StarCraft II-film hos FZ

Medlem

finsn ett ord för detta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AWSOME!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av lordsinner:

ehmm det här kan bli nåt...hoppas att de inte floppar på samma sätt som Tiberium wars gjorde...

C&C TW floppade inte! Fel tråd för den diskussionen ändå


signatur
Medlem

Sweet, Längtar som fan efter detta spel.. Men tur var så kommer det snart lite andra spel som man kan spela tills SC2 kommer ut. Älskar SC mer än Diablo, Diablo är redan ute ur leken.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av kvast:

det kommer nog bli mycke micro management.

Ja, bara det inte blir för mkt, så att det förstör spelet på samma sätt som det sabbade WC3.

Sabbade det WC3?
Nja, det gav spelet mer djup och fler saker att tänka på... blev helt enkelt svårare att vara riktigt bra på det online, vilket bara gillas.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av kvast:

det kommer nog bli mycke micro management.

Ja, bara det inte blir för mkt, så att det förstör spelet på samma sätt som det sabbade WC3.

Förstörde spelet? Då kan du ju fan inte vara bra på det iaf. Det är ju det som gör w3 bra, det får ett helt otroligt djup med allt sitt micro-m. Om du bara vill sitta och klicka utan att anstränga dig alltför mycket kan du väl gå och spela Red Alert(Inget ont om RA, det är skit bra)


signatur

En styck signatur.

Medlem

SC1 = Världens mest välbalanserade spel.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Wilcon:

Sabbade det WC3?
Nja, det gav spelet mer djup och fler saker att tänka på... blev helt enkelt svårare att vara riktigt bra på det online, vilket bara gillas.

En del gillar det, en del inte. Jag tyckte det blev sämre, min åsikt, punkt.

Skrivet av orkaupptaget:

Då kan du ju fan inte vara bra på det iaf.

Varför skulle jag vara dålig på det bara för att jag inte tycker om det? Extremt konstig slutsats. Är du dålig på alla spel som du inte tycker om?

Skrivet av orkaupptaget:

Det är ju det som gör w3 bra, det får ett helt otroligt djup med allt sitt micro-m.

Det är som sagt, helt efter smak. Jag tycker inte om det, that's it. Sedan om du tycker om det, så är ju det bra.

Skrivet av orkaupptaget:

Om du bara vill sitta och klicka utan att anstränga dig alltför mycket kan du väl gå och spela Red Alert(Inget ont om RA, det är skit bra)

Det finns många spel som är bra utan micro-m, både sådana som är lätta och spela och sådana som är svårare. Se på CoH t ex, där är det inte speciellt mkt "använda rätt spell/skill vi rätt tillfälle annars går det åt H-te" som det är i WC3, men ändå så är det inte helt lätt eftersom att mkt beror på vilka enheter man använder, var de står, strategiska positioner intagna och så vidare.

Det verkar ibland som om folk är insnöade på ett par detaljer. Bara för att spelet har det ena, så behöver det inte vara bra, det är helheten som räknas.

Aja, nog med off-topic nu. Hoppas SC2 blir bra, med eller utan micro-m.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Verkar som dom lagt ner mycket arbete inom grafiken. och det är såklart väldigt bra. och att dom lägger in en hel del nya enheter. kommer att bli intressant att gaima de när de väl släpps


signatur

Det finns 7 sortes människor, dom som förstår binära koder och dom som inte gör det
Tiinusens Webbhotell

Skrivet av conthox:

Se på CoH t ex, där är det inte speciellt mkt "använda rätt spell/skill vi rätt tillfälle annars går det åt H-te" som det är i WC3, men ändå så är det inte helt lätt eftersom att mkt beror på vilka enheter man använder, var de står, strategiska positioner intagna och så vidare.

Sten-sax-påse-effekten i COH är så grymt stark att den lätt tar överhanden (countrar du inte med rätt sak är du rökt), och infanteriet tar så mycket initiativ att det t.ex. inte går att undvika enstaka skott som i StarCraft, men underskatta inte vilket övertag uber-micro kan ge dig!
Såfort man krigar med fordon så blir det nästan lika mycket klickande som i blizzard-spelen, bara det att det handlar om att vrida enheterna rätt samtidigt som man försöker flanka, istället för att göra sånt som att dodga lurkers och försöka blockera fiendens enheter med sina egna...

Medlem
Skrivet av F3D:

overpowered
toss o terran får ju massa units som spammar raketer o laser o dödar allt i sin väg, zerg fick lings som kan spränga sig själva
det var idag jag slutade spela zerg och började spela terran istället

du tror inte att dom balanserar spelet? tror knappast att vi har fått sett vad zergs kommer att kunna göra i slutändan

Inaktiv
Skrivet av lapa:
Skrivet av F3D:

overpowered
toss o terran får ju massa units som spammar raketer o laser o dödar allt i sin väg, zerg fick lings som kan spränga sig själva
det var idag jag slutade spela zerg och började spela terran istället

du tror inte att dom balanserar spelet? tror knappast att vi har fått sett vad zergs kommer att kunna göra i slutändan

Dom sparar nog det bästa till sist

Medlem
Skrivet av conthox:

Se på CoH t ex, där är det inte speciellt mkt "använda rätt spell/skill vi rätt tillfälle annars går det åt H-te" som det är i WC3, men ändå så är det inte helt lätt eftersom att mkt beror på vilka enheter man använder, var de står, strategiska positioner intagna och så vidare.

En välplacerad handgranat i CoH kan vända ett slag, nog fasiken betyder micro mycke i det spelet!

SC2 ser grymt läckert ut, att kolla på denna videon på Youtube är som att skjuta sig själv i foten.

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

SC1 = Världens mest välbalanserade spel.

Det blev bra balanserat till slut. Fast det behövdes en hel del patchar och "live" testning innan det blev så.

Skulle tro att det är likadant för alla spel, det går inte att släppa ett superbalanserat spel direkt trots massor av betatestning. Spelarna kommer alltid att hitta kombos och saker som är för bra, innan det patchas upp och fixas. Finns inget så bra som miljoner spelare som testar allt möjligt.

I övrigt, ingen som reagera på att Blizzard bytte codec? Tycker det är lite kul att de skippat divx och körde xvid på senaste. Open source ftw! Det är ingen recode heller, bara kolla på officiella sidan:
http://www.starcraft2.com/movies.xml

Medlem

Tycker de ser lite wc3 ut, men de är nog mest för att det är en jungel map.

Tuff vid endå, ser lovande ut!

Dock är den knappast ny, funnits ute i månader?

Medlem

Tycker inte det ser så intressant ut, kan förstå att andra tycker det är skitskoj, men starcraft har aldrig riktigt "gjort det" för mig... Dock kul för alla SC-fans att det äntligen kommer en upföljare, det var väl en tio år sedan eller så som originalet kom ut?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ett tag var jag mer sugen på Diablo 3, men nu har det svängt till SC2 igen. Ge mig!!

Medlem

@ orkaupptaget och ni andra, fan, tagga ned, bara för att andra inte gillar WC3 så mycket som vissa av er fanboys (ja, det var med flit) så behöver man väl inte idiotförklara eller säga att någon är kass på spelet bara för det? Att alla skall bli kungen i sandlådan och hävda sig bara för att någon tycker något annat om ert (förmodligen) 5 i topp spel är ju löjligt? Har tyvärr sett det fenomenet i flera trådar på senare tid.

Jag tycker inte heller om WC3 med dess grafik och spelstil med allt knapptryckande av överdimensionerade special-skills som kan ta ut hela arméer men det är som sagt bara min -åsikt- om ni tycker det är roligt, bra för er, jag blir inte sur, så det är inget mer med det..

För att få med liite Ont:
SCII verkar bli riktigt bra om de får till gameplay och känslan ordentligt (samt balans), men återigen, gillar inte riktigt designen på vissa saker i spelet, ser lite för pluttinuttigt ut...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Hum inte direkt tycker jag att man micro-ar mindre i SC än War3 dock.. men kanske att man måste göra det mer på en tidigare "nivå" av motstånd.

Medlem

coolt men gammalt klipp.

Medlem

Har all potential i världen att bli lika bra som 1:an, möjligtvis så är kanske alla superenheter något för att få in fler människor i starcraft världen?

TYcker det verkar riktigt balanserat so far, allting går att kontra på ett sätt eller annat, undrar bara hur det är med att bygga in sig själv ; Visst kan man mata in med massa battlecruisers och dra yamato-gun, men hur bra kommer det funka när man måste vara ganska nära?

Kanske Ghosts har bättre kärnvapen kapacitet nu, minns att man behövde vara förskräckligt nära vilket omöjliggjorde att man drog in ett kärnvapen rakt in i ett läger där protoss hade byggt in sig (ovanligt? )
Förvisso hade man ju som ovan nämnt battlecruisers, men kunde fortfarande ta en jävla tid att penetrera


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hoppas det blir ett roligt spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser coolt ut.. Blir nog ett givet köp.

Medlem

Hoppas på detta spel


signatur

Freshly dared, the half won.

12
Skriv svar