Trimma prestandan i Quake Wars

Robot
Medlem
Trimma prestandan i Quake Wars

funka faktiskt fint på min gamla x2 3800+ med et geforce 7800gt.

hör å häpna...

Medlem

Trodde nästan att ni skulle "rekommendera" komplett igen. Hehe.

Inaktiv

Kör på ett 8800ultra och 4600+x2 ifrån AMD , 2gb ram. Tycker inte spelet var någon hit. och verkligen inte grafikmässigt.!

Medlem

Ljudmässigt är det iaf en total katastrof. Människornas tunga maskingevär låter som, ja jag vet inte riktigt. Fruktansvärt fult iaf, måste höras för att förstå. Sen alla studsande kulor väldigt fult dom med och man vet aldrig hur nära man är att bli träffad.

"Battlefield killer" my ass.... som det står i reklamen.

Men måste erkänna att jag slog ijäl någon timme som Ztrogg engineer. Det har potential men det krävs MASSOR av patchning för det.

Medlem

Spelet känns wrong på något vis.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Trodde nästan att ni skulle "rekommendera" komplett igen. Hehe.

Ok, detta måste bero på att jag är trött. Tycker du att komplett är dåligt eller bra? ... Suck, jag måste vara väldigt trött.

Tycker inte spelet verkar intressant över huvudtaget.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

körde också på min gammla dator och var inte imponerad alls.. Allt flött på perfekt men jag gillade inte själva gameplay kännslan.....

Medlem

*e-penis-varning!*

Mitt GeForce 8800 GTS presterar ypperligt med alla grafikinställningar satta högst upp, synd bara spelet i sig inte var något att hänga i julgranen precis.

Medlem

Fungerar bra på högsta med 8800GTS 320MB men känns som det skulle vara bra med lite fixande ändå.

Medlem

Kör det på max inställning, flyter på utan några problem. Tycker spelet är helt ok faktistk, mycket roligare än BF 2142. Fast det är inte precis nån bedrift^^

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av Mikaelh:

Trodde nästan att ni skulle "rekommendera" komplett igen. Hehe.

Ok, detta måste bero på att jag är trött. Tycker du att komplett är dåligt eller bra? ... Suck, jag måste vara väldigt trött.

Han syftar på denna nyheten
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21420
Tryck på läs mer för att se "rekommendationen"

Inaktiv

Kul att de bara valde toppkort... Billigaste 2500 kr... Inget vidare hyggligt haha, nu tror ju folk att de måste ha de korten för att det ska gå alls typ... Själv kör jag 1680x1050 med höga inställningar med mitt kort för runt tusenlappen... Visserligen i offline-demot, men ändå.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Spelet e väldigt roligt men själv så tycker jag lite mer om battlefield serien.

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Kul att de bara valde toppkort... Billigaste 2500 kr... Inget vidare hyggligt haha, nu tror ju folk att de måste ha de korten för att det ska gå alls typ... Själv kör jag 1680x1050 med höga inställningar med mitt kort för runt tusenlappen... Visserligen i offline-demot, men ändå.

Instämmer. Så sjukt tråkigt att alla benchmarks heeeela tiden ska fokuseras på det dyraste o nyaste. Och kort i denna klassen bör ju så klart vara med, men kunde ju bredda spektrumet lite för oss dödliga.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Dödliga hör hemma på konsolscenen, inte i PC-djungeln


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Gillade att det flöt på på high inställningar på min laptop Jag gillade det, men har än så länge bara lirat mot datorn.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag spelade typ 5min och var inte imponerad.

Medlem

Nu skrev ni "demot". :heart:

JB
Medlem

http://www.et-quakewars.se/forum/viewthread.php?forum_id=3&th...

FPS lagg tråd, för er som vill ha mer FPS i menyn eller som upplever FPS lagg (stutter) i spelet.

JB
Medlem
Skrivet av Gibbs:

Jag spelade typ 5min och var inte imponerad.

Jo, jag förstår det. Spelet har en inlärningskurva, så det blir roligare desto mer du lär dig om:
-Vilka vapen du skall ha mot olika saker, som infanteri, fordon, turrets,
- Spelet är en sten-sax-påse grej. Du kan äga sönder saken och påsen, om du väljer spela som stenen. Och så vidare. Spelet är mycket beroendeframkallande när man väl kommit över första inlärningskurvan.

Inaktiv

Min mus drar ner i högra hörnet när jag startar demon....va e d om? Får inte d att funka...har ominstallerat...dock inte musen då den funkar fint i alla andra spel. Fast d e ju logitech så man borde kanske.

Förslag?

JB
Medlem
Skrivet av Zigge:

Min mus drar ner i högra hörnet när jag startar demon....va e d om? Får inte d att funka...har ominstallerat...dock inte musen då den funkar fint i alla andra spel. Fast d e ju logitech så man borde kanske.

Förslag?

Du har kanske en gamepad / ratt eller liknande? Prova dra ut den, och starta spelet igen.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Nu skrev ni "demot". :heart:

Vilken tjat det har varit här om den stavningen
Jag tycker själv att demo är ett eget ord även om det kommer från demonstration och därför är ett demo korrekt och demot i bestämd form.

Inaktiv

Men för helvete! Spel som man måste spendera en timme i för att sätta upp kontrollerna för den protesterar när man vill binda en knapp för knappen är redan bunden till något annat är så jäääävla irriterande att man inte ens orkar spela spelet!! Hur svårt ska det vara att tex ha alla knappar obundna så spelaren lätt kan binda som han vill och sen sätta igång att lira.. Känns som de här spelen blir för komplicerade för att vara roligt och då snackar jag inte bara om jiddret i options. Gillas inte, speciellt inte när det har med Quake att göra! Less is more!

Medlem
Skrivet av Nolite:

Dödliga hör hemma på konsolscenen, inte i PC-djungeln

indeed.. förstår mig inte på folk som skapar forumtrådar där de vill ha tips om ett grafikkort som klarar crysis.. "får max kosta 1000kr".. för i h*lvete..

Medlem

ändra min åsik nu spelet var faktist hyffsat kul men tror ej de blir nåt köp har inte pengar för alla spel som kommer :S xD

Medlem

synd att det inte går att trimma spelkänslan

Medlem

älskade demot... kommer köpa det (custom edition)... fast det segar ner datorn rejält när nån skuter Stroggs lv 2 arty... samtidigt som en rejäl fight... W/e ses online!

12
Skriv svar