Film: Warhammer Onlines archetypes
Inte bara grafiken som ser WoW-ig ut
Vägra våga något nytt
Ehm.... Jag tror du glömt att WoW stal allt från andra redan existerande MMO's.
Gammalt och beprövat är väl snarare ledorden och troligtvis därför som Blizzard inte vågat sig på något nyskapande.
Hade önskat att spelföretagen vågat prova nya idéer snabbare och i större utsträckning, fast det är ju svårt att sporra då gamla koncept går att mjölka väl fortfarande.
Inte bara grafiken som ser WoW-ig ut
Vägra våga något nytt
Ehm.... Jag tror du glömt att WoW stal allt från andra redan existerande MMO's.
Gammalt och beprövat är väl snarare ledorden och troligtvis därför som Blizzard inte vågat sig på något nyskapande.
Hade önskat att spelföretagen vågat prova nya idéer snabbare och i större utsträckning, fast det är ju svårt att sporra då gamla koncept går att mjölka väl fortfarande.
Det var ju just det jag menade. Tack för att du beskrev det med lite fler ord.
Inte bara grafiken som ser WoW-ig ut
Vägra våga något nytt
Gillar inte wow-Nördar som tror blizzard hittade på allt till deras spel, Det mesta fanns redan osv.
warhammer kopierar sin egen stil och
vad ska man ha för klasser istället för:
-Tank
-Melee dps
-Ranged
-Healer / Buffer
???
jag tror nog man väljer klasser som fungerar till ett slaktarspel som är baserat på ett bordsspel som är 100% slakt
och domdär klasserna fans redan i bordsspel långt inan WoW skapades, ja i typ WARHAMMER boardgame.. för er som inte fattar nått så är warhammer ett bordsspel där man köper asdyra gubbar och spelar mot andra spelare på riktiga bord med sina armeér
Skaffa info inan ni försvarar wow för wow är kasst och blir bara sämre för varje patch, det var roligt när alla var på samma nivå men nu är det bara spelnördarna utan liv som får de bra sakerna i instanser som kräver hur många timmar som helst
men fan, kan inte alla bara sluta gnälla om, "dom stjäl det, han stjäl det, dom gjorde det först, ne det var dom" skit samma vemfan som gjorde vad, så länge spelet blir bra och företagen inte stämmer varandra så är det väll fan inget att bry sig om.
om du nu älskar WAR-universumet, håll dig till det.
Gillar du Warcraft, så håll dig till det.
Orka bry sig så mycket om någon som gör något liknande.
Jag blir bara glad om någon lyckass göra ett spel relativt likt WoW, men ändå nyskapande och något revolutionerande, efter som jag diggade WoW hårt men har nu tröttnat eftersom jag anser det blir lite trist att göra samma sak om och om igen.
Så, om WAR-online blir ganska likt och kul så blir jag bara glad då jag får nytt material som jag vet att jag kommer likna och kan då skippa WoW ett tag och äntligen få prova på något nytt.
Alla stjäl, få förfinar. Det blizzard har gjort har INGEN gjort tidigare. Inget MMORPG har varit så sjukt hypat under en så lång tid. Endast kultspel har hållt så här länge, dock inte med samma antal betalande användare.
Dock så tror jag inte att detta spel kommer sno world of warcraft spelare, därmed inte kommer bli lika stort (vilket jag antar är deras förväntningar). Frågan är dock hur länge world of warcraft kommer hålla. Själv anser jag att nya expansionen är extremt lockande, och att Burning Crusade bara var en förrätt om vad som skulle komma, istället för att vara en revolutionerande expansion som "förstörde" world of warcraft. Härligt.
Alla stjäl, få förfinar. Det blizzard har gjort har INGEN gjort tidigare. Inget MMORPG har varit så sjukt hypat under en så lång tid. Endast kultspel har hållt så här länge, dock inte med samma antal betalande användare.
Dock så tror jag inte att detta spel kommer sno world of warcraft spelare, därmed inte kommer bli lika stort (vilket jag antar är deras förväntningar). Frågan är dock hur länge world of warcraft kommer hålla. Själv anser jag att nya expansionen är extremt lockande, och att Burning Crusade bara var en förrätt om vad som skulle komma, istället för att vara en revolutionerande expansion som "förstörde" world of warcraft. Härligt.
Helt rätt, Blizzard förfinade bara många ideér som många redan använt, men inte till det fullaste.
Blizzard tog vara på dessa ofärdiga element i spel och satta ihop sitt eget, förfinade, och enligt mig riktigt jävla bra, MMO.
skulle vilja citera IGN recensionen av WIC faktiskt
"It?s not very often that a real-time strategy title comes along and changes the way you think about the genre. World in Conflict is one of those, not because all of the ideas are totally new, but because they?re all put together in such a successful way. "
så tycker jag Blizzard gjorde med WoW och MMO's.
Detta är vad jag hoppas kommer hända med WAR, dom kanske inte helt och hållet bringar något nytt till MMO-Världen, men jag hoppas dom förfinar och slår samman det till ett nästan revolutionerande MMO!
En fördel med WAR vs Wow som jag förstått det är att det kommer vara mycket mer fokuserat på stora krig, och ett tecken på detta är t.ex att alla Rogue/assassin klasser är borta, dem vill inte ha någon som sitter osynlig i en buske, hoppar fram, dödar och springer iväg.
Dem vill ha stora långa strider med många iblandade