Demo av Race 07 hos FZ

Robot
Medlem
Demo av Race 07 hos FZ

Helt underbar nyhet inför helgen! Jag kan knappt hålla kroppsvätskorna i styr (gamereactor tm?) inför tanken att plugga in Momo-ratten och spinna loss i open-wheelers... Mums.

Medlem

Ett tips, tanka ner/via från steam. Gamespot hade en bedrövligt låg hastighet.


signatur

Jäh!

Medlem

nice, det här ska bli kul att testa

Medlem

väntar på en fz länk den på hemsidan går ju bedrövligt segt och filen är ju dryga 500mb.

Redaktör
Medlem

Hohohoh, akta er. Ska ramma er i baken!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

nån som luskat ut hur man får igång AA? funkar inte via spelets grafikinställningar eller med hjälp av nHancer :<

edit: lyckades till slut, men löjligt vad fpsen sjönk.

Medlem

Det här testar jag lätt.
Hoppas det inte är omöjligt att köra med gamepad bara för ratt är för klumpigt här hemma.

Finns det någon liten smidig ratt utan force feedback med bluetooth eller "vanlig" FM?

Medlem

Tackar Tackar!

Medlem
Redaktör

Testade formel 3000 (med tangentbord, orkar inte släpa fram ratten) - känns jäkligt bra. Fast det är inte särskilt snyggt.


signatur
Medlem

Testade Race 07 senast på Dreamhack, trevligt spel, stör mig dock på noskameran som är lite för högt satt (kanske går att fixa) för min smak (vill gärna ha kameran så långt nere så man kan se varje gruskorn, härlig fartkänsla då).
Antar dock att Race 07 med Formula 3000 är det närmaste man kommer ett F1 spel till PC idag. :-/


signatur

How can we win when fools can be kings?

cxl
Medlem

Jag har nästan bara kört F3000 nu då jag inte tycker Touring är lika kul att köra som att titta på, men F3000 var riktigt skoj måste jag säga. Texturer verkar lite suddiga på sina ställen, jag hade varit glad över hög upplösta skins, finns ju till GTR2 t ex även banorna (tänker mest på Anderstorp nu) ser lite suddiga ut.

Som spel med en licens för openwheel så är Race 07 det närmsta du kommer ja.

Men rFactor är det närmsta du kommer F1 om vi räknar till dags dato med lite fräschare grafik med mera, ISI har en BMW licens så BMW F1.07 och F1.06 finns till rFactor men en FIA licens saknas. Däremot så håller modarna hög kvalitet allmänt så det är bara att välja och vraka för den lilla kostnaden rFactor köps för.

Medlem

Nä, nu är det minsann dags att köpa en ny dator... kan ju inte köra nånting längre
Men men... detta verkar ganska trevligt iaf:up:

Medlem

Ingen här som är med i turneringen som TV4+ håller i ?
Jag är för käzz för att delta, men tänkte ifall någon annan här gjorde det.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Jag är med Ctrl, men ligger inte lägre än 31'a för närvarande.

Medlem

Någon som lyckats få det att funka med en Microsoft Sidewinder Precision Racing Wheel? Spelet känner av den men den går inte att använda, ratten funkar bra till GTR2 och andra spel. Ser ut som man får köpa en ny ratt.

Medlem

Jag kan inte hitta var men ställer in dead zone i spelet. E det bara jag eller dom har missat det helt. Går ju inte att köra rakt fram med min ratt

Medlem
Skrivet av megabob:

Jag kan inte hitta var men ställer in dead zone i spelet. E det bara jag eller dom har missat det helt. Går ju inte att köra rakt fram med min ratt

har samma problem

Inaktiv

Jag blev lite överraskad när Steam drog igång efter att installationen skulle vara klar. Det kanske borde stå någonstanns att demot kräver ett steam konto?

Lite sumpigt att det inte finns svenska som språk

Medlem

Jag upplevde det som sämre grafiskt sett än GTR2. Borde ju vara tvärtom eftersom det är nyare.

1
Skriv svar