Quake Wars-demo nästa vecka

JB
Medlem
Skrivet av dohfOs:

einnehöll en otroligt dålig karta är ju en annan sak. bara hoppas sd/id har lite vett i skallen och inte kör vidare på valley i demot.

Nog många som håller med. SD kör sitt eget race dock. Jag tror tyvärr att SD gillar sin fueldump mer än vad många av spelarna gör. Valley och sewer's första delar är i princip första delen av Wolf ET's fueldump. Dock tycker jag valley duger gott till oseriöst "fun pubbande". I hela spelet finns det säkert mindre klankartor. Köp spelet
Och det finns ett tiotal mycket duktiga mappare till Wolf ET som förhoppningsvis kommer fixa nya roliga customkartor / clankartor till ETQW. Hur många customkartor finns det till Wolf ET? Runt 300st på 4 år? Lite för många kanske, men en stor del av dom, har varit otroligt roliga att testa och lära sig, i mina ögon i alla fall.

Det lär dyka upp enkla custom mapscripts första veckan eller andra, för både demot och hela spelet, så serveradmins kan styra antalet cyclops/tanks/andra fordon.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av JaZzE:

Synd att folk jämför det med Wolf ET som känns lite fel, det är en hel del skillnad.

Vad hade du annars tänkt dig att du skall gämföra med? "Rayman Raving Rabbids" Jesus christ!

Vad jag vet är det ett helt nytt spel och borde inte jämföras med något annat spel alls, du kanske missade det.

Angående resten av ditt inlägg så verkar du psykiskt störd.


signatur

bäst

Medlem
Skrivet av JaZzE:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av JaZzE:

Synd att folk jämför det med Wolf ET som känns lite fel, det är en hel del skillnad.

Vad hade du annars tänkt dig att du skall gämföra med? "Rayman Raving Rabbids" Jesus christ!

Vad jag vet är det ett helt nytt spel och borde inte jämföras med något annat spel alls, du kanske missade det.

Angående resten av ditt inlägg så verkar du psykiskt störd.

Tackar! Nä inte riktigt, jag utbildar mig däremot till att jobba inom psykiatrin. Vem vet du kanske blir min patient någon dag!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av abbe:

Vad är ditt problem exakt? Spelet är inte ute ännu och du försvarar det som om ditt själva liv hänger på det, jag tror definitivt att detta spel kommer få en fanbase, men det kommer fortfarande att inte bli det ultimata spelet för en stor del av världens spelare, du kommer få det jävligt jobbigt om du ska hinna skriva kommentarer till alla som inte tycker att spelet är kul.

Jag kommer självklart att installera demot, men jag har inte stora förhoppningar att det har ändrat sig i en riktning som jag skulle gilla, men vem vet, ett mirakel kan ha hänt och jag kan tycka att det är kul? Senast jag kollade handlade spel om att ha kul i dem.

Nu var det ju inte det jag gjorde men ändå jag påstår inte att ETQW är speciellt bra spel. ET är fortfarande bättre. Däremot är jag rätt trött på alla som gämför det med BF för att det råkar finnas fordon och stora kartor. Ah orka lixom!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av JaZzE:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av JaZzE:

Synd att folk jämför det med Wolf ET som känns lite fel, det är en hel del skillnad.

Vad hade du annars tänkt dig att du skall gämföra med? "Rayman Raving Rabbids" Jesus christ!

Vad jag vet är det ett helt nytt spel och borde inte jämföras med något annat spel alls, du kanske missade det.

Angående resten av ditt inlägg så verkar du psykiskt störd.

Att påstå att ETQW är helt nytt i sin genre är väl ändå att ta i?
En teambased shooter kallar jag det, vilket det redan finns en massa av, oavsett om det är baserat på realism eller inte.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Konstigt att vissa hittar en massa buggar i BF-spelen när vissa (som jag) har haft mycket lite problem med buggar. :/ (Bara en del installationsbuggar).

- Hehe, det låter som att du setat i din glasbubbla under hela bf2 tiden, googla lite fanbase sidor och läs om folks problem. T.ex så hade jag en vän som aldrig lyckades få igång spelet.

- Jag har setat och läst igenom tråden och jag blir faktiskt förvånad över den kritiken som qw:et får, själv så tycker jag att efter beta2 så vart spelet riktigt kul att spela. Jag har inget annat än positiva upplevelser från spelet.

- Sen den här diskussionen, "qw:et härmar bf2 osv". Lägg ner.. Om det är den logiken vi ska använda så kan vi ta det till absurdum. Eller är det någon som vågar att utmana att alla 3D spel härstammar från Wolfenstein 3D?


signatur

living let die

Medlem
Skrivet av liath:

Att påstå att ETQW är helt nytt i sin genre är väl ändå att ta i?
En teambased shooter kallar jag det, vilket det redan finns en massa av, oavsett om det är baserat på realism eller inte.

Det har jag väl inte gjort heller?
Det är ett nytt spel, inte en remake av W:ET eller nått annat spel och bör därför inte jämföras med dessa.

Att jämföra på "Teambased shooter"-nivån räknas inte, för det finns det hundratals liknande spel i så fall.

Skrivet av nudelsdesign:

Tackar! Nä inte riktigt, jag utbildar mig däremot till att jobba inom psykiatrin. Vem vet du kanske blir min patient någon dag!

Tvivlar på att du lyckas dölja dina personlighetsstörningar.


signatur

bäst

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av abbe:
Skrivet av dosman:

När blev BF2 populärare än CS?

QW liknar mer BF än CS...

Och för övrigt tror jag inte att detta blir populärt, spelade betan och mitt första intryck var att det var, som en kompis skulle uttryckt sig: "a steaming pile of doodoo."

Tacka vet jag BF2142, så jävla beroendeframkallande spel.

Jo gämför man CS och ET: quake wars då förstår jag att BF2192 är beroendeframkallande. Intelektet som krävs av spelaren ligger ju påa samma nivå i CS som i BF serien... det vill säga ingen alls....

Men jag har ett förslag. Fortsätt spela BF1942 så slipper vi en BF fanboy mindre i ETQW... Spela gärna lite CS med... Varge gång jag hör CS tänker jag på ett radioprogram jag lyssnade på när jag var liten. Upp till 13 hette det...

Haha vilken brutalt tönting kommentar. haha, det var underhållande, väldigt moget eller något. Inte för jag är något stort fan av CS heller, men det där var nog fan barnsligare än cs.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av JaZzE:
Skrivet av liath:

Att påstå att ETQW är helt nytt i sin genre är väl ändå att ta i?
En teambased shooter kallar jag det, vilket det redan finns en massa av, oavsett om det är baserat på realism eller inte.

Det har jag väl inte gjort heller?
Det är ett nytt spel, inte en remake av W:ET eller nått annat spel och bör därför inte jämföras med dessa.

Att jämföra på "Teambased shooter"-nivån räknas inte, för det finns det hundratals liknande spel i så fall.

Skrivet av nudelsdesign:

Tackar! Nä inte riktigt, jag utbildar mig däremot till att jobba inom psykiatrin. Vem vet du kanske blir min patient någon dag!

Tvivlar på att du lyckas dölja dina personlighetsstörningar.

Hahaha, jaja, puss på dig


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ska bli redit kul att pröva ETQW, visst blev man avskräckt från allt man hörde om betan men jag hoppas innerligt att det blir bra

Medlem
Skrivet av JaZzE:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av JaZzE:

Synd att folk jämför det med Wolf ET som känns lite fel, det är en hel del skillnad.

Vad hade du annars tänkt dig att du skall gämföra med? "Rayman Raving Rabbids" Jesus christ!

Vad jag vet är det ett helt nytt spel och borde inte jämföras med något annat spel alls, du kanske missade det.

Angående resten av ditt inlägg så verkar du psykiskt störd.

Om JaZzE menar allvar med detta så, ja...

Medlem
Skrivet av JaZzE:
Skrivet av liath:

Att påstå att ETQW är helt nytt i sin genre är väl ändå att ta i?
En teambased shooter kallar jag det, vilket det redan finns en massa av, oavsett om det är baserat på realism eller inte.

Det har jag väl inte gjort heller?
Det är ett nytt spel, inte en remake av W:ET eller nått annat spel och bör därför inte jämföras med dessa.

Att jämföra på "Teambased shooter"-nivån räknas inte, för det finns det hundratals liknande spel i så fall.

Jag står fast vid att spelet knappast är revolutionerande och att jämföra med liknande titlar anser jag vara korrekt :). Exakt vad är det som är så himla nytt och vad är det som INTE går att jämföra med andra spel i just ETQW?

Du ska nog se att den kommande recensenten av detta spel i viss mån kommer att göra liknelser och jämförelse av andra, liknande spel. Det blir ju även lättare för oss andra som inte provar demo/beta att veta om vi skall köpa det eller inte om vi på något sätt kan relatera till andra spel vi gillar och p så sätt dra slutsatsen om det är värt pengarna eller ej. My 2 cents.

Medlem
Skrivet av Proppen:

Ska bli redit kul att pröva ETQW, visst blev man avskräckt från allt man hörde om betan men jag hoppas innerligt att det blir bra

Oroa dig inte, är du som jag och gillar shooters-lir så kommer du att tycka om spelet. Det är snabbt, skön hitbox och redigt köttigt.


signatur

living let die

Medlem

härligt!:D
plus att det ska släppas på min födelse dag också:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

hoppas det är nån ny bana och inte nån av dom som var i public-betan :<

Medlem

Hoppas de har en vettig in game server browser. Browsern i BF2* serien är ett stort skämt till ett spel som främst är för att liras online.

Medlem

Ska bli riktigt kul att testa demot.

Medlem

Undra vilken karta det blir, om det blir en helt ny eller någon av beta kartorna sewer / Valley? Jag skulle gissa på the island eller the Ark


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Äsch, gör banorna lite större i Q3 och kasta in lite fordon så har du ETQW i princip.

Tyckte faktiskt att det var väldigt dåligt polerat när man lirade båda betorna.

I beta 1 var det något brutalt fel på fordonen som fick en att känna sig som om man inte satt i något fordon alls, känslan var någorlunda bättre i beta 2, men fortfarande inte fullgod.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Medlem

Tja, ligger bara spelkänslan i närheten av den i ET så har jag svårt att tro att det kommer bli dåligt. Förstår dock om inbitna BF-lirare inte är så förtjusta i upplägget. ETQW, liksom ET, är snabbare och lägger mycket mer fokus på uppdragsbaserat lagspel. Det är å andra sidan just det som gör det till ett av årets mest intressanta MP-spel.

12
Skriv svar