Samlarutgåva av Call of Duty 4

Robot
Inaktiv
Samlarutgåva av Call of Duty 4

verkar inte vara något intressant.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Lol strategi guide vem tusan behöver såna ? inte mycket till en samlarutgåva

Medlem

Umm... nej tack.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Lol strategi guide vem tusan behöver såna ? inte mycket till en samlarutgåva

Haha, håller helt med. Har aldrig förstått mig på det här med manualer för ett spel. Speciellt inte för datorn där alla key bindings finns att hitta i menyn. Ta bort manualen, dra ner priset 40 spänn och ta manualen som tillval.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Skrivet av SWEBarb:

Lol strategi guide vem tusan behöver såna ? inte mycket till en samlarutgåva

lol ja exakt, till vad nytta har man en strategi guide till ett FPS överhuvudtaget?


signatur
Medlem

håller med...men Collectors edition brukar ha snygg förpackning=p.. det är typ det resten brukar man alldrig och använda har själv köppt typ 2-3 spel i collectors edition o efter det har slutat med det...

Medlem

Har aldrig förstått meningen med att köpa collecters/special/mega/super/duper edition spel. Det är samma spel, men med lite extra skräp som följer med?? Det är ju spelet man vill ha, inte nån snygg dvd fodral?? Vad ska man göra med den?? Sitta och titta på den?? Näe ge mig den billigaste versionen, det blir perfekt för mig. Jag kommer nog klara av cod4 på bara nån dag SP, och sen sitter man och spelar MP resten av tiden.. Speciellt om färdiga spelet blir lika bra som betan som pågår just nu???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Har aldrig förstått meningen med att köpa collecters/special/mega/super/duper edition spel. Det är samma spel, men med lite extra skräp som följer med?? Det är ju spelet man vill ha, inte nån snygg dvd fodral?? Vad ska man göra med den?? Sitta och titta på den??

#BioShock satte enligt mig en ny standard för Collectors Edition, där man fick med en av huvudkaraktärerna som en figur på ca. 12cm.
Detta efter att folk fått rösta fram vad de ville ha med i en CE utgåva.
Sånt får både mig och många fler att köpa just CE.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Än så länge har ingen samlarutgåva slagit den mäktiga WoW-kartongen. BioShock kommer nära, men eftersom kartongen inte var av mässings som ritningarna visade så får den petas ner ett snäpp.

Samlarutgåvan av WoW innehöll en karta i tyg, ett soundtrack, en dokumentär om utvecklingen, en bok med konceptbilder från spelet och en hejdundrande snygg kartong. Inte ska man nöja sig med mindre än det?

Strategiguide, liksom... tillåt mig småle


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av skribb:

Än så länge har ingen samlarutgåva slagit den mäktiga WoW-kartongen. BioShock kommer nära, men eftersom kartongen inte var av mässings som ritningarna visade så får den petas ner ett snäpp.

Samlarutgåvan av WoW innehöll en karta i tyg, ett soundtrack, en dokumentär om utvecklingen, en bok med konceptbilder från spelet och en hejdundrande snygg kartong. Inte ska man nöja sig med mindre än det?

Strategiguide, liksom... tillåt mig småle

Men det var ju inte direkt något nytt. Har sett andra spel med exakt samma sak. (Tygkarta var för övrigt standard i alla ultima spelen)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

m1
Medlem
Skrivet av skribb:

Samlarutgåvan av WoW innehöll en karta i tyg, ett soundtrack, en dokumentär om utvecklingen, en bok med konceptbilder från spelet och en hejdundrande snygg kartong. Inte ska man nöja sig med mindre än det?

Glöm inte den lilla pandan man fick som man kunde ha i släptåg när man sprang runt och slogs

Dokumentär om CoD4-utvecklingen kan väl vara intressant men en strategiguide får nog inte många att välja samlarutgåvan framför den vanliga versionen.

Medlem

CE ftw! ^^ Men då ska det helst stoppas in nåt speciellt. Inte det gamla vanliga. Guild Wars Factions, Guild Wars Nightfall och Silent Hunter 4 är bra exempel på riktigt bra Collector's Edition-exemplar.

Inaktiv

Strategi guide? Hmmm, visst... om Cod 4 hade varit mitt första PC spel någonsin, och det är det ju knappast. Finns det inte en CE utgåva av COD 2 oxå? Någon som kan berätta vad för "fantastiska" grejer dom slängde med i den?


signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Medlem

En extra DVD med kommenterade walkthroughs av 2 banor, dokumentär från utveckling, mängd med konceptbilder och störande pappars fodral o ha plast DVD i...

Inaktiv

det är väl bättre med strategiguide än ingenting, nåt å läsa på vägen hem efter man köpt det...
kommer lätt köpa CE, fast dokumentärfilmen till 360 är coolare, så är det ju synd att man inte har det...


signatur

PSN: japp :)

Inaktiv
Skrivet av skribb:

Än så länge har ingen samlarutgåva slagit den mäktiga WoW-kartongen.

Ja, båda WoW collector's edition var riktigt bra. En högklassig artbook, soundtrack och speciella pets i spelet m.m.

En del ifrågasätter varför man betalar extra? Jo för att man tycker spelet är värt det. Många bra CE har saker som ger en mervärde helt enkelt. Dessutom så tror jag de som köper dessa är fans av spelet.

Man kan dock ifrågasätta CoD4 CE. Har inte sett något pris än dock, och om det ligger nära normala spelet så är det väl ok för det man får extra.

Inaktiv

CoD 4 CE är endast för Pc och 360, alltså inte till PS3!

[http://uk.gamespot.com/news/show_blog_entry.php?topic_id=2591...]

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av HaZe303:

Har aldrig förstått meningen med att köpa collecters/special/mega/super/duper edition spel. Det är samma spel, men med lite extra skräp som följer med?? Det är ju spelet man vill ha, inte nån snygg dvd fodral?? Vad ska man göra med den?? Sitta och titta på den??

#BioShock satte enligt mig en ny standard för Collectors Edition, där man fick med en av huvudkaraktärerna som en figur på ca. 12cm.
Detta efter att folk fått rösta fram vad de ville ha med i en CE utgåva.
Sånt får både mig och många fler att köpa just CE.

En sån figur fanns i något myst-spel (3 eller 4 tror jag). Dock vet jag inte om den var framröstad. Men ändå

Om CoD4: Den känns inte värd att betala extra för...

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av HaZe303:

Har aldrig förstått meningen med att köpa collecters/special/mega/super/duper edition spel. Det är samma spel, men med lite extra skräp som följer med?? Det är ju spelet man vill ha, inte nån snygg dvd fodral?? Vad ska man göra med den?? Sitta och titta på den??

#BioShock satte enligt mig en ny standard för Collectors Edition, där man fick med en av huvudkaraktärerna som en figur på ca. 12cm.
Detta efter att folk fått rösta fram vad de ville ha med i en CE utgåva.
Sånt får både mig och många fler att köpa just CE.

Tyvärr så var ju Big Daddyn så extremt dåligt målad, den man fick se på bilder innan man köpte CE var iaf målad med lite omsorg, medans den man fick var slarvigt målad med helt fel färger om man jämför med spelet.

1
Skriv svar