EYE CANDY

Inaktiv
EYE CANDY

I december gjorde jag en rolig upptäckt. Jag och Thomas Arnroth blev omnämnda på Flashbacks forum.
Citat: "Ho ho ho, nu kommer de eminenta recensenterna THOMAS ARNROTH och TOVE BENGTSSON (sistnämnda hädanefter benämnd eye candy pga att hon sa ungefär halv sju och när hon väl sa något var det epic fail*) berätta för oss alla vilken konsol man ska köpa i juletider"

Efterföljande kommentar var:
"... även om det är kul med söta flickor som har ett spelintresse så bör de hålla sig borta från tv-sofforna om de inte vet vad de pratar om".

De hade till och med orkat googla fram min halvprivata blogg för att citera mig. Jag tycker det är fantastiskt. Tjoho för att vara tjej i spelbranschen! "Nä men", sa min kompis Simon, "tänk om de hade tyckt att du var ful då? Var lite tacksam istället!"
Så jag säger: Tack för att ni tycker att jag är söt och dessutom gav mig ett alldeles ypperligt bloggnamn!

#blogg

Medlem
EYE CANDY

Mmm, ögongodis...
Bilden passar ju perfekt nu också

Medlem

Många där har ju en kvinnosyn som härstammar från 1800-talet, så lyssna inte på dem.


signatur
Inaktiv

"Sa ungefär halv sju"?

Förklaring?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Ja, jag funderar också på det. Sa halv sju vad?

Inaktiv

Med "halv sju" skulle jag tro att de menar att jag inte kunde säga nåt vettigt alls. Men ja, förståelig svenska vore ju att föredra om man ska förolämpa någon ^__^

Inaktiv

Haha så härligt medeltida

Inaktiv

Mja, medeltida är väl rätta ordet. Men faktiskt - om jag får göra en seriös poäng - det är säkert en bidragande orsak till att det finns få tjejer i speljournalistbranschen. Ett nedvärderande klimat har ju ingen lust att vara aktiv i.

Inaktiv

Jag skrattade mest för att det är så patetiskt. Jag skulle inte direkt kalla mig för feminist men det ger ju klara grottmänniskevibbar det där! Små pojkarna.

1
Skriv svar