GRIN - Höjden av medioker spelutveckling?

Medlem
GRIN - Höjden av medioker spelutveckling?

Idag släppte jag ett nytt inlägg på http://www.kebbe.wordpress.com och den här gången var det dags att analysera den svenska utvecklaren GRIN. Jag redogör för de titlar som finns på GRINs meriter och ger min förklaring till varför utvecklaren tillhör Sveriges mest mediokra.

Här kommer ett utdrag:

Dessa moment räckte dock inte för GRIN i deras uppdrag att hålla traditionen. Nej, istället toppade man det hela med att göra spelarens handlingar obetydliga. Du kunde skjuta alla vakter i en del av en bana bara för att av ditt uppdrag sedan tvingas in i ett rum, varvid alla vakter på utsidan återställdes. Repetitivt är bara förnamnet och när den enda behållningen som kvarstod i spelet var den mekaniska armen så sträckte sig hållbarheten betydligt lägre än i originalet. Resultatet blev alltså ännu en medioker titel från svenskarna på GRIN.

Efter att ha redogjort för dessa fyra mediokra och bristfälliga titlar så ställer jag därför frågan: Varför, varför, varför har den svenska spelpubliken byggt upp en stor hype kring GRINs kommande titlar? Bionic Commando har presenterats gång på gång i taffliga gameplaysekvenser där säljargumentet varit att den mekaniska armen, olikt nätet i Spider-Man 3, inte kan skjutas i luften (i sig en lögn då nätet krävde en byggnad) utan behöver ett konkret föremål att fästa sig i.

Vill du läsa hela bloggen så finns den på http://www.kebbe.wordpress.com
Tack!

#blogg

Medlem
GRIN - Höjden av medioker spelutveckling?

Orkar inte gå till din blogg och verkligen inte läsa den, men ang Bionic Commando Rearmed. Har du spelat originalet? Det är ganska så exakt likadant som remaken och det är just det som är meningen med den.

Medlem

Ja, jag har spelat originalet. Dess hållbarhet var betydligt längre då det faktiskt var ett bra spel för sin tid. I remaken så har man försökt förbättra saker som inte behövde förbättring. Istället så borde man rättat till de brister som fanns, någonting som jag skriver om i bloggen och alltså inte kommer att repetera i ett svar.

Medlem

Ledsen att säga det men inlägget var kort sagt dynga.

Kan riktigt se hur du klämmer fram varje ord i bloggen utan större eftertanke. Du påbörjar halvhjärtade resonemang och skriver alldeles för lol-akademiskt för att man ska orka läsa klart...

Medlem
Skrivet av Puddy:

Ledsen att säga det men inlägget var kort sagt dynga.

Kan riktigt se hur du klämmer fram varje ord i bloggen utan större eftertanke. Du påbörjar halvhjärtade resonemang och skriver alldeles för lol-akademiskt för att man ska orka läsa klart...

Tråkigt att du inte gillade bloggen. Det finns inte så mycket jag kan göra åt saken.

Inaktiv

Kul och lite provocerande läsning. Kul att se att du gillade TiT (i ett annat posT)

Medlem

Tyckte Rearmed var skit skoj.

Medlem

@Penaltyofheroes
- Roligt att du gillade inlägget. På tal om TiT så läste jag in mig lite på ditt kommande spel. Är det möjligen influerat av TiT? Jag läste någonstans i utvecklingsdagboken att det var ett old school beat 'em up. Trailern var riktigt snygg iallafall.

@ McBeaver
Många håller med dig. Jag förblir oförstående.

Inaktiv

-"Roligt att du gillade inlägget. På tal om TiT så läste jag in mig lite på ditt kommande spel. Är det möjligen influerat av TiT? Jag läste någonstans i utvecklingsdagboken att det var ett old school beat 'em up. Trailern var riktigt snygg iallafall. :)"

Yes det stämmer bra. Blandning av Turtles in Time, Golden Axe, även med en del inslag ifrån Secret of Mana och Diablo. Vi vill ta det som var kul i dem spelen och göra ett nytt spel med dagens grafiska möjligheter fast ändå försöka hålla en "gammal touch" på det hela (genom att mixa 2d med 3d och handmålade bakgrunder).
Kul även att du gillade teasern Den är mest en "försmak" tills vi kommer släppa gameplay videos, fast det dröjer nog 1-2 månader skulle jag tippa på.

Medlem

Låter som en bra blandning. Hoppas att spelet släpps även för oss här i Sverige så vi får en chans att köpa det. Hoppas att det finns ute lagom till att jag köpt mig en Xbox 360 så att jag kan ta del av ett modernt heck n' slash/beatt 'em up. Det var ett tag sedan det kom ett bra sådant spel.

Såväl Golden Axe som Turtles in Time är riktigt väl valda inspirationskällor och i kombination med SoM och Diablo så verkar spelet bli någonting originellt. Vågar man hoppas på co-op stöd?

Jag får vänta in gameplaytrailer med spänning!

1
Skriv svar