En logisk kungakrona

Medlem
En logisk kungakrona

Fredag morgon. Följt trenden med dålig sömn ganska väl. Passar mig förträffligt. Haft en del diskussioner om logik på sistone. Vad som egentligen är logiskt. Det stör mig att även logik är subjektivt. Jag tycker att det om något borde få äran att fritt röra sig i objektivitetssfären. Någon jag snackat med tycker inte att enkel matematik är det minsta logiskt, när jag själv då inte kan tolka det som något annat än att någonting tillsammans med någonting blir någonting. Inga variationer där inte. Visst, mer avancerad matematik ger utrymme för tolkningar men just ens grundläggande matematik är ju bara om du följer vägen når du slutet av vägen. Om du tittar på solen får du ont i ögonen. Om du slår dig själv i ljumsken med en planka med spik i får du ont. Åtminstone om du slår hårt och framförallt om du träffar med spiken och punkterar inre organ.

Jag är lite av en logikens och objektivismens fanbärare tror jag. Ser på saker för vad de är och inte för vad de borde vara. Ibland till överdrift. Jag skyfflar medvetet undan mina egna känslor och lämnar plats för betong. Ice cooold. Ass hooole.

Annars. Hur det är med mitt knä? Hur det är.. .med mitt knä?

Jo, det lilla brunögat vägrar låta mig springa. Men jag sprang ändå. Det bränner gott idag dock, men det är sant som det är sagt, det som inte dödar en gör en starkare. Eller åtminstone grinigare. Kanske skulle behöva en lite större dos negativism, för att utöka variationerna i de positiva sätt man kan åse världen. Jag ska springa milen minst en gång per vecka - oberoende av smärtnivå. Annars är det helt enkelt inte roligt.

Vecka utan att springa = :'(

Ser ni? Smileyn gråter.... Den är apledsen för att den inte får springa. Jag tycker nästan synd om henne. För självklart är det en hon. Killar kan ju inte gråta, det får fruntimren sköta. Vi gnäller istället.

Som ett sista utspel vill jag poängtera att jag önskar mer styrka i medmänniskor. Alla har något att vara stolta eller glada över. Var det för fan.

Och nej, jag har slutat köpa idén om att olycka är enda sättet för vissa att vara lyckliga. Det är vad vi i branschen kallar bullshit.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
En logisk kungakrona

Jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen, du har skön stil på språket!

Akta dig bara för att bli för rationell, jag har i många år försökt vara logisk och analyserande istället för att känna. Det håller inte i längden.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen, du har skön stil på språket!

Akta dig bara för att bli för rationell, jag har i många år försökt vara logisk och analyserande istället för att känna. Det håller inte i längden.

Tackar

Jo, jag är mycket medveten om hur det kan gå. Men, tja, man får se vad man gör i livet. "Vad gör det om hundra år!"


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

1
Skriv svar