Rejäl prissänkning för Playstation 3 till jul?

Robot
Rejäl prissänkning för Playstation 3 till jul?
Medlem
Rejäl prissänkning för Playstation 3 till jul?

Bara att avvakta.


signatur

// Peace

Medlem

Hmmm, hoppas inte detta gäller enbart USA?

Ifall det gäller även här i Sverige så blir det lugnt en ps3:a med 40 gb hd till Jul...=)

Inaktiv

Jiiiippiiiii.....

Medlem

Med det priset så kommer de definitivt börja säljas, hoppas bara att de gäller för hela världen och inte bara för USA.

Inaktiv

Bah, ge oss vettiga spel istället.

Medlem

Även om det är sant eller inte så avvaktar jag tills priset gått ner en aning.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

En blue-ray spelare för 4000:-, hur kan man säga nej till det, att man sen måste köpa en full HD TV för att utnyttja det maximalt är ju en annan femma :).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

För egen del är jag mest nyfiken på om dom kommer att strippa den ytterliggare. Jag hade iaf velat välja mellan en modell med eller utan hw stöd för ps2 spel.

Sen vet man ju aldrig vad priset blir här. Just nu kostar en 80GB med Motorstorm ca 4200:- på andra sidan pölen.

Inaktiv

Låter lovande må jag säga. Synd bara att en riktig HDTV är så dyr. :-/ Känns lite krasst o behöva punga ut med 10000kr + bara för att kunna få ut det mesta från ps3:an.

Medlem

Är detta jag har väntat på... Då det snart är dags för de spelen som man har sett fram imot att komma.
Ev. så orkar man vänta tills en mellandagsrea om det är möjligt att pressa priset lite till. Är sugen på 80gb versionen.

Medlem

Ja för spel och film ser ju helt kass ut i 720p, eller hur


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Flakmonkey

Om jag inte redan hade en PS3 och det här ryktet stämde så skulle jag lugnt köpa 40 GB-versionen... skillnaden mellan 40 och 80 är inte alltför stor och ska man ha större än 40 GB är det ju lika bra att köpa en hårddisk själv och sätta in så att man får en rejält stor...

Medlem

De måste ju sänka då till jul har de ju inte annars en chans mot wiin och 360n som kostar betydligt mindre och det är sånt som avgör nästan.

Inaktiv

Saken är väl den att ni lär MS å Nintendo också sänka priset. Dom har ju som en hållhake på Sony där. Bara att avvakta med prissänkningar till Sony börjar med det.

Så kanske blir en billig xbox för mig till jul

Flakmonkey
Skrivet av bleak:

Saken är väl den att ni lär MS å Nintendo också sänka priset. Dom har ju som en hållhake på Sony där. Bara att avvakta med prissänkningar till Sony börjar med det.

Så kanske blir en billig xbox för mig till jul

Ja visst är konkurrens härligt Är ju därför som man inte förstår varför vissa tycker det vore bra om det bara fanns en konsol ^^

Medlem

muahaha snart får man alla 3 konsolerna till priset av vad ps3 kostar idag

sen gäller det bara att ha råd med alla spel o.O


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av bleak:

Saken är väl den att ni lär MS å Nintendo också sänka priset. Dom har ju som en hållhake på Sony där. Bara att avvakta med prissänkningar till Sony börjar med det.

Så kanske blir en billig xbox för mig till jul

Ja visst är konkurrens härligt Är ju därför som man inte förstår varför vissa tycker det vore bra om det bara fanns en konsol ^^

Menar det

Medlem
Skrivet av bf07:

För egen del är jag mest nyfiken på om dom kommer att strippa den ytterliggare. Jag hade iaf velat välja mellan en modell med eller utan hw stöd för ps2 spel.

Sen vet man ju aldrig vad priset blir här. Just nu kostar en 80GB med Motorstorm ca 4200:- på andra sidan pölen.

HW stöd för PS2-spel fanns väll bara i dom tidigare modellerna som släpptes i USA, nu är det väll emulator som gäller.

Bra nyhet iaf att priset sänkts, hoppas det kommer bra spel snart också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]

HW stöd för PS2-spel fanns väll bara i dom tidigare modellerna som släpptes i USA, nu är det väll emulator som gäller.

Precis, och med tanke på att mjukvarustödet är det enda av de två som kan uppdateras via firmware så föredrar jag just det.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Precis, och med tanke på att mjukvarustödet är det enda av de två som kan uppdateras via firmware så föredrar jag just det.

Öh, firmware är mjukvara för hårdvara, dvs ngt som kan uppgraderas. Mao kan båda uppgraderas med ny mjukvara.

Medlem

Ganska intressant att folk fortfarande tror att Sverige någonsin sätter priserna efter dollarn när det är Euron som gäller i Europa. Lägg märke till att Ps3an kostade över 800 dollar med den svenska prissättningen vid släppet.

Troligare pris blir iaf 4800kr för 80gbs-versionen och 3800kr för 40gbs-versionen, vilket iofs är avsevärt billigare än tidigare, men fortfarande dyrare än de amerikanska varianterna.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av yonaz:

Ja för spel och film ser ju helt kass ut i 720p, eller hur

Tja. nu är de ju så att man inte kan se på BR-filmer i 720p om ja inte missminner mig. Så vida Sony inte fått ut en uppdatering som stödjer de vill säga?

Inaktiv
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av yonaz:

Ja för spel och film ser ju helt kass ut i 720p, eller hur

Tja. nu är de ju så att man inte kan se på BR-filmer i 720p om ja inte missminner mig. Så vida Sony inte fått ut en uppdatering som stödjer de vill säga?

Klart man kan, TVn skalar ner.

Medlem

köpte min PS2a me 20 GB HDD från HK för 4200 kr för länge sen, helsvart är den oxå, mkt snyggare än den med silverrand!

Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av yonaz:

Ja för spel och film ser ju helt kass ut i 720p, eller hur

Tja. nu är de ju så att man inte kan se på BR-filmer i 720p om ja inte missminner mig. Så vida Sony inte fått ut en uppdatering som stödjer de vill säga?

Det har släppts en uppdatering för en tid sedan. Men jag kan ha fel, har varken HDTV eller BD-film att bekräfta det med

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av yonaz:

Ja för spel och film ser ju helt kass ut i 720p, eller hur

Tja. nu är de ju så att man inte kan se på BR-filmer i 720p om ja inte missminner mig. Så vida Sony inte fått ut en uppdatering som stödjer de vill säga?

Det har släppts en uppdatering för en tid sedan. Men jag kan ha fel, har varken HDTV eller BD-film att bekräfta det med

Du har inte fel

Medlem

Köp beg. nintendo 8 bit istället för PS3! :>

Medlem

Skulle inte vara fel med en prissänking, 360:n står fortfarande högst upp på min "att köpa" lista men PS3:an kommer inte långt efter och med en möjlig prissänkning blir det verkligen inte *mindre* lockande:D


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

500$ är väl runt 3500:- för den med 80gig's hd.


signatur

Jäh!

123
Skriv svar