"Problemet" med bärbart.

Inaktiv
"Problemet" med bärbart.

Alltså är det inte lite....pinsamt. Jag känner mig jätteskamsen över att erkänna detta, men jag kan sällan med att spela på buss eller spårvagn/tunnelbana. Jag vet att det inte är som att någon kommer att skratta åt mig, eller för den delens skull ens bekräfta mitt spelande med en tanke. Fast likväl så kan jag inte förmå mig att sitta och DSa såvida det inte är väldigt liten chans att jag blir upptäckt. I de fall jag har möjlighet så spelar jag spel med korta intensiva spelsessioner i form av Elite Beat Agents, så att jag snabbt kan slå ihop dosan ifall någon läskig icke-gamer skulle komma inom min pinsamhetsarea.

Det är ogameracceptabelt beteende det är jag medveten om, men min självskänsla räcker år 2009 inte till för att jag ska fixa det. Så jag sitter och spelar bärbart främst hemma i rummet.
För att citera The Sorrow: "Sad, so sad."

#blogg

Inaktiv
"Problemet" med bärbart.

Det enda som jag tycker är jobbigt med att spela på bussen är när folk ska glo massa.
Jag köpte ett PSP dan det kom i Sverige och bara nån dag efter så satt jag på bussen och spelade. Jag satt längst baki bussen och som kom det en kille, som var kanske 13, och satt sig 2 platser ifrån mig.
Sakta men säkert så gled han närmre och närmre mig och tillslut så satt han bredvid mig och glodde rakt ner i skärmen.


signatur
Inaktiv

Ni ska vara glada att ni har pendeltåg och bussar att spela på.


signatur

R.I.P Superplay

Inaktiv

Jag ser inte tjusningen med att spela överallt så jag spelar alltid hemma ändå. :>

Inaktiv

The problem is you! Var stolt över din nördighet, kämpa för att få ut spelen i ljuset, för en bättre framtid där spel inte längre är så mystifierade för omvärlden!

Men man kan ju hålla sig borta från att köra de spel som vill att man ska tala in i mikrofonen.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Medlem

Äsch! "Bärbart på bussen" är nog en av de största spelmyterna och samtidigt en kass och billig "sales pitch". Spelande gör man hemma. Man kan gott klara sig utan en bärbar enhet på tunnelbanan eller på bussen. Plocka fram en serie blaska och nörda ner dig rejält i något som Batman Year One, Watchmen eller Superman: Red Son vetja.


signatur

Upon a soapbox of nerdom.

Inaktiv

Bärbara spel är till för att spelas på resande fot, skäms inte för din nördighet!<3


signatur

Erumaro Den Barmhärtige

Medlem

Spelar ofta på bussen. Speciellt när jag åker till föräldrarna. Över 2 timmar restid. Men jag snackar inte i micken.

Har t.o.m hamnat i matcher i Mario Kart och liknande med andra passagerare

Det sämsta just nu med bärbart är att de spel som släpps är riktigt bra

Men för mig som har en stel kropp så är liggande eller sittande ställning inte speciellt bra. Vilket krävs då man spelar bärbart.

Skulle inte ha några problem att spela på tåg/buss om jag var tvungen att resa långt. Men den minimala skärmen gör inte mig rättvisa


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv

Låter lite tudelat bland er hurvida det skall spelas bärbart på resande fot eller hemma. I vilket fall ska jag göra er stolta och våga mer nu efter era uppmaningar.

PS Tack till Mechar för tipset om Red Son DS (höhö DS)

1
Skriv svar