Ökad spelförsäljning första halvåret

Medlem
Ökad spelförsäljning första halvåret

Kul att se omsättning också!

Bra att PC regerar trots piratkopieringen.

Inaktiv

de e ju bra! hoppas folk slutar pipa om att piratkopiering kommer ta dö på de

Medlem

tror WOW ställer till med lite felaktig data i dethär fallet eftersom jag tror att bottar står för en mycket stor del av försäljningen av WOW. Det bannas 10-tusentals spelare varje månad, ofta bottar som sedan köper nytt exemplar och fortsätter botta igen. Detta ger ju garanterat ett märkbar procentökning av WOW försäljningen. Detta är ju inget som sker med vanliga singelplayer spel. Kan mycket väl hända att WOW ligger 1:a i försäljningen hur som helst men man kan nog räkna bort några miljoner PC-spels exemplar från listan om man räknar med alla bottar från MMO spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Krille_93:

de e ju bra! hoppas folk slutar pipa om att piratkopiering kommer ta dö på de

svårt att läsa? sov du på svenska lektionerna?

de spel som säljer MEST på PC är ONLINE spel, de går INTE att piratkopiera och köra "lagligt" online. Som du säkert läste så var det endast sims som står ut från mängden. Men vi vet alla att tjejer/kvinnor har mer moral i kroppen än killar/män...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

sweet att pc fortfarande äger, har ju iofs. kommit många starka titlar i år.

Medlem

Är det någon som har försäljningssiffror för Sims-spelen?

Jag misstänker att PC-marknaden skulle krympa rejält om man tar bort Sims och WoW samt dessa spels expansioner.

Medlem

redmac, tror du på evolutionsteorin?

Inaktiv

PCn är döende!

Skrivet av redmac:
Skrivet av Krille_93:

de e ju bra! hoppas folk slutar pipa om att piratkopiering kommer ta dö på de

svårt att läsa? sov du på svenska lektionerna?

de spel som säljer MEST på PC är ONLINE spel, de går INTE att piratkopiera och köra "lagligt" online. Som du säkert läste så var det endast sims som står ut från mängden. Men vi vet alla att tjejer/kvinnor har mer moral i kroppen än killar/män...

Tror nog mer att det handlar om datorkunskaper än moral.

Inaktiv

Men... varför ha Wii så få sålda spel när så många konsoler är sålda?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Men... varför ha Wii så få sålda spel när så många konsoler är sålda?

Är det inte uppenbart?

Finns inte direkt många (bra) spel ute.
Dom flesta wii-spel släpps i Japan...
Som tur är släppte dom åtminstonde Trauma Center här.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Men... varför ha Wii så få sålda spel när så många konsoler är sålda?

Tja, det är väl svårt att göra en bra analys utan mer utförlig data, men det kan ju bero på ett flertal faktorer. T.ex. kan wii-sektorn vara mindre köpstark än de andra. Enligt endel undersökningar har ju PS-sektorn högre medelålder, vilket gör att fler i den gruppen har jobb och därmed mer pengar till förfogande. wii-spelarna kanske nöjer sig med färre spel och känner att de inte måste ha nytt hela tiden(färre antal hardcore-spelare)

Medlem

Lite roligt att omsättningen är mycket lägre dock jämfört med de resterande (och jämfört med antal sålda förstås). Visar väl på vissa prisskillnader..

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Krille_93:

de e ju bra! hoppas folk slutar pipa om att piratkopiering kommer ta dö på de

svårt att läsa? sov du på svenska lektionerna?

de spel som säljer MEST på PC är ONLINE spel, de går INTE att piratkopiera och köra "lagligt" online. Som du säkert läste så var det endast sims som står ut från mängden. Men vi vet alla att tjejer/kvinnor har mer moral i kroppen än killar/män...

Såvida mitt minne från skoltiden inte sviker så höll jag mig vaken på lektionerna i svenska och vad jag kan utläsa av nyheten så går det bra att sälja PC-spel trots piratkopiering. Det gäller bara att finna rätt koncept.

Något annat jag lärde mig på ovan nämda lektioner var att alltid börja meningar med stor bokstav.

Ozo
Medlem
Skrivet av Lasrod:

tror WOW ställer till med lite felaktig data i dethär fallet eftersom jag tror att bottar står för en mycket stor del av försäljningen av WOW. Det bannas 10-tusentals spelare varje månad, ofta bottar som sedan köper nytt exemplar och fortsätter botta igen. Detta ger ju garanterat ett märkbar procentökning av WOW försäljningen. Detta är ju inget som sker med vanliga singelplayer spel. Kan mycket väl hända att WOW ligger 1:a i försäljningen hur som helst men man kan nog räkna bort några miljoner PC-spels exemplar från listan om man räknar med alla bottar från MMO spel.

Det har du nog rätt i. Men jag tror inte att det handlar om miljontals, möjligtvis ett par 1000 ex..
Och om man bottar, och blir av med kontot... så tror jag inte att man så gärna fortsätter att botta?

Inte direkt så att varannan spelare kör med bot.

Medlem

Listan gäller också SVENSKA inköp. Jag har då inte hört talas om några svenskägda bottar.

URK
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Krille_93:

de e ju bra! hoppas folk slutar pipa om att piratkopiering kommer ta dö på de

svårt att läsa? sov du på svenska lektionerna?

de spel som säljer MEST på PC är ONLINE spel, de går INTE att piratkopiera och köra "lagligt" online. Som du säkert läste så var det endast sims som står ut från mängden. Men vi vet alla att tjejer/kvinnor har mer moral i kroppen än killar/män...

som vanligt så springer redmac storföretagens ärende.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Krille_93:

de e ju bra! hoppas folk slutar pipa om att piratkopiering kommer ta dö på de

svårt att läsa? sov du på svenska lektionerna?

de spel som säljer MEST på PC är ONLINE spel, de går INTE att piratkopiera och köra "lagligt" online. Som du säkert läste så var det endast sims som står ut från mängden. Men vi vet alla att tjejer/kvinnor har mer moral i kroppen än killar/män...

som vanligt så springer redmac storföretagens ärende.

Som vanligt kommer personer in i diskussioner och gör personliga påhopp. Väldigt moget, tycker synd om dig...verkligen.

OT:

Det är kul att se att det säljs spel till PC fortfarande, dock ser man att det är spel som inte går att snylta hem, vilket i sin tur är tragiskt...

@ dosman:
Visst kan en del förklaras med detta, dock kan jag av egen erfarenhet säga att 9 av 10 är tjejer som handlar sims och de föredrar äkta vara. Dagligen kommer mammor som antingen själv spelar eller ska köpa till sina döttrar alt kommer döttrarna in och köper till sig själv och sin mor. Så är det hela tiden.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Trevligt att spelmarknaden ökar. Själv har jag bara köpt ett spel i år Bioshock. Men lär ju bli fler när löven börjar skifta färg och spelhösten börjar på allvar.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

de som köper alla sims spelen alltså expansionerna till 2an, måste punga ut med en hel del av sina pengar de finns väl ungefär 6 expansioner till sims 2

Medlem
Skrivet av redmac:

svårt att läsa? sov du på svenska lektionerna?

Skrivet av redmac:

Som vanligt kommer personer in i diskussioner och gör personliga påhopp. Väldigt moget, tycker synd om dig...verkligen.

Som vanligt fixar redmac in en dubbelmoralspoäng på samma kommentarssida. Tyckte förövrigt ditt påhopp var betydligt värre än URKs påhopp.

Men med det åt sidan så håller jag med dig, utan WoW, CS och The sims hade PC inte ens nått Wii:ns försäljningskvot.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av URK:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Krille_93:

de e ju bra! hoppas folk slutar pipa om att piratkopiering kommer ta dö på de

svårt att läsa? sov du på svenska lektionerna?

de spel som säljer MEST på PC är ONLINE spel, de går INTE att piratkopiera och köra "lagligt" online. Som du säkert läste så var det endast sims som står ut från mängden. Men vi vet alla att tjejer/kvinnor har mer moral i kroppen än killar/män...

som vanligt så springer redmac storföretagens ärende.

@ dosman:
Visst kan en del förklaras med detta, dock kan jag av egen erfarenhet säga att 9 av 10 är tjejer som handlar sims och de föredrar äkta vara.

Har du frågat dom eller är det bara ett antagande?:)

Inaktiv
Skrivet av Lasrod:

tror WOW ställer till med lite felaktig data i dethär fallet eftersom jag tror att bottar står för en mycket stor del av försäljningen av WOW. Det bannas 10-tusentals spelare varje månad, ofta bottar som sedan köper nytt exemplar och fortsätter botta igen. Detta ger ju garanterat ett märkbar procentökning av WOW försäljningen. Detta är ju inget som sker med vanliga singelplayer spel. Kan mycket väl hända att WOW ligger 1:a i försäljningen hur som helst men man kan nog räkna bort några miljoner PC-spels exemplar från listan om man räknar med alla bottar från MMO spel.

Några miljoner? Grattis du har nu vunnit en enkel lektion i matte. Allvarligt det där var en enorm överdrift.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av Lasrod:

tror WOW ställer till med lite felaktig data i dethär fallet eftersom jag tror att bottar står för en mycket stor del av försäljningen av WOW. Det bannas 10-tusentals spelare varje månad, ofta bottar som sedan köper nytt exemplar och fortsätter botta igen. Detta ger ju garanterat ett märkbar procentökning av WOW försäljningen. Detta är ju inget som sker med vanliga singelplayer spel. Kan mycket väl hända att WOW ligger 1:a i försäljningen hur som helst men man kan nog räkna bort några miljoner PC-spels exemplar från listan om man räknar med alla bottar från MMO spel.

Några miljoner? Grattis du har nu vunnit en enkel lektion i matte. Allvarligt det där var en enorm överdrift.

BTW. Det här med att piratkopiering skulle ta död på spelförsäljningen till PCn har jag aldrig riktigt trott på. Har massor med kompisar som inte vågar ladda ner längre pga att det är olagligt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Listan gäller också SVENSKA inköp. Jag har då inte hört talas om några svenskägda bottar.

Ligger du i dvala under halva året? :P...klart det finns "svenska botar"


signatur

Retro.

Inaktiv
Skrivet av Twitch:

Som vanligt fixar redmac in en dubbelmoralspoäng på samma kommentarssida. Tyckte förövrigt ditt påhopp var betydligt värre än URKs påhopp.

Men med det åt sidan så håller jag med dig, utan WoW, CS och The sims hade PC inte ens nått Wii:ns försäljningskvot.

Och utan motion sensor kontroller hade inte wii sålt mer än vad gamecuben gör nu, sluta upp med idiotiska argument.

Medlem

Gjorde en liten snabb sammanfattning av snittpriser. En aning intressant faktiskt.

edit: Blir en viss ojämnhet mellan nya konsoller och PC, då de nyaste PC-spelen som är i samma generationskategori som nyare konsollerna är betydligt högre än snittpriset, men sväljs upp av äldre titlar.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

BTW. Det här med att piratkopiering skulle ta död på spelförsäljningen till PCn har jag aldrig riktigt trott på. Har massor med kompisar som inte vågar ladda ner längre pga att det är olagligt.

Hm, det var väl inte särskilt vettigt.. hur många har åkt dit på piratkopiering i sverige? Vet bara en kille säkert, och jag har hört att han fick tillbaks massa pengar från folk som stöttade honom så han förlorade inte särskilt mycket. Tvärt om så har det nästan blivit säkrare nu då det krävs jävligt mycket för att få grova straff.
själv så har jag bara köpt ett nytt spel, men lirar å andra sidan bara q3.
Jag tror att piratkopieringen tar död på singelplayerspelen.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av turbo10:
Skrivet av Twitch:

Som vanligt fixar redmac in en dubbelmoralspoäng på samma kommentarssida. Tyckte förövrigt ditt påhopp var betydligt värre än URKs påhopp.

Men med det åt sidan så håller jag med dig, utan WoW, CS och The sims hade PC inte ens nått Wii:ns försäljningskvot.

Och utan motion sensor kontroller hade inte wii sålt mer än vad gamecuben gör nu, sluta upp med idiotiska argument.

Hade gärna kunnat lägga ner lite tid på ett vettigt svar men när du uppenbarligen har missat att diskussionen lett in på piratkopiering och hur MMOn (och Sims som är en egen parantes) räddar PC-försäljningen så bryr jag mig inte ens.

Tips inför framtiden, innan du spyrrar ur dig att någons argument är idiotiskt, kolla upp vad det handlar om först.

12
Skriv svar