Star Wars: Force Unleashed till Wii
sött, men jag vet inte om jag skaffar en wii av endast den anledningen.
sen undrar jag lite hur pass känslig kontrollen är, dvs om man kan dra sitt svärd sakta genom luften helt fritt eller om det är vissa "drag" i kontrollen som gör vissa rörelser endast.
man vill ju kunna svepa med den och skriva sitt namn i snö... plåten med sabeln
Det är just denna diskussionen som var uppe på shacknews som jag fann väldigt intressant. Har man tagit sig an en Star Wars-titel till Wii så har man inte rätt att sabba det, vilket jag är rädd att fallet kommer bli. Jag ser helst att kontrollen ska vara så kallad 1:1, åtminstone illusion av det, där jag tror de endast mappar upp olika axelbundna rörelser, som självfallet är den enkla lösningen. Lägger man tid och budget på denna ljussabelssimulator och kompromissar på rätt nivå, och inte bara försöker få ut något för att det kommer sälja den till en dreglande skara, så kan det bli vad man faktiskt hoppats på.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Har någon hört talas om Krome Studios förut?
Inte jag heller. De utvecklar också SW: FU till PS2 och deras tidigare projekt är fan inget att skryta med. Här kan ni se vad dem tidigare har gjort:
http://games.ign.com/objects/027/027226.html
Jag får lite Transformers vibbar av SW:FU, väntar bara på att det ska släppas till PSP och DS nu också.
Hm. Cykel elle Wii till jul. Svårt val. O.o
Jag får lite Transformers vibbar av SW:FU, väntar bara på att det ska släppas till PSP och DS nu också.
Ehm, kollade lite snabbt på officiella hemsidan efter ditt inlägg, och där står, utöver 360, PS-loggan och Nintendo DS, så... hehe
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Som PC spelare blir man ju ledsen
Spelet kan nog bli riktigt bra, om de gör det hela på rätt sätt. Dvs, inget red steel igen..
Som PC spelare blir man ju ledsen
Ja, det är bara att hänga med i utveckligen och skaffa en konsoll eller två. Brukade också vara 100% pc-spelare, men det har ändrat sig tack vare alla superba 360 titlar.
*suckar*
Hade ju varit bra om nintendo utvecklat sin handkontroll så att den faktiskt också FUNKAR som vi vill
Prova bara spela något av spelen i wii sport så ser ni ju hur fuckat dålig kontrollen egentligen är. Och ska man sedan inbilla sig att kontrollen ska funka bra som ljussabel i ett spel lär många bli besvikna ^^
Jag är skeptisk som prästen sa om gud
Prova bara spela något av spelen i wii sport så ser ni ju hur fuckat dålig kontrollen egentligen är.
Tycker att du själv kan starta Wii sports baseball och se hur brännbollsträet beter sig när man sakta vickar på kontrollen. Bara utvecklarna sätter sig in i kontrollen så går den att få så oerhört bra.
Som dom 19 inläggen innan mig sagt mer eller mindre, gör dom det rätt så kan det nog bli riktigt mys. :).
Har förvisso ingen Wii, men broren har, så jag får väl spela den snyggare och mysigare versionen på min 360 och dra över till brorsan och spela den fulare men hurtigare versionen på hans Wii. ^^
JAG VILL HA DEN TILL PC LUCASARTS!
Ska det vara så svårt att fatta
Exaktamento. Fast de lär väl släppa en sunkig 2d plattformsversion av SW:FU i Java till mobiltelefoner innan vi PC-spelare får se röken av en portning...
Ugh. Jag känner mig nog lite cynisk ikväll.
Och för Wii:ns del så är det nog inget vidare att de väljer att porta ett spel som ursprungligen inte designats med dess kontroller i åtanke. Stor risk att dem inte tar vara på möjligheterna med Wiimoten fullt ut utan bara gör en enkel lösning.
:/
JAG VILL HA DEN TILL PC LUCASARTS!
Ska det vara så svårt att fatta
Exaktamento. Fast de lär väl släppa en sunkig 2d plattformsversion av SW:FU i Java till mobiltelefoner innan vi PC-spelare får se röken av en portning...
Ugh. Jag känner mig nog lite cynisk ikväll.
Och för Wii:ns del så är det nog inget vidare att de väljer att porta ett spel som ursprungligen inte designats med dess kontroller i åtanke. Stor risk att dem inte tar vara på möjligheterna med Wiimoten fullt ut utan bara gör en enkel lösning.
:/
Det är väl inte samma utvecklare som utvecklar spelet till olika konsoller? Så medans snubbarna som mixtrar med Wii versionen gör det så finnsd et andra som arbetar på Xbox 360, PS3 versionen etc.
Eller har jag fel? ;o
Prova bara spela något av spelen i wii sport så ser ni ju hur fuckat dålig kontrollen egentligen är.
Tycker att du själv kan starta Wii sports baseball och se hur brännbollsträet beter sig när man sakta vickar på kontrollen. Bara utvecklarna sätter sig in i kontrollen så går den att få så oerhört bra.
Men den är ju helt locco
Bowling och Golf är de spel jag blir mest frustrerad över pga kontrollen. Kan inte beskriva, men den beter sig helt fel
(Och jag har provat med en annan handkontroll, och även sett "fenomenet" på en annan Wii).
Men jag hoppas du har rätt, att det bara är programmerarna som behöver skärpa sig, men personligen tror jag problemet är i hårdvaran
Det är just denna diskussionen som var uppe på shacknews som jag fann väldigt intressant. Har man tagit sig an en Star Wars-titel till Wii så har man inte rätt att sabba det, vilket jag är rädd att fallet kommer bli.
Nej det är sant - för det har inte gjorts dåliga SW spel till andra plattformar <ironi off>
Nu kan jag tänka mig att många SW fans får byta kalsipper
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>