EVE Online portas till Mac och Linux

Robot
Medlem
EVE Online portas till Mac och Linux

Yay! Gogo CCP, hoppas andra företag fattar att linux portningar skulle sälja

Medlem
Skrivet av Grasfer:

Yay! Gogo CCP, hoppas andra företag fattar att linux portningar skulle sälja

Jämfört med vadå? Windows och Mac har väl runt 99% procent av OS marknaden så någon storsäljare kommer det nog inte att bli.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Medlem

Ett steg i rätt riktning antar jag.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Sito:

Jämfört med vadå? Windows och Mac har väl runt 99% procent av OS marknaden så någon storsäljare kommer det nog inte att bli.

1 miljon flugor kan inte ha fel, skit är gott?


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem

Deras stängda beta av Linux och Mac clienterna började för en eller två veckor sedan, ifall någon var intresserad.

Inaktiv

Klart att Windows har 99% av marknaden när ingen gör sattsning på Linux, go CCP!

Medlem

Glada nyheter, enbart sånt här som fått mig att tvingas använda Windows på min stationära dator.
Kört Linux på laptopen i över ett år och trivs mycket mera i Linux än Windows. Dagen är nog inte långt borta då jag kommer gå över helt till Linux.

Inaktiv
Skrivet av Sito:
Skrivet av Grasfer:

Yay! Gogo CCP, hoppas andra företag fattar att linux portningar skulle sälja

Jämfört med vadå? Windows och Mac har väl runt 99% procent av OS marknaden så någon storsäljare kommer det nog inte att bli.

Wii och PS3 använder inte DirectX så fler utvecklare kommer börja koda från början med flera plattformar i åtanke. Detta gör också att spel blir enklare att porta till Linux och Mac. Några exempel på spelmotorer som är populära och stödjer flera plattformar är id tech 5, Unreal Engine 3, Euphoria och RAGE.

Medlem

De borde fokusera på att fixa servern innan de börjar med sånt här

Inaktiv

Det är inte säkert att det är samma team som jobbar med servern som klienterna.

Sätter man 20 programmerare på samma uppgift blir resultatet rena röran.

Yay, nu kommer servern få 3 mer spelare!

Pansarknekt

Tycker det här är väldigt bra steg av CCP. Det är det enda spelbolaget som jag egentligen känner riktig vördnad för. Dom har en vision och håller sig självständiga vilket är riktigt bra i dom här dagarna när stora utgivare bestämmer över hur innehållet i spel ska se ut.
Och att dom klarar sig och dessutom växer är ett bra tecken för framtiden. Spelbranschen behöver fler företag som CCP.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av toepk:

De borde fokusera på att fixa servern innan de börjar med sånt här

Ska vi ta o läsa artikeln igen kanske?

Det står att dom samarbetar med TransGaming för att göra porten.. Alltså TransGaming som kommer optimera koden för att den ska fungera på Mac/Linux. CCP kommer ju överse arbetet. Men det är troligtvis TransGaming som gör grovgörat.

1
Skriv svar