Robot
Medlem
Race 07 filmat

*ejakulerar i byxorna*

Fick med Race '06 när jag köpte mitt GeForce 8800GTS-kort, kanske blir ett köp av '07 också.

Medlem

ser ut som att filmen spolas fram...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Heh, kan inte säga att jag blev imponerad, såg ut som om alla banor var 1.5 meter breda också

Medlem

Alltså är ja bakom flötet, Race 07 har ju funnits aslänge?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

ser lite stelt och själlöst ut som vanligt. synd.

Redaktör
Skrivet av b0ne:

Alltså är ja bakom flötet, Race 07 har ju funnits aslänge?

Du blandar kanske ihop #Race 07 med föregångaren #Race - The official WTCC Game? Det senare släpptes förra hösten, Race 07 i höst.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av b0ne:

Alltså är ja bakom flötet, Race 07 har ju funnits aslänge?

Du blandar kanske ihop #Race 07 med föregångaren #Race - The official WTCC Game? Det senare släpptes förra hösten, Race 07 i höst.

Åååh, tackar! Nu klarnade det!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av stellanj:

ser lite stelt och själlöst ut som vanligt. synd.

Precis min tanke när jag såg filmen. Det känns otroligt själlöst! När jag ser denna sorgliga film längtar jag bara mer tillbaka till de glada stunderna man haft i Live For Speed med polarna.

Medlem
Skrivet av Boulund:
Skrivet av stellanj:

ser lite stelt och själlöst ut som vanligt. synd.

Precis min tanke när jag såg filmen. Det känns otroligt själlöst! När jag ser denna sorgliga film längtar jag bara mer tillbaka till de glada stunderna man haft i Live For Speed med polarna.

Instämmer. På det hela taget såg det ganska trist ut. Motorstorm till PS3:n var det senaste bilspelet som jag tyckte var riktigt kul och snyggt. Orealistiskt, men jävligt kul. Men på det här spelet blev jag inte det minsta köpsugen.

I många sådana här reklamvideos blir det dessutom bara en massa slogans som sällan har någon större tyngd i spelen. De flashar "Human-like AI" som något nytt och häftigt i spelet i den här videon. Men vad innebär det egentligen? Att motståndarna ger en fingret och försöker köra på en om man kör om dem? Får dem panik om de kommer in i en kurva där en massa andra bilar har krashat? Wouldn't think so...

Antagligen bara att de har nästan perfekt kurvtagning och kanske att de kan undvika att köra in i krashade bilar om de har utrymme.

Inaktiv

Pojkar, detta är en SIMULATOR, inte ett bärsa-med-polarna-och-krocka-loss lir. Inse det och kommentera därefter...

Medlem

att sitta och jämföra Race 07 med motorstorm visar bara brist på kunnighet. Då kan man lika gärna hårddra det och jämföra med quake 4 eller nysläppta bioshock. Saknar helt relevans att jämföra en simulator med ett arkadlir.

Efter att ha kört den tidiga betan (VGP för er som inte känner till) så kan jag bara säga att simbin som vanligt imponerar (under förutsättning att man är lagd åt det hållet att man gillar RIKTIG racing, inget arkadlirande med väggstudsande och allt därtill).
De gör inga jätteförändringar som man kan se rent spelmotormässigt men allt känns ännu mer realistiskt än dess föregångare.

Tror dessutom open-wheel kommer bli grymt kul, även fast dom inte licensierat F1 så blir jag superglad att någon ger sig på den racingformen då det är på tok för stor dominans för EA på den fronten idag (inte för att dom släppt något bra någonsin på den fronten men iaf).

På det hela taget kan jag bara se fram emot det här släppet, blir ett givet köp precis som simbins tidigare spel!

PS. Återigen, arkadlirare göra sig icke besvär!

Medlem
Skrivet av vizay:

att sitta och jämföra Race 07 med motorstorm visar bara brist på kunnighet. Då kan man lika gärna hårddra det och jämföra med quake 4 eller nysläppta bioshock. Saknar helt relevans att jämföra en simulator med ett arkadlir.

Efter att ha kört den tidiga betan (VGP för er som inte känner till) så kan jag bara säga att simbin som vanligt imponerar (under förutsättning att man är lagd åt det hållet att man gillar RIKTIG racing, inget arkadlirande med väggstudsande och allt därtill).
De gör inga jätteförändringar som man kan se rent spelmotormässigt men allt känns ännu mer realistiskt än dess föregångare.

Tror dessutom open-wheel kommer bli grymt kul, även fast dom inte licensierat F1 så blir jag superglad att någon ger sig på den racingformen då det är på tok för stor dominans för EA på den fronten idag (inte för att dom släppt något bra någonsin på den fronten men iaf).

På det hela taget kan jag bara se fram emot det här släppet, blir ett givet köp precis som simbins tidigare spel!

PS. Återigen, arkadlirare göra sig icke besvär!

Simulator ?
Varje bil man såg från cockpitview guppade ju upp och ner som om de körde på en crossbana, inte hårda stötar utan verkligen guppade. + att det såg ut som om "hela" bilen svängde, inte bara framänden. Om du nu säger att spelet är skitbra, så kan det inte vara något som trailern visade, den som vi kommenterar här.

Lite Ridge Racer kännsla, utan driftingen förstås

Medlem

Lade inte märke till den detaljen men det är inget jag upplevt i själva spelet so far.

Sen avgörs ju knappast hela körkänslan på en sån detalj även om det är viktigt att den stämmer så bra som möjligt.

Däremot undrar jag om du någonsin kört bil under extrema former (t.ex. bana), inte fan stötstudsar det, då skulle man inte ha mycket till grepp mot banan.

Medlem

Jag håller nog fortfarande på Live For Speed ändå
Men när demot kommer ska jag iaf ge det en ärlig chans

Inaktiv

Jag blev såld direkt, det var längesen, blir köp på det här tillsammans med nått roligt grafikkort. Så får jag äntligen ratta runt på min hemmabana igen, woho!


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

1
Skriv svar