Nyfiken på våra referensramar?

Medlem

snacka om att skryta!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

mycket jante anhängare här inne. skönt att ni har riktiga grejor.och som nån sa, bara vi slipper fileplanet reklam så är det ok.

Medlem

Det där va lågt gjort av FZ. Om ni ska göra reklam får ni se till att det blir lite smidigare gjort till nästa gång. Kändes inte som om ni tänkte till ordentligt där. Något jag hade uppskattat hade varit lite bilder på redaktionsmedlemmarnas arbetsplatser till exempel.

Inaktiv

Kan man smyga in reklam på ett fulare sätt?


signatur

pwnd

Medlem
Skrivet av omEn:

Kan man smyga in reklam på ett fulare sätt?

Smyga? Jag trodde det var en annons...

Men jag skiter i vilket, kul att ni har bra prylar när ni ska testa spelen! Vore inte kul att spela Bioshock på ett Voodoo2;)

Fast som någon sa, vore kul att se hur arbetsplatsen ser ut:) Speciellt det där "gamingrummet":up:

Medlem

avundsjuka? därför ni blir lite små sura

Inaktiv

Nyhetstorka?


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem
Skrivet av Tompa:

Förstår för övrigt inte vad vissa klagar på. Tidigare har det kommit klagomål på att vi testat med för klena burkar...

Nä det kan man ju undra... Fattar inte vad alla gnäller om. Att driva FZ är ju knappast gratis, smygreklam eller inte. Men de kanske hade föredragit community sponsring med paypal. I så fall hade ju FZ gått under om vissa skribenter i denna tråden skulle stå för notan haha


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Manko:

Jag har mycket bättre högtalare, om det nu är de där högtalarna som används.

EDIT: Det är dessa som jag kör med http://www.fynda.se/index.php3?prodid=561

Om FZ skryter med sina grejjer så kan jag också göra det.

Jo för poängen var ju säkert att skryta... hmm... så är det nog...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Kan man inte göra annons och skryta samtidigt?

Medlem

Det var la inget att skryta med eller, men för att göra era resentioner så borde den nog klara biffen, skam vore väl annars!


signatur

Denon / Pioneer

_78
Medlem

Hur orkar ni ens klanka ner på att en sida som FZ som ger tips om nyheter, kommande spel, recensioner o.s.v. använder sig utav en dator som klarar driva de spel sidan skriver om? Detta om något är väl en förutsättning för att kunna återspegla spelet till fullo i artikeln? Sedan att en leverantör som Komplett får reklam för att de (detta förutsätter jag) ger FZ ett förmånligt pris eller liknande på maskinen är väl en självklarhet?
Personligen är jag inte det minsta intresserad utav att läsa om hur dåligt nya spel flyter på en gammal maskin, det finns systemkrav att ta reda på till samtliga utav dessa! Känns som kritiken gentemot FZ i detta fallet är ovanligt obefogad!
tack för mig..


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Är väl alltid bra att man kan ha grejjor som man kan spela på, tycker det är bra att FZ får in nya saker så dom slipper spela på stenålders maskiner!


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

Lite sponsring är ju helt OK så länge det inte går till överdrift. - FZ får bra grejer och företagen får lite uppmärksamhet från potentiella kunder. Ser inget fel i det!

Medlem

smygreklam??? dom skriver tydligt "Läs mer om FZ:s testutrustning" hur är det här smygreklam då det enda sättet att få reda på vad deras reklam handlar om är att själv klicka på länken. eller? är det nån som har fått en popup där det står att du är den miljonte besökare på fz och kan vinna en rym dator från komplett (i utbyte mot mail och personuppgifter och en kraftig övertro på popups).

det här är ju som att gå in hos en vovlohandlare, provköra alla modeller och sen vara sur för att man bara har fåt köra volvo hela dan när man egentligen tycker om saab.

Inaktiv

Haha, att ni bara orkar klaga? Reklam eller inte; vad spelar det för roll? Säg inte att ni inte visste vad Komplett var för något? Att redaktionen besitter en monsterdator ser jag bara som ett stort plus då erfarna recensenter kan pressa allt ur ett spel och därav ge en fullständigt komplett (komplett...ha ha) recension av spelet.

Vad allt detta gnället nu beror på verkar ju bara vara en sak; den yngre generationen är avundsjuka på den hårdvara som nyligen presenterades här.

Och slutligen för er som gnäller; varför tryckte ni ens på länken...och efter att ha läst innehållet så gav ni er to.m fan på att klaga?

Medlem

Jag litar inte på detta om inte jag själv får prova.

Medlem

Satt och skrev ett riktigt långt inlägg, men det kändes lite långrandigt, så jag tar och sammanfattar det hela istället:

Lite inslag av "för helvete" varvat med "fan" och min tanke om hur FZ-fanboys riskerar att underminera redaktionens verklighetsuppfattning och bidra till sajtens undergång.

Sen en paragraf med några "jävlar" och "idioter" som förklarade hur vi alla har rätt att både kritisera och berömma.

Efter det insåg jag att min första paragraf motsade den andra, och svängde sedan ut till en monolog om min favorit FZ-medlem Redmac, vilket var helt irrelevant och hade något med piratkopiering, digital distribution, och butikskedjor att göra.

Jag gratulerade sedan FZ för ett smart sätt att komma förbi Adblock, men bibehöll min åskt att det var slemmigt utfört.

Avslutningsvis kanske jag mumlade något om att en högt klockad 2-kärning processor med bra överklockningsegenskaper är ett bättre köp i dagsläget, vilket egentligen var lösryckt ur min röv då jag inte har någon djupare kunskap i ämnet.

Tack för mig..

Inaktiv

Omoraliskt eller inte så har jag nog aldrig blivit besviken på samma sätt som nu när jag klickade på en av huvudnyheterna, detta var riktigt ointressant och inte alls vad man förväntade sig av titeln. Vilket system spel testas på tycker jag är ointressant i allmänhet, om det inte är så att spelet lider av extremt dålig optimering typ Gothic 3 eller liknande. Nu trodde jag att det skulle vara någon presentation av redaktionsmedlemmarnas personliga system vilket hade varit lite småroligt, men istället så är det nån sorts spec på en Komplett dator, den informationen hade jag kunnat leva utan. Så oavsett om det är smygreklam eller ej, och oavsett hur glad man är att FZ är gratis så kände jag mig rätt lurad och ointresserad vilket troligen fler gjorde och det är i slutändan inte speciellt positivt.

FZ äger i övrigt, keep it up John&co

Redaktör

Som sagt - jag förstår inte varför vissa blir upprörda. Det har flera gånger klagats på att skribenternas datorer varit så klena att de inte kan göra en korrekt bedömning av spelupplevelsen. När vi nu fått tag på riktigt bra prylar, redovisat dessa och varifrån de kommer, blir det ändå klagomål.

Alla på FZ - jag, John, samtliga frilansare - betalar sina datorer och konsoler ur egen ficka. Tror inte någon av oss har lust att köpa det absolut senaste som en service till de läsare som vill se tester med svindyr hårdvara, därför är detta en jäkligt fin deal för alla parter. Och gillar ni inte prylarna eller de som säljer dem står det er fritt att handla annat från annat håll, eller hur...?


signatur
Medlem

Det handlar förmodligen bara om avundsjuka.
Jag tycker det är en jätte bra insats.

Keep it up.

Medlem

Det var väl ett himla gnällande om smygreklam och skryt, har ni inget bättre för er.
Påståendena är irrelevanta i det stora hela, men ok om ni inte tycker det så kan ni väl ändå ha överseende, fz har servat oss i många år och de gör ett jättebra jobb.

Kul att redaktionen fått en ny fräsh, riktigt intressant dator, bra för oss dödliga då vi får mer korrekt syn på spelet de recenserar.

Nu är det snuttetime..


signatur

Retro.

Inaktiv

Många klagande, många som inte verkar förstå hur/varför sponsorer behövs. Skulle som andra sagt dock vara kul med ytterligare presentation av fz-crewets datorhörnor.

Medlem

Det e mycke gnäll nu asså..

Ja tycker det va en helt okej artikel, kul att se vad ni har att leka med och kul att se att ni blir lite sponsrade också

keep up the good work!


signatur

-Talyren

Inaktiv

Hellre reklam än att man måste betala för att få en dos FZ.

Kul att ni är sponsrade av komplett också. En av det bättra sidorna. Jag köpte själv en likadan skärm (fast 20") därifrån igår faktiskt.

Redaktör
Skrivet av Linuxman:

Många klagande, många som inte verkar förstå hur/varför sponsorer behövs. Skulle som andra sagt dock vara kul med ytterligare presentation av fz-crewets datorhörnor.

Prolle, grafik och minne anges alltid av skribenterna vid pc-recensioner. Gå till artikelavdelningen, bocka i en viss skribent och klicka dig fram till en pc-rec av färskt datum.


signatur
Medlem

Vilken go dator, gillar skärmen skarpt ^^


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Linuxman:

Många klagande, många som inte verkar förstå hur/varför sponsorer behövs. Skulle som andra sagt dock vara kul med ytterligare presentation av fz-crewets datorhörnor.

Prolle, grafik och minne anges alltid av skribenterna vid pc-recensioner. Gå till artikelavdelningen, bocka i en viss skribent och klicka dig fram till en pc-rec av färskt datum.

Han kanske menade en mer personlig inblick i deras myshörnor, med tillhörande chipspåsar osv.
Hade varit en kul grej tror jag.

Och för övrigt tycker jag det är toppen att ni har fått nya prylar.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

12
Skriv svar