fightingstilen utan en lite nyare och fräschare variant med mer filmkänsla än spelkänsla. vet dock inte om dom behåller den spelstilen i den färdiga produkten

ptr
Medlem

hoppas det inte suger som XII gjorde :/ det var fan tråkigt. alla andra spelen har ägt dock de spelar jag om flera gånger men XII tänker jag aldrig mer röra.

Inaktiv

FFXII var en av de bästa imo. Otroligt bra! Hoppas gambits kommer till XIII också.

P.S Förstår inte denna hat till linjära spel. Bara för att det är linjärt betyder inte att det är dåligt.

Medlem

FFXII var en av de sämsta, storyn var totalt ointresant igenom hela spelet och karaktärerna lika så, kändes värkligen inte som ett FF spel. Spelsättet var det inget fel på men vem bryr sig inte det viktigaste när det gäller RPG.

I alla fall, hoppas inerligt de visar något INTRESANT från det här spelet snart... gått ett år nu och de har typ visat 0.

Medlem

Tycker XII var ett hyfsat bra spel, men det föll lite på att karaktärerna var alldeles för svaga

Seriöst.. vem brydde sig om Vaan, Ashe osv?

i FF X så satt man fan och var asdeppig när man såg sista filmen efter bossen, man tyckte allvarligt talat synd om dem haha ^^

Medlem
Skrivet av NoCc:

Tycker XII var ett hyfsat bra spel, men det föll lite på att karaktärerna var alldeles för svaga

Seriöst.. vem brydde sig om Vaan, Ashe osv?

i FF X så satt man fan och var asdeppig när man såg sista filmen efter bossen, man tyckte allvarligt talat synd om dem haha ^^

Håller delvis med, Vaan är en snorunge. Men Tidus var så sjukt irriterande, bland dom sämsta hjältarna jag varit med om. Den enda karaktären i X som var bra var Auron, resten var rätt fjantiga överlag.

Men det absolut sämsta FF-spelet måste ändå vara X-2. Det hör hemma hos Britney Spears och Paris Hilton.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av NoCc:

Tycker XII var ett hyfsat bra spel, men det föll lite på att karaktärerna var alldeles för svaga

Seriöst.. vem brydde sig om Vaan, Ashe osv?

i FF X så satt man fan och var asdeppig när man såg sista filmen efter bossen, man tyckte allvarligt talat synd om dem haha ^^

Håller delvis med, Vaan är en snorunge. Men Tidus var så sjukt irriterande, bland dom sämsta hjältarna jag varit med om. Den enda karaktären i X som var bra var Auron, resten var rätt fjantiga överlag.

Men det absolut sämsta FF-spelet måste ändå vara X-2. Det hör hemma hos Britney Spears och Paris Hilton.

Tidus personligen var ganska irriterande ja, men man drogs verkligen in i "förhållandet" mellan honom och Yuna, sedan tycker jag att både Wakka (Bender från futurama ) och Auron var intressanta/roliga och sedan var hela spelets story bara underbar, absolut ett av mina favorit FF

Medlem

Gief FF7 remake istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Detta är ju anledningen till att skaffe en PS3a.

Medlem

Hejsan, första inlägg på fz. Har dock varit läsare av sidan sedan starten.

Känner att jag måste kommentera denna nyhet. FFVII och FFX är helt klart mina favoriter av final fantasy-spelen, har nog över 1000 timmar på FFX :S
Alltså; Köp av PS3 blir den dag detta spel finns i handeln! Square ftw.

Edit: FFX-2 var en mycket stor besvikelse...

Medlem

FFspelen är oerhört linjära men själva idén till dem tycker jag alltid varit att det är som en bok eller film man spelar. Och det tycker jag är helt okej då det presenteras så bra som i serien.

Inaktiv

hur kan folk gilla dom spelen, dom har ju inte ändrats nånting sedan sega megadrive / supernintendo.
man är tvungen att gå en bestämnd väg,
plötsligt dyker det upp golfbollar och ett ägg som man bankar lite på.
man går vidare, ser en filmsnutt på 1 timme och sen dyker ägget upp igen med 2 andra tomtar, ett löv och en elvisp som man bankar lite på.

och så har det pågått i 10 år, fast då med olika sorters tomtar man bankar på.
men det är ingen risk att man går vilse direkt.

ptr
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur kan folk gilla dom spelen, dom har ju inte ändrats nånting sedan sega megadrive / supernintendo.
man är tvungen att gå en bestämnd väg,
plötsligt dyker det upp golfbollar och ett ägg som man bankar lite på.
man går vidare, ser en filmsnutt på 1 timme och sen dyker ägget upp igen med 2 andra tomtar, ett löv och en elvisp som man bankar lite på.

och så har det pågått i 10 år, fast då med olika sorters tomtar man bankar på.
men det är ingen risk att man går vilse direkt.

säg ett spel som inte är linjärt? förutom mmorpg spel

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

hur kan folk gilla dom spelen, dom har ju inte ändrats nånting sedan sega megadrive / supernintendo.
man är tvungen att gå en bestämnd väg,
plötsligt dyker det upp golfbollar och ett ägg som man bankar lite på.
man går vidare, ser en filmsnutt på 1 timme och sen dyker ägget upp igen med 2 andra tomtar, ett löv och en elvisp som man bankar lite på.

och så har det pågått i 10 år, fast då med olika sorters tomtar man bankar på.
men det är ingen risk att man går vilse direkt.

tjaa, så kan man ju säga om alla beat em up, fps, osv..

Men är ju miljöerna, storyn och karaktärerna som gör FF-serien så jävla bra

Medlem

Jag har gått och längtat efter ett spel som kan klå FF7 flera år nu. Börjar tappa hoppet

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

.......plötsligt dyker det upp golfbollar och ett ägg som man bankar lite på.
man går vidare, ser en filmsnutt på 1 timme och sen dyker ägget upp igen med 2 andra tomtar, ett löv och en elvisp som man bankar lite på.

Hahahahaha!!
Tack för dagens stora skratt. Jag älskar FF spelen men när det kommer till design på vissa monster så har du så rätt så.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur kan folk gilla dom spelen, dom har ju inte ändrats nånting sedan sega

Märks att du inte spelat några av dom senare spelen. Kolla på gametrailers retrospective så kan du se att spelen skiljer sig i gameplay en hel del mellan olika versioner.

Sen är varken ff-x2 eller xii helt linjära. Man kan välja sin egen väg i viss mån.

Medlem

Särskillt i XII, där går du ju vidare med storyn när du vill, jag höll på med skit långtid att springa runt o göra side-quests/hunts

Inaktiv

jo kan förstå om man ska vara ärlig att folk tycker såna spel är kul.
körde själv tror det var ff nummer 10 på ps2 ?
och det vart kul.
fast fantasin på gubbarna man möter är lite si och så,
och man hade problem att bygga rätt på gubben med alla diagram och sånt.
man är inte intligent direkt.

ptr
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jo kan förstå om man ska vara ärlig att folk tycker såna spel är kul.
körde själv tror det var ff nummer 10 på ps2 ?
och det vart kul.
fast fantasin på gubbarna man möter är lite si och så,
och man hade problem att bygga rätt på gubben med alla diagram och sånt.
man är inte intligent direkt.

fick ju välja i början om "diagrammet" skulle vara simpelt eller att man kunde gå hur som helst så att man inte behövde "bygga rätt på gubben".
valde man simpelt fanns det i stort sätt bara en väg att uppgradera gubben.

Inaktiv

uj. missade helt det valet.

Medlem

Ja att gå runt att hoppas på att Square gör ett FF som är _bättre än FF7 är ju att drömma. Men jag tycker inte att man kan säga att FF6 och FF9 är sämre. Men självklart håller man FF7 närmast hjärtat. FF10 är ju snuskigt bra också. Vadå, klena karaktärer? Har ni ens maxat dem? Alla mina karaktärer gör 99.999 i skada på en enkel attack. Det kan jag inte kalla klent.
Men jag tror faktiskt att FF13 kommer att bli ruskigt bra också.
Om man kollar statistiken i alla fall. Det första FF till Ps var FF7, ruskigt bra. Det första FF till Ps2 var FF10, också ruskigt bra.
Och sedan "floppen" med FF12 så tror jag att vi kan få se dramatiska ändringar i "game-play" i FF13.

BBB, säger du samma sak om Super Mario, Sonic, Zelda etc.
Trodde verkligen att du skulle hålla dig i skinnet efter du skrivit att du skulle sluta upp med dumma påhopp..

1
Skriv svar