Fortress Forever släppt

Robot
Medlem
Fortress Forever släppt

Nice Då kan man nöta det här tills riktiga TF2 kommer.

Medlem

"Fortress Forever har fördelen att vara gratis"

Alla moddar har den fördelen.

Inaktiv

Nice one!


signatur

e=mc2

Redaktör
Skrivet av Mikaelh:

"Fortress Forever har fördelen att vara gratis"

Alla moddar har den fördelen.

I jämförelse med TF2, förstås.


signatur
Medlem

Har redan förhandsbokat orange box, men ska lätt kolla vad FF har att erbjuda

Medlem

mm lira detta tills på måndag, så man kommer in i TF-tänkandet


signatur

I'm the best around...

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

"Fortress Forever har fördelen att vara gratis"

Alla moddar har den fördelen.

Sanning med modifikation. Mods är gratis tills någon bestämmer sig för att tjäna pengar på dom. Garrysmod, counter-strike och day of defeat har som exempel alla börjat som gratis mods som sedan valve valt att köpa och och börja sälja.

Medlem

Spelade det under lunch, tycker det var stenhårt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Usch, jag brukar inte reagera på grafik, men detta var riktigt tråkigt, total frånvaro av atmosfär var mitt första intryck. Kändes som att titta tillbaka i tiden HL1. Jag väntar tills den 17:e och beta testen av TF2. Om någon ladda ner detta och testat, skriv gärna omdöme, jag kan ha fel.

Medlem

Det ser jävligt lovande ut. Nu är jag ingen gammal TF-räv, men ser fram emot att testa detta ikväll.


signatur
Medlem

skitbra, helt supernöjd med resultatet.

Medlem

Ne detta var inget för mig, kändes som quake *spyr* och man kan inte ens avinstallera detta!..hur gör man?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem
Skrivet av Bitme:

Usch, jag brukar inte reagera på grafik, men detta var riktigt tråkigt, total frånvaro av atmosfär var mitt första intryck. Kändes som att titta tillbaka i tiden HL1. Jag väntar tills den 17:e och beta testen av TF2. Om någon ladda ner detta och testat, skriv gärna omdöme, jag kan ha fel.

Ja många banor ser ganska fula ut, ff_2morforever var dock snyggare, snygg himmel iaf.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av redmac:

Ne detta var inget för mig, kändes som quake *spyr* och man kan inte ens avinstallera detta!..hur gör man?

Via Steam.

Medlem
Skrivet av redmac:

Ne detta var inget för mig, kändes som quake *spyr* och man kan inte ens avinstallera detta!..hur gör man?

Det är bara bra, att det är snabbt, spel är för sega nuförtiden, det suger. TF skall spelas snabbt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelade många timmar i natt, och jag kan bara konstatera att det är en fantastisk mod! Känslan är som i gamla TFC, men ända med nya fräsha inslag. Det finns en del buggar o balansproblem, men överlag är den mycket bra.

Inaktiv

haha ni som klagar.....
vad förväntade ni er? ärligt?

har lirat hela förmiddagen och det är en störtskön mod..
jag tyckte grafiken såg bra ut...
eldkastaren var lite lam men en klar förbättring från tfc ^^


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Allt var välgjort och så. Men en del saker förstörde verkligen gameplayn. Turrets är helt overpowered tex. 360 grader vridning och super damage med raketer. Medics kan typ flyga omkring och hweavyweaponsguy kan mangla ned flera pers utan problem.

Småsaker med i längden så blir det bara engi och medics.

Medlem
Skrivet av dmon:

Allt var välgjort och så. Men en del saker förstörde verkligen gameplayn. Turrets är helt overpowered tex. 360 grader vridning och super damage med raketer. Medics kan typ flyga omkring och hweavyweaponsguy kan mangla ned flera pers utan problem.

Småsaker med i längden så blir det bara engi och medics.

kommer nog balanspatchar inom en snar framtid, dont you worry

Medlem

jävligt många servrar för att precis ha släppts... synd att det kraschar efter ett tag bara... verkar rätt så kul

Medlem

Haft problemet att det krashar jag med, speciellt om man "tabbar ur" :\


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

äh, TF2-beta på måndag, sånthärnt har vi inte tid med

Inaktiv
Skrivet av dmon:

Turrets är helt overpowered tex. 360 grader vridning och super damage med raketer. Medics kan typ flyga omkring och hweavyweaponsguy kan mangla ned flera pers utan problem.

Det är ju precis så det ska vara.

Qus
Medlem

Aha glad jag blir då var det alltså inte bara mitt FF som kraschade då och då. Och det krävde en hel del mer än vad jag trodde, behöver verkligen ny dator.

Medlem

Hyfsat kul mod.


signatur

// Peace

Medlem

Alvarligt talat, har man 3000 i hälsa eller? hur många skott tål dom. Men som det skrivits ovan. Mer balans och spelet har en potesial


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Allvarligt talat, har man 3000 i hälsa eller? hur många skott tål dom. Men som det skrivits ovan. Mer balans och spelet har en potential


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Äntligen kommer länken på FZ... Inte pallat med Fileplanet så väntat med längtan på det här.
Slangar as we speak och kommer självklart provlira så fort tillfälle finnes (men förmodligen aldrig någonsin starta efter TF2-betan drar igång på måndag)

12
Skriv svar