Intryck från Team Fortress 2

Robot
Medlem
Intryck från Team Fortress 2

Verkar ju askul

Medlem

Mmmmmmmmmm längtar tills imorgon då FZ-gänget kommer ha en TF2-kväll ihopa

Medlem

Fasen vad det här är intressant... hoppas bara det är bra också för de bygger ju upp massa förväntningar med alla filmer osv.

Medlem

"Team Fortress 2 differs dramatically from other multiplayer-only games in its focus on cooperative play. Two game types are supported across six maps: capture-the-flag and control points."

Den meningen fick mig att asgarva.

Det är som att kläcka ur sig:
"Yeah, we just came up with this awesome new gamemode, we call it 'SinglePlayer'!"

Medlem

längtar till det här spelet!

Medlem

t-minus 1 day

Medlem

Hehe, för mig räcker ett spelsätt och det är CTF! CTF är allt som TF handlar om och inge mer än så! Hoppas på klassiska banor som Well 2fort5 Bases!

Medlem

Tycker att TF2 ser bättre ut än FF pga. man ser så mycket tydligare vilken klass som är vilken vilket i sig gör nog spelandet roligare tror jag.

Medlem

Så vilka kommer att börja spela imorgon?

Medlem

Ehm, Vad dillar han om egentligen? Att lagbaserade spel där man måste hjälpas åt är en raritet? Vad är det för skitsnack, noll koll på multiplayerspel de senaste 10 åren eller vad..?

Men ja, Verkar riktigt coolt. Tycker dock inte om att man mixat ihop Cell shading med effekter som ser mer naturtrogna ut, te.x att elden från ena vapnet är "tecknat" medans på ett annat är det betydligt mer naturtroget. Nä håll er till det ena eller andra tack..


signatur
Medlem
Skrivet av mazk0:

Så vilka kommer att börja spela imorgon?

Jag!

Medlem

I will! =D

Mkultra: Flera screenshots i många previews jag läst har varit av blandad ålder. Kanske är därför? Jag vet inte, men man hoppas ju de har lite enhetlighet över det hela.

Medlem
Medlem
Skrivet av Bobbey:

[http://www.teamfortress2.se] <- Svenskt TF2 community

Sidan ser jävligt noob-aktig ut :/

Medlem

Det blir nog ett riktigt röj imorgon

Medlem
Skrivet av Lurid:

"Team Fortress 2 differs dramatically from other multiplayer-only games in its focus on cooperative play. Two game types are supported across six maps: capture-the-flag and control points."

Den meningen fick mig att asgarva.

Det är som att kläcka ur sig:
"Yeah, we just came up with this awesome new gamemode, we call it 'SinglePlayer'!"

Haha kan bara hålla med...

Inaktiv

Det är väll inte rent omöjligt att dom lägger till fler banor och spelsätt med tiden eller hur?

Just nu vill jag bara testa det, undrar när på dygnet det egentligen släpps.

Medlem

Får man beta nyckel när man beställer orange låda över ånga?
Måste ju bara ha detta, va med i TFT Clan för ett 10 tals år sedan ^^

Inaktiv
Skrivet av muscle:

Får man beta nyckel när man beställer orange låda över ånga?

Alla spel i boxen dyker upp under "not installed" och sen för någon dag sedan så hoppade TF2 upp på "installed" och började ladda ner.

Men för att svara lite mer på din fråga så ja och jag tror att det är ända sättet att komma med. Dom måste ju pusha lite för sin platform.

Medlem
Skrivet av muscle:

Får man beta nyckel när man beställer orange låda över ånga?
Måste ju bara ha detta, va med i TFT Clan för ett 10 tals år sedan ^^

Ska vara så ja. Inte på direkten verkar det som iaf, beställt nyss och sitter och preloadar det nu, men inte fått nån betanyckel, fast kanske inte behövs.

Medlem
Skrivet av Lurid:

"Team Fortress 2 differs dramatically from other multiplayer-only games in its focus on cooperative play. Two game types are supported across six maps: capture-the-flag and control points."

Den meningen fick mig att asgarva.

Det är som att kläcka ur sig:
"Yeah, we just came up with this awesome new gamemode, we call it 'SinglePlayer'!"

word!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Lurid:

"Team Fortress 2 differs dramatically from other multiplayer-only games in its focus on cooperative play. Two game types are supported across six maps: capture-the-flag and control points."

Den meningen fick mig att asgarva.

Det är som att kläcka ur sig:
"Yeah, we just came up with this awesome new gamemode, we call it 'SinglePlayer'!"

Tror du missförstår vad dom menar i texten.
TF2 fokuserar mer teamplay genom att man troligen måste ha folk från alla klasserna i sitt team för att klara målen. Som i tex quakewars måste man ha personer från vissa klasser för att klara varje uppdrag, den delen finns inte dom gamla klassiska multiplayer frag festerna (quake, ut) även om team fortress alltid har handlat om det.
Det ligger altså inte i vilka gamemodes som valde till spelet.

Medlem

Ingen som råkar veta när på dygnet man kan börja lira? Hade ju hoppats på att provlira en stund innan man drar iväg på föreläsning =/

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Lurid:

Mening 1 "Team Fortress 2 differs dramatically from other multiplayer-only games in its focus on cooperative play. Mening 2 Two game types are supported across six maps: capture-the-flag and control points."

Den meningen fick mig att asgarva.

Det är som att kläcka ur sig:
"Yeah, we just came up with this awesome new gamemode, we call it 'SinglePlayer'!"

Tror du missförstår vad dom menar i texten.
TF2 fokuserar mer teamplay genom att man troligen måste ha folk från alla klasserna i sitt team för att klara målen. Som i tex quakewars måste man ha personer från vissa klasser för att klara varje uppdrag, den delen finns inte dom gamla klassiska multiplayer frag festerna (quake, ut) även om team fortress alltid har handlat om det.
Det ligger altså inte i vilka gamemodes som valde till spelet.

Dessutom var det ju faktiskt TVÅ meningar...

Men on topic så tror jag inte jag kommer fastna för detta. Därmed inte sagt att jag inte kommer köpa det...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Inaktiv

http://www.csnation.net/comments.php?id=8953

DigiQ8: So we in the HL2net steam channel are wondering, when you guys gonna unlock TF2? What time exactly?
Greg: Late in the day. We're not saying an exact time, unfortunately.

DigiQ8: So no 12AM release?
Greg: No - late in the day.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av nkembo:

http://www.csnation.net/comments.php?id=8953

DigiQ8: So we in the HL2net steam channel are wondering, when you guys gonna unlock TF2? What time exactly?
Greg: Late in the day. We're not saying an exact time, unfortunately.

DigiQ8: So no 12AM release?
Greg: No - late in the day.

Så för oss sent på kvällen eller natten.

Medlem

Spelet försvinner inte bara för att ni inte hinner spela första 8 timmarna heller, jag lovar!

Medlem

Segt. Nu kommer jag inte hinna lira det alls idag. Jag tycker att utgivare som e vana att slänga sig med datum etc borde ta sig själva på orden och släppa det rätt datum världen över, so what om jänkarna blir sist?
Eller så bestämmer de sig för en beat-tid som de släpper det och annonserar ut den tiden istället, så slipper de en massa besvikna ansikten (eller rättare sagt jag )

Inaktiv

Då var det igång, inte illa, inte illa alls.

1
Skriv svar