World in Conflict hyllat i första nätrecensionen

Robot
World in Conflict hyllat i första nätrecensionen
Medlem
World in Conflict hyllat i första nätrecensionen

Fick väldigt högt betyg av svenska PC Gamer också (som för övrigt var de första som recenserade spelet).

Medlem

Japp, fick 93% av PC Gamer.
Gillade inte demot särskilt mycket själv... helt klart annorlunda mot de flesta RTS, men jag föredrar nog mer traditionella basbyggerier, blev så rörigt här tycker jag.

Medlem

Enda riktiga nackdelen med WiC tycker jag kan vara att gameplayet i multiplayer har tendens att vara något enformigt samt att det kan vara aningen obalanserat, ex. infanterister har inte en suck mot en bra support kille med artilleri.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Fick väldigt högt betyg av svenska PC Gamer också (som för övrigt var de första som recenserade spelet).

Jo, 9,3/10 precis som IGN för att vara mer exakt.

Betygen förvånar mig inte ett dugg, tycker att spelet förtjänar det om inte mer. WiC är det bästa strategi spelet jag har spelat någonsin, och jag har spelat många strategispel.

Den starka sidan hos WiC är multiplayern. Det som gör mp'n så bra är att man spelar flera stycken (16 spelare = 8 st i varsit lag) i varje lag och måste verkligen sammarbeta för att kunna vinna. Alla kit (inf, armor, heli och support) har en akilleshäl. Infantry > svag mot arty (support) > stark mot fordon och inf. Armor > svag mot Heli > stark mot fordon. Heli > svag mot AA (support) > stark mot fordon. Osv. osv. Alltså måste man verkligen planera innan en t.ex klan match.

SP'n har jag inte testat mer än det man får smaka på i demot. Men det ser ut att krydda spelet ännu mer.

Har man en stark dator och får se den fantastiska grafiken så, uhh, ögonorgasm!

Fruktansvärt härligt spel, har spenderat många timmar på samma karta i demot och har än inte tröttnat. Vågar inte ens tänka på hur många timmar jag kommer att spendera på den fulla versionen med ca. 20 mp maps(?) till.

Har självklart bokat Collectors Edition och kan inte vänta tills jag får hem det! :heart:

/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

bra skrivet WaltX, kan bara hålla med. CE längtar jag efter som tusan.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Grymt spel och kan inte vänta på det och de modar som kommer, själv skulle jag vilja se en Napolen mod till det (kanske till och med får en sådan mod från Lordz )

Inaktiv

Kan det här spelet utmana DOTA?

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Mikaelh:

Fick väldigt högt betyg av svenska PC Gamer också (som för övrigt var de första som recenserade spelet).

Jo, 9,3/10 precis som IGN för att vara mer exakt.

Betygen förvånar mig inte ett dugg, tycker att spelet förtjänar det om inte mer. WiC är det bästa strategi spelet jag har spelat någonsin, och jag har spelat många strategispel.

Den starka sidan hos WiC är multiplayern. Det som gör mp'n så bra är att man spelar flera stycken (16 spelare = 8 st i varsit lag) i varje lag och måste verkligen sammarbeta för att kunna vinna. Alla kit (inf, armor, heli och support) har en akilleshäl. Infantry > svag mot arty (support) > stark mot fordon och inf. Armor > svag mot Heli > stark mot fordon. Heli > svag mot AA (support) > stark mot fordon. Osv. osv. Alltså måste man verkligen planera innan en t.ex klan match.

SP'n har jag inte testat mer än det man får smaka på i demot. Men det ser ut att krydda spelet ännu mer.

Har man en stark dator och får se den fantastiska grafiken så, uhh, ögonorgasm!

Fruktansvärt härligt spel, har spenderat många timmar på samma karta i demot och har än inte tröttnat. Vågar inte ens tänka på hur många timmar jag kommer att spendera på den fulla versionen med ca. 20 mp maps(?) till.

Har självklart bokat Collectors Edition och kan inte vänta tills jag får hem det! :heart:

/Walt

I min mening har infanteri en stor akilleshäl mot support. Finns ju inte direkt en sköld man kan ploppa upp när granaterna kommer fallande Som armor kan man alltid ha med sig några AA etc medan det inte finns något direkt counter mot artilleri om dem har en spotter och en snubbe med lite känsla för arty.

Medlem

Är väl bara att ställa in sig i ledet och stämma upp i hyllningskören.
Har visserligen inte hunnit prova på MP än, men gillar SP skarpt.

Har en känsla av att detta spel kommer leva länge i diverse onlineturneringar.
Känns som att detta och Starcraft 2 (om det blir bra, men det bör det bli) kommer att regera i flera år framöver.

Kul för svensk spelproduktion.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Antar det inte är lika bra som CoH dock (vilket IGN inte heller verkar tycka eftersom detta fick lägre).

Demot var hyffsat faktiskt.


signatur
Inaktiv

Måste bara hålla med, underbart spel. Själv gillade jag aldrig GC2 speciellt mycket. Första GC dock är enligt mig ett av de mest underskattade MP strategispelen någonsin.

Medlem

Tråkigt att de riktiga fansen straffas. Jag beställde och betalade World in Conflict Preorder disc låååångt innan Collector's Edition tillkännagavs. Om jag visste att CE skulle komma skulle jag självklart beställa det istället.

Inaktiv

Tycker WiC aer roligare aen CoH.

Och skulle inf helt automagiskt vara starka mot art's shells sa skulle ju de vara bra mot allt - sa kan man ju inte gora det.

Har bara nagra hundra timmar MP under beltet dock...

Inaktiv

Bästa strategiliret i år i min mening och jag tror definitivt att WiC kan göra för rts genren vad cs gjorde för team shooters

har lirat sen öppna betan och älskar alla aspekter av det jag lirat hittills

<3 WiC

Btw hej alla fz:are har länge läst era inlägg nu entrar jag forumet för lite munhugg

1
Skriv svar