PCG och de 250 rövarna

Medlem
PCG och de 250 rövarna

<b>PC Gamer</b>-redaktionen skapar en lista över de 250 bästa spelen någonsin, och klagar högljutt över att det inte räcker med futtiga 250! Mitt inlägg: <i>"Ta bort alla spel från Tyskland som handlar om affärer, så är det klart."</i>

#blogg

Medlem
PCG och de 250 rövarna

Jag har nu suttit och stirrat på det där skägget en bra stund. Galet!


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Nej nej, du missförstår Cleon. Det är att få in samtliga världsbästaste spelen på 255 platser som är galet. Det slutade med att jag och Jakob måste klumpa ihop dem i serier. Men okej, fler bra spel kommer med och hur mycket skiljer det egentligen mellan Tomb Raider-spelen. (Nej Emil, det gör det faktiskt inte.)
Röstar gör ni på pcgamer.se senare i veckan. Fina priser in the pott. Och så kul det är sen. Win!


signatur
Medlem

Jag tyckte det var lite kul att varje gång jag sa "Men det här spelet suger, ta bort det" (tänk Quake IV), så sade både Tompa och Jakob "Nä, det går inte, Emil gillar det!"

Inaktiv
Skrivet av Raging Ronin:

hur mycket skiljer det egentligen mellan Tomb Raider-spelen. (Nej Emil, det gör det faktiskt inte.)

Jag förstår inte riktigt frågan. Men jämför Tomb Raider 1 med Angel of Darkness och Legend så kan du nog svara på den själv.

Vi tänkte förklara det i texten som ackompanjerar omröstningen Affe, men vi tänkte som så att se det mer utifrån läsarnas tyckande snarande än dissande när det gäller serier. De som gillar n å g o t spel i serien röstar på det, medan de som inte gör det inte röstar på det, men heller inte ger serien minuspoäng s.a.s. Alltså Tomb Raider 1-3 får röster och säkert Anniv+UW också, medan de sämre inte drar ner. Hade vår omröstningsmodul stött fler spel hade vi varit uppe i ungefär 350 spel nu. Det här dekoktet blir iaf den i särklass mest kompletta lista vi någonsin kompilerat. Gott så.

Skulle inte du spela nåt jomla Braid-wannabe-spel, förresten? Jobba med dig!


signatur
Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Jag tyckte det var lite kul att varje gång jag sa "Men det här spelet suger, ta bort det" (tänk Quake IV), så sade både Tompa och Jakob "Nä, det går inte, Emil gillar det!"

Rör inte mitt Patrician 3!

Och för att inte folk ska tro att jag har dålig smak så kan jag ju nämna att Jedi Knight 1, Master of Orion II och X-Com saknades på listan innan jag påpekade det


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Ja OK då, de tre är onekligen med på min topp-5-lista också...

Å andra sidan lade Jakob till 80 stycken och jag 80 också, så... äh, det är helt hopplöst att göra en sådan här lista, men det verkar faktiskt som vi lyckats rätt väl efter allt slit. Sjukt bra lista. Rösta med er nu!


signatur
1
Skriv svar