Färska bilder på Supreme Commander

Robot
Inaktiv
Färska bilder på Supreme Commander

ser ju nice ut :D.
det Var/Är ett jävligt roligt strategispel tyvärr har jag inte tillräckligt med kraft i burken för att kunna njuta av det till fullo, men det ska de bli ändring på

Medlem

inte lirat supcom sedan betan :<

Medlem
Skrivet av Katana:

inte lirat supcom sedan betan :<

Kanske dags?

Supreme Commander är ett mycket bra spel som patchas ofta, är snyggt som få och riktigt kul!

Det ena jag skulle vilja se i spelet att man kan välja ifall experimentala enheter ska finnas med eller ej. Kanske finns nån modd som fixar det isf får ni gärna säga till!

Angående expansionen så har jag lite blandade kännslor inför det. De nya enheterna se inte så bra ut faktiskt förutom några undantag då och man undrar ju hur ballansen kommer ändras.

Medlem

Om ni vill veta mer om Forged Alliance kan ni kolla i den här tråden, det mesta finns sammanfattat där.
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=19372
Det som jag nästan är mest intresserad av är att dom ska flytta t1 massfabricators till t2, det kommer att förändra hela den tidiga ekonomin och göra massextractors ännu viktigare.

Något annat som ser intressant ut är UEFs t3 transport, rätt tufft att kunna transportera en mindre armé i en enda transport

Schyssta bilder som ni har fått upp förresten, det ser minst lika läckert ut som originalet

Medlem

Tycker SC var en stor besvikelse, inte alls lika bra som TA


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Riktigt uselt spel faktiskt...


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Riktigt uselt spel faktiskt...

Instämmer

Medlem
Skrivet av MKultra:

Riktigt uselt spel faktiskt...

motivera?

Medlem

Han gillar kanske inte spel som han suger i?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Inga direkta bilder på den nya faktionen heller, lite småtråk :/


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Oh, längtar efter det här. Sitter jämt och smålanar orginalet med mina kompisar, riktigt kul spel

Medlem

GIEF GIEF GIEF

mitt intelektuella bidrag till denna konversation

/pigge approves = 5/5


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv

Spelat supcom regelbundet sen betan, men alltid tyckt att spelet aldrig känts helt färdigt (även fast jag tycker det är det överlägset bästa rts:et just nu). Jag tror att dom var tvungna att få klart spelet och blev tvunga att välja bort en massa saker som förhoppningsvist kommer komma med i FA. Inte bara units utan massa andra saker som kommer förbättra spelet.

Tror att det kommer bli grymt, ni som inte gillade supcom borde ge det en ny chans med FA, det är verkligen ett belönande spel.

Medlem

FA är väl en fristående expansion med?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Verity:
Skrivet av MKultra:

Riktigt uselt spel faktiskt...

motivera?

Framförallt är det själva designen på allt som jag starkt ogillar, ser så satans generic ut att man kräks på det. Kartorna i sig är platta och tråkiga.


signatur
Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Verity:
Skrivet av MKultra:

Riktigt uselt spel faktiskt...

motivera?

Framförallt är det själva designen på allt som jag starkt ogillar, ser så satans generic ut att man kräks på det. Kartorna i sig är platta och tråkiga.

Håller helt med. Jag fattar inte grejen alls med detta spel. Fult som stryk, tråkigt, strategiskt helt ointressant... Men det är min åsikt, det finns ju helt uppenbart massor med personer som tycker detta är guld...

Medlem
Skrivet av Lime81:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Verity:
Skrivet av MKultra:

Riktigt uselt spel faktiskt...

motivera?

Framförallt är det själva designen på allt som jag starkt ogillar, ser så satans generic ut att man kräks på det. Kartorna i sig är platta och tråkiga.

Håller helt med. Jag fattar inte grejen alls med detta spel. Fult som stryk, tråkigt, strategiskt helt ointressant... Men det är min åsikt, det finns ju helt uppenbart massor med personer som tycker detta är guld...

jag är en jätte supcom fanboi, men jag kan hålla med om att kartorna och unitdesignen lämnar mycket att önska, det jag drivs till mest är det ofattbart roliga gameplayet, det är inget annat spel som har lyckats så här bra att simulera strider på ett sånt sätt som jag alltid önskat mig, det är en sådan himla nice känsla att sätta upp en mur utav patrullerande flygplan och att kunna bygga upp ekonomin på ett intelligent sätt, det är helt enkelt ett utav dom få spelen som verkligen har bra strategi och lämnar en med en känsla av bedrift när man vinner, men jag håller definitivt med om att dom har lämnat det estetiska till sist.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv

Om man vill se supcom från dess bästa sida så prova att ladda ner denna film, svårt att säga att det är fult som stryck efter det
Flail Supreme 2

Jag vet dock att spelet har vissa skönhetsfläckar precis som PiGGeZ säger, men va fan, det är inte grafiken som gör det till ett så bra spel.

EDIT: Välj spara som annars verkar inte länken funka.

Medlem

Spädde bara på mina fördommar pisstråkiga och platta miljöer, asfula / tråkiga enheter. Det enda "snygga" är väl om man diggar dom vita explosionrna (vilket var c:a 80% av trailern kändes det som).


signatur
Inaktiv

Ah nu är du för hård, men smaken är ju som baken.

Medlem

Hur kan folk säga att spelet är ful? Sitter ni på Pentium 3 med gammal Geforce2 och kör allt på low eller?

Vadå tråkiga enheter? Spelet har ju riktigt roliga enheter!

Det dåliga med SupCom är att kartor kunde varot bättre, större skillnad mellan de olika faktioner skulle inte skada samt att man ska kunna få välja om man vill ha med experimentala enheter. Annars är det ju underbar spel som ligger ljusår framför alla andra strategispel när det gäller tex UI:n.

Kolla bara på det löjliga C&C Tiberium Wars. Där har tiden knappt rört sig sedan första C&C. Förutom att man slåss mot korkad AI så får man dessutom slåss med själva bas/enhetshanteringen. Massor med begränsningar och löjliga enheter.

I SupCom däremot är allt smart uppbyggt. Fabriker uppgraderas i diverse steg, commander kan uppgraderas, man kan ha massa enheter på plan och enorma slag. Allt byggs av "ingenjörer" och inte bara poppar upp från ingenstans tex. Du kan bygga vad du vill var du vill. Man kan använda massa olika strategier osv.

Många av de som klagar har säkert inte ens satt sig i spelet.

Jag pratar självklart om skrimish och MP. Har ärligt talat inte ens testa SP i SupCom då det är slösseri med tid enligt mig. Det är ett MP spel och inget annat.

SupCom är det näst bästa strategispelet nånsin enligt mig. Bara StarCraft som klar det om man räknar hur kul det är att spela. Dock är SupCom bättre genomtänkt och större på alla sätt och viss.

Medlem

Bra sagt.


signatur

Korvspad.

Inaktiv

Vad behöver man för dator för att spela supreme commander?

Medlem
Skrivet av smogge:

Vad behöver man för dator för att spela supreme commander?

hellst en dual core samt ett hyffsat grafikkort.

Medlem
Skrivet av Verity:
Skrivet av smogge:

Vad behöver man för dator för att spela supreme commander?

hellst en dual core samt ett hyffsat grafikkort.

Jag körde på min gamla burk utan några som helst problem. Den var bestyckad med:
AMD Barton 2600+ (en kärna),
1024 RAM
Radeon 9800 Pro

Flöt på utan några större bekymmer som sagt.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Jag körde på min gamla burk utan några som helst problem. Den var bestyckad med:
AMD Barton 2600+ (en kärna),
1024 RAM
Radeon 9800 Pro

Flöt på utan några större bekymmer som sagt.

Med hur många enheter på skärmen samtidigt? Min burk är betydligt bättre än din gamla men den börjar hacka rätt rejält när två medelstora arméer drabbar samman.

Medlem

jag kör med "single" core, flyter på fin fint i 2v2 funkar i 3v3 men börjar gå sakta emot end-game då många enheter täcker skärmen och radarn plockar upp de flesta.

kör på

2gb ram
7800GTX
3500+ 64bit
och en elsladd


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Svartsmurfen:

Jag körde på min gamla burk utan några som helst problem. Den var bestyckad med:
AMD Barton 2600+ (en kärna),
1024 RAM
Radeon 9800 Pro

Flöt på utan några större bekymmer som sagt.

Med hur många enheter på skärmen samtidigt? Min burk är betydligt bättre än din gamla men den börjar hacka rätt rejält när två medelstora arméer drabbar samman.

Det hänger på inställningarna. De gör mer än vad man skulle kunna tro. Det finns en forumstråd om det där här: http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=15260

Just den testen som jag har skrivit där är med nya datorn, fast det går att få bra flyt med äldre grejer också.

Håller dock med om att det går segt även med rätt så vass hårdvara mot slutet av omgången när det blir grötigt.
Tricket är att inte låta det gå så långt utan utplåna motståndet innan dess


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Hur kan folk säga att spelet är ful? Sitter ni på Pentium 3 med gammal Geforce2 och kör allt på low eller?

Så snyggt är det ju inte direkt, det är ganska simpelt, med speciellt tråkiga landskap. Men som vanligt är det ju väldigt subjektivt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar