Fler lovande spelfilmer!

Medlem
Fler lovande spelfilmer!

Jonas gav mig idén att det finns mängder av filmer därute som förmodligen aldrig kommer att få tillhörande spel, men som självklart borde ha det. Här är några av mina favoritkandidater.

<b>1.Jarhead</b>
Du tränar dig igenom meningslösa och alltför långa (d v s längre än 0 sekunder) quicktime-sekvenser, snackar sex och smågnabbas med dina marinkårs-squaddies i oändliga konversationsträd, och när du <u>äntligen</u> kommer till själva slagfältet är kriget slut och du får åka hem igen utan att ens ha sett en fiende.
<b>2. Fight Club</b>
En lång rad fighter mot blekfeta medelsvennar i olika källare, och i slutet upptäcker du att du bara har spöat på dig själv hela tiden - you lose!
<b>3. The Big Lebowski</b>
Givetvis ett actionäventyr där du av en slump ramlar in i mängder av bisarra intriger (som i vilket J-RPG som helst, visserligen), kombinerat med en bowlingsimulator befolkad av bisarra motståndare. Språket kan bli ett problem för barntillåtenheten, dock.
<b>4. Batman</b>
Jag vet, det har gjorts femtusentrehundraåttiotvå spel baserade på vår kära läderlapp. Men än så länge har inget av dem varit riktigt rätt. Jag vill se The Dark Knight, the fucking Batman, sparka stjärt, använda vansinniga gadgets och köra över punks i sin feta batmobil! Vi snackar <b>Frank Miller</b> här, gott folk.
<b>5. Kiki's Delivery Service</b>
Baserat på en Miyazaki-film, slå upp, hitta och se om du inte har gjort det. Du är en liten häxa som är ny i storstan och måste bygga upp din budfirma genom att flyga runt på kvast och leverera olika paket till skruvade karaktärer, och ofta lösa problem på vägen. Eller vänta nu, jag som tänkte driva med idén - Kiki's skulle ju bli awesome på riktigt, med en skitsnygg celshadad 3D-motor, och du som flyger genom gator och skogar, mellan moln och över fält. Det låter faktiskt som ett spel jag skulle vilja spela, helst i lite lagom avslappnande tempo, sådär meditativt som Flower, fast med mer mål och mening... Fan, <u>någon måste omedelbart göra ett spel om Kiki</u>!

Tänk dig själv hur bra det skulle kunna bli, att flyga omkring med paket i den här miljön - som ett modernt <i>Crazy Taxi</i>, ungefär, fast bra, skönt laid back och supercharmigt.

#blogg

Fler lovande spelfilmer!

Meh, gör lite research innan du bloggar nästa gång: http://www.gamerankings.com/xbox/919414-fight-club/index.html


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Pah! Pah, säger jag bara!

Inaktiv

I´m all for Kiki! Men å andra sidan har många Miyazaki potential som fina spel. Men det vore kanske att förstöra originalet lite... fast det finns alldeles för få bra barnspel.
Men kolla in Nauscaä of the Valley of the Vind också. Den filmen vore väldigt tuff som spel.

...och sluta hacka på japanska rollspel

Medlem

Ooooh, jag är fett på ett Kikispel.


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

Vadå, jag hackar ju inte BARA på J-RPG, jag är minsann lite elak mot Crazy Taxi också :).

Inaktiv

Dissa Crazy Taxi? FAIL.

Inaktiv

Jaaa, jag vill spela Kiki!


signatur

Kolla gärna in min blogg här! http://smultronsmultron.wordpress.com/

1
Skriv svar