Star Wars: Force Unleashed till Wii

Robot
Inaktiv
Star Wars: Force Unleashed till Wii

Då skaffar jag mig en Wii!

Inaktiv
MFC
Medlem

JAG VILL HA DEN TILL PC LUCASARTS!

Ska det vara så svårt att fatta


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Kul att slås med lightsaber med wii moten


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fan vad nice...börjar bli hög tid att skaffa Wii ...blir nog till julafton


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Inaktiv

kan nog fan bli coolt med wii-moten :). måste man testa sen.

Medlem

sött, men jag vet inte om jag skaffar en wii av endast den anledningen.
sen undrar jag lite hur pass känslig kontrollen är, dvs om man kan dra sitt svärd sakta genom luften helt fritt eller om det är vissa "drag" i kontrollen som gör vissa rörelser endast.
man vill ju kunna svepa med den och skriva sitt namn i snö... plåten med sabeln

Inaktiv

FFS!
bara pc kvar förfan!


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Inaktiv

Wii-moten är extremt känslig. Kommer att bli hur fränt som helst. Till er som funderar på att skaffa en Wii: KÖP!

Medlem

Det är just denna diskussionen som var uppe på shacknews som jag fann väldigt intressant. Har man tagit sig an en Star Wars-titel till Wii så har man inte rätt att sabba det, vilket jag är rädd att fallet kommer bli. Jag ser helst att kontrollen ska vara så kallad 1:1, åtminstone illusion av det, där jag tror de endast mappar upp olika axelbundna rörelser, som självfallet är den enkla lösningen. Lägger man tid och budget på denna ljussabelssimulator och kompromissar på rätt nivå, och inte bara försöker få ut något för att det kommer sälja den till en dreglande skara, så kan det bli vad man faktiskt hoppats på.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Har någon hört talas om Krome Studios förut?
Inte jag heller. De utvecklar också SW: FU till PS2 och deras tidigare projekt är fan inget att skryta med. Här kan ni se vad dem tidigare har gjort:
http://games.ign.com/objects/027/027226.html

Jag får lite Transformers vibbar av SW:FU, väntar bara på att det ska släppas till PSP och DS nu också.

Medlem

Hm. Cykel elle Wii till jul. Svårt val. O.o


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Grattis Wii owners.
Ni slipper 90% av alla grafik för få det att fungera på en wii men ni kan tillta era svärd


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Jag får lite Transformers vibbar av SW:FU, väntar bara på att det ska släppas till PSP och DS nu också.

Ehm, kollade lite snabbt på officiella hemsidan efter ditt inlägg, och där står, utöver 360, PS-loggan och Nintendo DS, så... hehe


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Som PC spelare blir man ju ledsen


signatur
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Grattis Wii owners.
Ni slipper 90% av alla grafik för få det att fungera på en wii men ni kan tillta era svärd

Du vet inte vad du missar.

Medlem

Spelet kan nog bli riktigt bra, om de gör det hela på rätt sätt. Dvs, inget red steel igen..

Skrivet av dofilusåkaffe:

Som PC spelare blir man ju ledsen

Ja, det är bara att hänga med i utveckligen och skaffa en konsoll eller två. Brukade också vara 100% pc-spelare, men det har ändrat sig tack vare alla superba 360 titlar.

Medlem

*suckar*
Hade ju varit bra om nintendo utvecklat sin handkontroll så att den faktiskt också FUNKAR som vi vill

Prova bara spela något av spelen i wii sport så ser ni ju hur fuckat dålig kontrollen egentligen är. Och ska man sedan inbilla sig att kontrollen ska funka bra som ljussabel i ett spel lär många bli besvikna ^^

Jag är skeptisk som prästen sa om gud

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Prova bara spela något av spelen i wii sport så ser ni ju hur fuckat dålig kontrollen egentligen är.

Tycker att du själv kan starta Wii sports baseball och se hur brännbollsträet beter sig när man sakta vickar på kontrollen. Bara utvecklarna sätter sig in i kontrollen så går den att få så oerhört bra.

Medlem

Som dom 19 inläggen innan mig sagt mer eller mindre, gör dom det rätt så kan det nog bli riktigt mys. :).
Har förvisso ingen Wii, men broren har, så jag får väl spela den snyggare och mysigare versionen på min 360 och dra över till brorsan och spela den fulare men hurtigare versionen på hans Wii. ^^

Medlem

hahahaha "potentiella star-wars kid" hahahaha....phew!


signatur

What seems to be the officer problem?

Inaktiv

Hoppas grafiken är någorlund bra och inte ser ut som wii sports...


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Förmodligen är det för programerade attacker... Men man kan ju hoppas att det är ett nytt Die by the Sword.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Blir en Wii nurå, inget att tveka över längre. :heart:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Hmm, det tror jag på när jag ser det Det här andra spelet som hypades och skulle bli så bra med wiimote. Red Steel...

Det blev väl inte så bra?


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av MFC:

JAG VILL HA DEN TILL PC LUCASARTS!

Ska det vara så svårt att fatta

Exaktamento. Fast de lär väl släppa en sunkig 2d plattformsversion av SW:FU i Java till mobiltelefoner innan vi PC-spelare får se röken av en portning...
Ugh. Jag känner mig nog lite cynisk ikväll.

Och för Wii:ns del så är det nog inget vidare att de väljer att porta ett spel som ursprungligen inte designats med dess kontroller i åtanke. Stor risk att dem inte tar vara på möjligheterna med Wiimoten fullt ut utan bara gör en enkel lösning.

:/

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av MFC:

JAG VILL HA DEN TILL PC LUCASARTS!

Ska det vara så svårt att fatta

Exaktamento. Fast de lär väl släppa en sunkig 2d plattformsversion av SW:FU i Java till mobiltelefoner innan vi PC-spelare får se röken av en portning...
Ugh. Jag känner mig nog lite cynisk ikväll.

Och för Wii:ns del så är det nog inget vidare att de väljer att porta ett spel som ursprungligen inte designats med dess kontroller i åtanke. Stor risk att dem inte tar vara på möjligheterna med Wiimoten fullt ut utan bara gör en enkel lösning.

:/

Det är väl inte samma utvecklare som utvecklar spelet till olika konsoller? Så medans snubbarna som mixtrar med Wii versionen gör det så finnsd et andra som arbetar på Xbox 360, PS3 versionen etc.

Eller har jag fel? ;o

Medlem
Skrivet av Jarulf:
Skrivet av ForrestFox:

Prova bara spela något av spelen i wii sport så ser ni ju hur fuckat dålig kontrollen egentligen är.

Tycker att du själv kan starta Wii sports baseball och se hur brännbollsträet beter sig när man sakta vickar på kontrollen. Bara utvecklarna sätter sig in i kontrollen så går den att få så oerhört bra.

Men den är ju helt locco
Bowling och Golf är de spel jag blir mest frustrerad över pga kontrollen. Kan inte beskriva, men den beter sig helt fel
(Och jag har provat med en annan handkontroll, och även sett "fenomenet" på en annan Wii).
Men jag hoppas du har rätt, att det bara är programmerarna som behöver skärpa sig, men personligen tror jag problemet är i hårdvaran

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Det är just denna diskussionen som var uppe på shacknews som jag fann väldigt intressant. Har man tagit sig an en Star Wars-titel till Wii så har man inte rätt att sabba det, vilket jag är rädd att fallet kommer bli.

Nej det är sant - för det har inte gjorts dåliga SW spel till andra plattformar <ironi off>

Nu kan jag tänka mig att många SW fans får byta kalsipper


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar