Character of the Vecka :)

Inaktiv
Character of the Vecka :)

Så eftersom Sniper_Nr1 ville att jag skulle pubicera/presentera karakärerna här inne på FZ också så gör jag väl det

Först ut av våra fyra huvud karaktärer är Llaknel:

Llaknel is a young and skillful fighter and fight with two Katars. He was born and raised in the city of Era in the land of Nimo. He?s the current general of King Salo?s army and the princess? personal bodyguard. Llaknel?s father was the late general who died protecting the king years ago and therefore Llaknel does not feel comfortable following his father?s footsteps. Llaknel also finds Kimo to be naive, but stays loyal to her and the King as he hopes for a change in Nimo. He is the leader of the party and reconsiders every action very thoroughly.

Vill ni se hur 3d modellen av Llaknel rör sig så kan ni göra det HÄR, dock är modellen inte animerad med texturer ännu.
Vill ni se när vi gjorde delar av Llaknels animationer med motion capture så finns det HÄR

Här är en bild på hur Llaknel utvecklades:

#blogg

Medlem
Character of the Vecka :)

Ser bra ut
Det är grymt roligt att få följa ett spel såpass "nära"

Inaktiv

Kul att du tycker det + säger det Det är det som är meningen med att vi kör dagliga uppdateringar på huvud bloggen (http://blog.penaltyofheroes.com). Vi vill kunna visa alla som är intresserade hur ett spel blir till.
Inom de närmaste veckorna kommer vi även börja publicera mera "content" ifrån själva spelet. Så hoppas folk kommer gilla det

Medlem

Ser snyggt ut!

Får man fråga varför ni kodar i C#? Är det eftersom ni lanserar till Xbox360?
Kan tänka mig att det blir svårare med C++ då.

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Ser snyggt ut!

Får man fråga varför ni kodar i C#? Är det eftersom ni lanserar till Xbox360?
Kan tänka mig att det blir svårare med C++ då.

Hittade ett gammalt blogginlägg från deras sida http://blog.penaltyofheroes.com/2008/11/why-we%E2%80%99re-doi...

Och när man använder ramverket XNA så är man mer eller mindre tvingad att använda sig av C#.

Inaktiv
Skrivet av TobbeW:

Ser snyggt ut!

Får man fråga varför ni kodar i C#? Är det eftersom ni lanserar till Xbox360?
Kan tänka mig att det blir svårare med C++ då.

Tackar

Jo Mahlberg har svarat på frågan (tackar ). Använder man xna så kan man bara koda c#, vilket inte är någon nackdel eftersom det är det som våra kodare använder mest. Kul med lite frågor

Medlem

Detta hade jag sett men storyn verkar vara bra:)


signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av Godnoken:

Detta hade jag sett men storyn verkar vara bra:)

Yes, Llaknel har vi visat lite innan några gånger. Fast vi har inte berättat någonting om honom. Varje karaktär i spelet kommer ha sin egna bakgrund och orsak till att de är i spelet. Vi vill att det ska finnas lite mer "substans" bakom spelet om man skulle vara intresserad av det. Nästa måndag kommer jag/vi presentera nästa karakär på samma sätt som med Llaknel

Medlem

Bra jobbat , riktigt najs

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Bra jobbat , riktigt najs

Tackar, ska framföra det till Nixi (grafikerns som gjort Llaknel

Medlem

Ah ok tack för svar!

Inaktiv
Skrivet av TobbeW:

Ah ok tack för svar!

Lungt, försöker svara på det jag kan svara

Inaktiv

Nixi visade mig Llankel igår med normal mapping + lite andra saker. Såg mycket bra ut

Inaktiv

På måndag kommer vi visa/avslöja vår andra spelbara karaktär

1
Skriv svar