World Series of Video Games läggs ner

Robot
World Series of Video Games läggs ner
Medlem
World Series of Video Games läggs ner

Det är för jäkla surt, hade trott att några av de mindre turneringarna skulle lagt ner före dom.. Nu finns det ju inte heller något Quake i de större turneringarna - men vi har ju Quake 0 att hoppas på i varje fall


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Flakmonkey
Skrivet av cribba:

Det är för jäkla surt, hade trott att några av de mindre turneringarna skulle lagt ner före dom.. Nu finns det ju inte heller något Quake i de större turneringarna - men vi har ju Quake 0 att hoppas på i varje fall

Kör inte ens ESWC Quake?

Själv hoppas man ju på att UT3 ska ta upp de snabba FPS:ns fana istället för ett nytt quake... serien förtjänar en ärlig chans tycker jag

Inaktiv

Inte för att vara petig, men "ett mindre tillfälle" borde väl vara "ett tillfälle mindre". Det gör viss skillnad.

Medlem

vad tråkigt! man tyckte ju att det gick så bra för dem..men men...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

För mig har e-sport alltid handlat om Quake 3, CS och StarCraft så jag är för att det borde finnas någon slags standard på turneringarna med vilka spel som ska liras samt att man har en slags 'high' och 'low' tier på spelen, de övre med mer pengar i potten dvs.. Jag skulle vilja att var tredje år eller liknande så kommer de större turneringarna (WCG, CPL, ESWC etc) överens om vilka tre spel som de huvudsakligen ska spelas och lägga mest pengar på dem.

De med mest pengar i potten borde vara 1v1 FPS, TDM FPS och RTS och sen har man några andra spel vid sidan om. Tycker dock att det är sorgligt när man får se FIFA, PGR, NFS och DoA i de större turneringarna..

I framtiden vill jag se mer av CoD4, GoW, CoH, UT3 och VF5 på den professionella scenen

(Jag är medveten om att det finns en liten sorts standard med SC, WC3 och CS - men jag vill att man ska skilja på de större spelen och de mindre viktiga.)


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

1
Skriv svar