Team Ico:s Playstation 3-titel visas på TGS?

Robot
Medlem
Team Ico:s Playstation 3-titel visas på TGS?

Hoppas dom gör en remake på "Shadow of the Colossus" som går att spela. Gick ju inte att spela på ps2 med den låga frameraten det hadde. Var ju under 20 hela tiden.

Snälla gör det med 60 fps i sekunden på ps3. Skulle vara så skönt att spela det när det flyter på.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

SotC var vansinnigt bra, men det led verkligen av att PS2 är en på tok för svag platform för att kunna bära ett sådant tungt spel. Så kan inte annat än att hålla med. En SotC till PS3 skulle nog kunna slå stort om det är riktigt visuellt imponerande, även hos de som redan spelat igenom det till PS2.

Flakmonkey

Äsch, jag skulle hellre ha något nytt... Jag menar en remake skulle ju någon annan standardutvecklare kunna göra... Ueda och hans gäng ska skapa unika spelupplevelser inte göra om gamla

Medlem

SotC är ett extremt bra spel. Jag har ju spelat igenom det och har fortfarande kvar det på ps2. Får stor lust att spela det ibland. Men man blir ju lite sur p.g.a det du säger. PS2 är en för svag platfrom för ett sån gigantisk spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Hellskotta vad trevligt det skulle vara. Både Ico och SotC är favoritspel.

Fast fasen vad är det för snack om remakes? Ett geni som Ueda ska banne mig inte sitta och göra remakes.

ptr
Medlem

Jag älskade SotC, men har inte spelat Ico. Är det värt att spela Ico nu? hur som helst fan vad grymt med ett nytt spel. jag ser fram emot det här som fan

Flakmonkey
Skrivet av ptr:

Jag älskade SotC, men har inte spelat Ico. Är det värt att spela Ico nu? hur som helst fan vad grymt med ett nytt spel. jag ser fram emot det här som fan

Ico är alltid värt att spela... kanske förra konsolgenerationens bästa spel

ptr
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av ptr:

Jag älskade SotC, men har inte spelat Ico. Är det värt att spela Ico nu? hur som helst fan vad grymt med ett nytt spel. jag ser fram emot det här som fan

Ico är alltid värt att spela... kanske förra konsolgenerationens bästa spel

sweet! då ska jag börja lira det direkt efter jag klarat Bioshock

Medlem

Fast jag tyckte inte SotC var så farligt segt, kanske för att jag lade in det på min HD i min PS2 (Gamla modellen).
Kör alla spel ifrån HDn då det går så segt ifrån skiva. Laddtider från HD är extremt mycket bättre än från DVD skiva.
I Burnout Revenge ser jag t.ex. laddbilden/skärmen bara en enstaka sekund, jämnfört med en minut eller så.

Men detta nya spel blir nog att köpa, för ICO och SotC är saker man
inte bör ha missat som PS2 ägare.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

C'mon, big creatures... *crossed fingers*

Inaktiv

Tycker dom kan hoppa till SoTC:2 ist.. ingen jäkla remake ^^

Medlem

Ueda har sagt fler tal gånger intervjuer att när ett spel är färdigt så är det färdigt och då ska det vara en ny upplevelse för nästa spel. Så inga remakes eller någon uppföljare vill vi inte se (även om det hade varit superkul).

Medlem

Längtar till TGS!! Kan bara hoppas på ngt riktigt intressant.

ptr
Medlem

när är TGS förresten?

Medlem
Skrivet av ptr:

när är TGS förresten?

20-23 September.
Här är den officiella sidan.

1
Skriv svar