Nya ATI-drivrutiner för Quake Wars-demon

Robot
Medlem
Nya ATI-drivrutiner för Quake Wars-demon

Säger bara en sak, ATI är ett skämt på drivrutin fronten nuförtiden.
Specifierar självklart vilket OS jag har, grafikkortsserie och allt sådant på ATI hemsidan. 7.9 funkar inte, 7.8 funkar inte, 7.6 funkar inte, så jag får köra på 7.4 igen som jag installerar via skivan jag fick med datorn, för tredje gången. (Körde dem först, försökte på 7.8 en gång, bytte tillbaks, försökte nu på .9 .8 .6 men bytte tillbaks eftersom INGEN av de andra funkar som de ska). Det roligaste av allt är att alla inte fungerade på grund av olika anledningar. Undrar förövrigt hur Splash Damage tänkt, när de släpper en beta som funkar på ATI korten utan något nytt drivrutinssläpp, för att sedan göra en demo (och antagligen ett helt spel) som INTE gör det. Bra jobbat ATI & SD. Har förövrigt annars gillat ATI ganska mkt när de väl gjort sina stabila radeon kort oftast... :E Men Nvidia har nog verkligen fått tillbaks en köpare i framtiden iaf :>

Medlem

Vad är det som har hänt med ATI?! Jävla skit drivrutiner!
Jag har ett 1900XTX och grafiken kan bli helskum men det flyter bra?


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Jag får bara ett felmeddelande om jag joinar en server eller trycker på Play Computer

Medlem

ja har aldrig haft problem med atis drivrutiner å ja har kört ati i 5år. nu har ja hd2900xt och winvista 64bit och 7.9 inga problem


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Jag undrar då vilka drivrutiner utvecklarna har eftersom ATI måste släppa nya drivrutiner för att ett specifikt spel ska fungera eller kör de bara med nvidia-kort?

Medlem

Mm, detta är sannerligen värdelöst


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Har kört med ATI i ett antal år och kan inte påminna mig att jag haft några problem med drivrutiner. Jag brukar dock inte uppdaterar vid varje ny version.

Medlem

fuck, provade installera 7.9 men när windows startar så blir skärmen helt svart

Får nog installera om en äldre drivrutin. (Och med de äldre drivrutinerna så funkar inte den ena av mina skärmar med ATI, vilket också är skumt)

Medlem

Med mitt x1950 Pro i Xp så har jag precis samma problem med att jag får "no signal" på skärmen när jag startar Windows med 7.9. Även 7.8 funkar inte, men Bioshock hotfix versionen funkar, så nu kör jag med den igen. Vad är WHQL värt om man inte kan starta Windows med drivrutiner som är WHQL certifierade?

1
Skriv svar