Hotfix för ATI-grafik i Quake Wars

Robot
Medlem
Hotfix för ATI-grafik i Quake Wars

En dum fråga men hur byter man grafik inställningar i demot ?

Medlem

Notera att denna drivrutin är äldre än de nya 7.9 drivrutinerna som finns att ladda hem. Denna hotfix släpptes för ca 5 dagar sedan, och är en non-whql version av 7.9.

Det finns ingen anledning att använda denna hotfix (som bara är till 32-bit system). Installera istället officiella 7.9.

Medlem

Laddade ned 7.9 o installerade den, startade om datorn fick en svart skärm där det stod " no video input". Fick krångla mig till felsäkert läge o göra systemåterställning. Provat ngr gånger, men samma resultat.

Medlem
Skrivet av landy:

En dum fråga men hur byter man grafik inställningar i demot ?

Antar att du menar upplösning, texturdetaljer osv?

Inte så dum fråga i så fall, det är inte helt lätt att se dem - jag fick själv leta lite innan jag hittade dem.

Om du väljer "Options" överst i menyn så får du upp vissa basinställningar. Menyn där du valde Options har nu ändrats, och det finns ett val som heter "Settings" på ungefär samma plats. Väljer du den så får du upp Audio-/Video-inställningar. Där kan du växla mellan "Simple" och "Advanced" inställningar via flikarna överst i det fönstret.

Hoppas det var svar på din fråga.

Medlem

Det står att det är OpenGL problem när jag försöker få igång Demot !!! Ska jag då installera ATI Hotfix till mitt ATI Radeon X1700SE?

Medlem
Skrivet av EagleFire:

Laddade ned 7.9 o installerade den, startade om datorn fick en svart skärm där det stod " no video input". Fick krångla mig till felsäkert läge o göra systemåterställning. Provat ngr gånger, men samma resultat.

Hände för mig också. Jag fick avinstallera drivisarna i felsäkert läge Dumma ATI

Medlem
Skrivet av Matn:
Skrivet av EagleFire:

Laddade ned 7.9 o installerade den, startade om datorn fick en svart skärm där det stod " no video input". Fick krångla mig till felsäkert läge o göra systemåterställning. Provat ngr gånger, men samma resultat.

Hände för mig också. Jag fick avinstallera drivisarna i felsäkert läge Dumma ATI

Same here.
Gick tillbaka till 7.8 :/

WeX
Medlem

7.4 funkar klockers på mitt X1900XTX.
"If it ain't broken, don't try to fix it" säger jag till alla uppdateringsivrare!


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Konstigt provade 7.5 som har fungerat förut..fick samma problem som med 7.9...sitter nu med 7.8..men då fungerar inte spelet istället.

Medlem

Hur gör ni när ni uppdaterar till nya drivrutiner? Det händer till och från att en vanlig avinstallation av de gamla inte räcker, och att filer som ligger kvar kan ställa till med en hel del mysko problem.

Prova DriverCleaner.net. Vet inte om det finns en gratisversion -- det fanns förut vet jag -- men har aldrig haft problem sedan jag använde det här händiga programmet.

Medlem

Finally, har fått det att fungera med 7.8 gick in i catalyst control center. Gick där in under fliken 3D>more settings>Open GL settings...därefter kryssade i både Tripple buffering och Force 24-bit Z-buffer depht.

Har upplösningen 1024x768 32Bpp, Har ett X850 kort. Hoppas att det var till ngn hjälp för er andra med liknande problem.

Medlem

7.9 har löst många problem med grafiken i spel för mig, men inte allt.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

1
Skriv svar