World in Conflict

Robot
World in Conflict

Den blåa himlen har precis färgats blodröd, fåglarna har slutat sjunga för länge sen. Den förut så lugna amerikanska småstaden har precis blivit utplånad från jordens yta av en atombomb. Det är det tredje världskriget - det är World in Conflict.


Medlem
Testat - World in Conflict

grymt rts spel!!!!!!klarade ut det på en dag lite väl lätt men det är grymt kul online och singel!:P


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Grymt bra spel.
kan bara hålla med recensenten

Medlem

Helt fulländat vet jag väl inte om jag håller med om att det är, men visst är det ett bra spel.

Inaktiv

Hääärligt!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Håller just på och installerar sedan en timme/halvtimme tillbaka.
Och då kollade jag om ni hade någon recension för typ 10-15 minuter sedan, men hittade ingen. Så går jag in på sidan igen och ser nu att ni precis fått upp en recension
1 på miljonen då


signatur

The King is Back

Inaktiv

haha, gott snack!

Medlem

Håller med allt som recensenten säger. Helt klart årets bästa spel, Bioshock, möka på dig, du är ägd.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Ruggigt bra spel, har min fina CE, väl förtjänst betyg.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ska genast springa och köpa!
Fast skulle ni inte kunna skriva lite mer om hur spelet är på annat sätt än att ösa superlativ till höger och vänster?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

"Ditt konto kommer gå upp i rang ju längre och bättre du är"

Jag är väl inte sådär jättebra på strategispel.. men jag kanske kan komplettera mina svagheter mina 189 cm?

Medlem

Finns inget bättre strategi just nu


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Har inte hunnit spela så mycket som jag hade önskat (bara lirat lite SP och inget MP) men det håller mina förväntningar och mer!
Helt klart värt ett köp för den som är det minsta RTS-intresserad.
Jag älskar att man slipper bygga baser och sånt skit, här får man istället hoppa direkt in i all action och sedan trappas det bara upp mer och mer.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Håller inte alls med, tröttnade riktigt snabbt. Tyvärr. Visst spelet är häftigt och aningen nytänkade. Men icke fulländat.

Däremot var det fränt att du kunde köra dualscreen (med olika saker på skärmarna) med DX10.

Vila i frid
Skrivet av FAMILJEGUFF:

"Ditt konto kommer gå upp i rang ju längre och bättre du är"

Jag är väl inte sådär jättebra på strategispel.. men jag kanske kan komplettera mina svagheter mina 189 cm?

Hehe. Oopsie. Fixar.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Fick det i posten igår, helt underbart!

Medlem

Fick mitt idag började på kampanjen direkt:P

Medlem

Nice, har aldrig gillat strategispel förutom Company of heroes! Är det här lika kul att köra så kanske man får ta och införskaffa det!

Det är riktigt kul att fler svenska spelföretag visar upp sig och levererar grymma spel!
Snart är vi förbi Japan när det gäller att tillverka bra spel, hehe^^

Medlem

Jag förstår verkligen inte hypen. Tröttnade efter bara ett par timmar av betan.
Presentationen är iofs det närmaste perfekt, ljud och grafik riktigt läckert. Men det känns som att spelet saknar all form av strategiskt djup. Bara sten, sax påse med ointressanta enheter.

Det poitiva med spelet är att det är lagbaserat samt lätt att lära sig. Kan antagligen bli hysteriskt kul på LAN.

Medlem

Var skeptisk efter att ha testat betan och demot. Men gav det en ny chans och vart fast så fort jag satt mig in i mekaniken... Längtar efter att få lägga min första tactical nuke

Inaktiv
Citat:

Men för att sammanfatta kan jag inte annat än helhjärtat rekommendera detta spel till alla. Inte bara till dem som har förkärlek för strategispel utan även de som anser sig vara riktiga gamers.

Ok, jag tolkar det som att de som spelar strategispel inte är riktiga gamers.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Verity:

Jag förstår verkligen inte hypen. Tröttnade efter bara ett par timmar av betan.
Presentationen är iofs det närmaste perfekt, ljud och grafik riktigt läckert. Men det känns som att spelet saknar all form av strategiskt djup. Bara sten, sax påse med ointressanta enheter.

Det poitiva med spelet är att det är lagbaserat samt lätt att lära sig. Kan antagligen bli hysteriskt kul på LAN.

Håller fullständigt med tröttnade väldigt fort. Lan kan nog bli ganska skoj.

Medlem

Wünderbart singleplayer! Alec Baldwins röst mellan uppdragen gör det ännu roligare

Medlem

Ett strategispel för dem som inte gillar strategi. Var är djupet? Det finns typ 4 enheter och det är ingen vad som helst unikhet på de olika sidorna heller.

Fascination av grafiken släpper då man sett sin 34:e nuke och någon slags längdvärde på spelet finns ju inte.

Hur IGN har kunnat ge 93% Gamespot 9.5 och nu FZ med 5(?!) är banne mig helt ofattbart. Är yta allt nu för tiden?

Medlem

Det som jag stör mig mest på är kameran, vill se mera! :/

Jäklar! Jag gick förbi spelbutiken idag och såg spelet där men köpte det inte, faaan vad man ångrar sig nu. :$


signatur
Medlem
Skrivet av Urkalak:
Citat:

Men för att sammanfatta kan jag inte annat än helhjärtat rekommendera detta spel till alla. Inte bara till dem som har förkärlek för strategispel utan även de som anser sig vara riktiga gamers.

Ok, jag tolkar det som att de som spelar strategispel inte är riktiga gamers.

Jag tror att du tolkar fel

Medlem

Det här är det bästa spelet i år och ett av dom bästa strategispelen någonsin!

Medlem

Demot var iaf inte någon höjdare. För slött. Har man minsta tur kanske någon polare köper spelet så man kan testa det.

Medlem
Skrivet av XCan:

Demot var iaf inte någon höjdare. För slött. Har man minsta tur kanske någon polare köper spelet så man kan testa det.

Slött? O.o Spelet är ju ren action 100% av tiden. Vad är för slött? Om du hamnar på en sida av banan där det krigas mycket är det jäktigt som attans om du inte vill bli överkörd.

Enda klagomålet jag har är väll att det saknar all känsla av "riktigt" krig. Då enheterna är som nämnts ovan balanserade runt sten/sax/påse och identiska på de båda sidorna. Och lite andra mindre balans problem mellan stridsvagnar (fast kanske bara jag som tycker det).

annars är det riktigt grymt, spelat betorna och demot en hel del i multiplayer och med 2 bra lag är det riktigt kul. Har väl sett typ 9-10 nukes som mest under en 20min runda


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skriv svar