Fallout 3 diskuterat

Robot
Inaktiv
Fallout 3 diskuterat

Har aldrig spelat ngt Fallout-spel så jag vet inte om de andra spelen har varit bra men jag förstår ändå inte varför vissa klagar över att de byter till first person. Vi vet ju fortfarande inte om det är en bra sak eller inte.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

håller med!

det är mycket gnäll minsann.

Fallout spelen, de tidigare, var grymt bra. köp dem och lira, kostar nog inte många kronor idag.

Inaktiv

Snart gör storpessimisterna entrè å härjar i tråden ^__^

Medlem

fallout är fallout, å fallout är 2d!

som när de slängde in 3d i alla peka-klicka-spel (broken sword 3(?), monkey island 4), de blev ju fet-sämst

Inaktiv

¤kliver in¤

R.I.P fallout 1997-1998.

Medlem

Problemet är ju det grafiska i t.ex. Monkey Island osv som helt enkelt inte funkar i 3D. Fallout har ju inte riktigt en sådan distinkt teckand stil även det lär försvinna rätt mycket i steget över till 3D med. Men jag har lite svårt för nåt som skall vara halv-turnbased i fps, blir nog mest konstigt. Samt att jag tror själva FPS elementen blir lidande, vilket till slut gör att det förmodligen blir nån skum mix mellan fps och "rpg" fighting. Som oftast blir rätt sunkigt.

Men fallout världen är ju riktigt skön så går säkert att lira pga atmosfären i spelet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Urkalak:

Har aldrig spelat ngt Fallout-spel så jag vet inte om de andra spelen har varit bra men jag förstår ändå inte varför vissa klagar över att de byter till first person. Vi vet ju fortfarande inte om det är en bra sak eller inte.

Fallout var i grunden en GURPS-simulator, och hela spelet skulle vara så nära man kunde komma att spela GURPS utan att spela själva bordsrollspelet. Detta var anledningen till bl.a. den nästan-isometriska vyn och det turbaserade stridssystemet. Bethesda har bevisligen struntat i hela Fallouts grundvision, vilket i sig är nog för att klaga för de som vill ha en uppföljare och inte en spin-off.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Urkalak:

Har aldrig spelat ngt Fallout-spel så jag vet inte om de andra spelen har varit bra men jag förstår ändå inte varför vissa klagar över att de byter till first person. Vi vet ju fortfarande inte om det är en bra sak eller inte.

Fallout var i grunden en GURPS-simulator, och hela spelet skulle vara så nära man kunde komma att spela GURPS utan att spela själva bordsrollspelet. Detta var anledningen till bl.a. den nästan-isometriska vyn och det turbaserade stridssystemet. Bethesda har bevisligen struntat i hela Fallouts grundvision, vilket i sig är nog för att klaga för de som vill ha en uppföljare och inte en spin-off.

Buhuhuuu. Snyyyyft. Grååååt.;)

QRT
Medlem

Jag gråter fanimej nästan.

Bytet till förstaperson är väl nästan det som man kan klaga på MINST av allt som visats av Fallout 3 hittills. Värre är det med rena dumheter som en portabel kärnvapenkatapult, supermutanter med utseendet som stereotypiska Ogres och rent allmänt hur Bethesda pissar på hur kärnvapen är. För att inte tala om hur BoS våldtagits till något som inte liknar grundorganisationen från Fallout 1 till annat än namnet.

Det är möjligt att det ändå blir en hyfsad shooter. Det verkar vara ett steg upp från Oblivion på de flesta punkter. Men det verkar just nu isåfall bli en shooter helt utan själ och på det en ren förolämpning mot originalen.

Medlem

Det är ledsamt att se vart Fallout är på väg.. Dom kunde lika väl ha slutat vid Fallout2..

Medlem

Nu har jag inte varit så noga med läsningen, vart kan jag hitta förändringarna om BoS som är mina favoriter?

Medlem
Skrivet av Katana:

fallout är fallout, å fallout är 2d!

som när de slängde in 3d i alla peka-klicka-spel (broken sword 3(?), monkey island 4), de blev ju fet-sämst

3D-grafiken är det minsta problemet i Fallout.

Medlem

Jag har då gett upp förhoppningarna om en värdig uppföljare. Man blir mindre besviken då helt enkelt. Sen att Fallout 3 säkerligen blir ett helt okej spel för massan tvivlar jag inte en sekund på, bara se hur mycket bra kritik Oblivion fick trots att det är ett jäkla skitspel egentligen.

Medlem

Ok här är ett tips till alla haters; Lägg locket på! Låtsas om som de aldrig kommer en trea. Om ni nu på något sätt känner att en trea av serien fallout kommer på något sätt förstöra de upplevelser ni hade med 1:an och 2:an så kanske ni kan låtsas om att det aldrig kom någon trea.

För något 2d i 640*480 kommer det iaf inte komma....


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Skrivet av mullet:

Ok här är ett tips till alla haters; Lägg locket på! Låtsas om som de aldrig kommer en trea. Om ni nu på något sätt känner att en trea av serien fallout kommer på något sätt förstöra de upplevelser ni hade med 1:an och 2:an så kanske ni kan låtsas om att det aldrig kom någon trea.

För något 2d i 640*480 kommer det iaf inte komma....

buuuhhhuuu jag vill ha samma motor som i Fallout tactics till Fallout 3


signatur
Medlem

Hehe, tactics var det enda jag inte spelade tokmycket. Jag lyckades inte hitta inställningen att få det att bli turnbased så att säga... kommer inte ihåg vad det hette men ni som spelade det har säkert koll.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv

Jag vill ha Fallout 3 inte Oblivion 2...

Medlem
Skrivet av mullet:

För något 2d i 640*480 kommer det iaf inte komma....

Det är fortfarande inte grafiken/grafikmotorn som fansen hakat upp sig på... hur jäkla svårt ska det vara att förstå egentligen.

Medlem

Oblivions face-editor är ingen höjdare, hoppas verkligen att den förbättrats. Bra att de slänger in några förgenererade.

Men mest tur är väl att det inte är NwN2-ansikten iaf.

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av mullet:

För något 2d i 640*480 kommer det iaf inte komma....

Det är fortfarande inte grafiken/grafikmotorn som fansen hakat upp sig på... hur jäkla svårt ska det vara att förstå egentligen.

Men har spelet har väl ändå inte kommit än eller? Det är mer än ett ÅR kvar (Utan uppskjutningar som säkerligen kommer). Det är det vi andra stör oss på. Vi som faktiskt ser fram emot att prova uppföljaren

Det kan hända väldigt mkt på ett år.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv
Skrivet av jingai:

Det är fortfarande inte grafiken/grafikmotorn som fansen hakat upp sig på... hur jäkla svårt ska det vara att förstå egentligen.

Skitsnack, jag är hardcore fallout fan och det här jävla 3d 1st/3rd person skiten hör inte hemma i fallout, det ska vara top down isometrisk vy. Och sen är oblivion motorn jävligt kantig och seg.

Skrivet av arpeggio:
Skrivet av jingai:

Det är fortfarande inte grafiken/grafikmotorn som fansen hakat upp sig på... hur jäkla svårt ska det vara att förstå egentligen.

Skitsnack, jag är hardcore fallout fan och det här jävla 3d 1st/3rd person skiten hör inte hemma i fallout, det ska vara top down isometrisk vy. Och sen är oblivion motorn jävligt kantig och seg.

Bra sagt


signatur
Medlem

Det ända jag säger att Fallout är inte Fallout om det inte är turn-based vilket Fallout 3 inte är. Utan det ska ska va nån sunkig shooter rpg (Tabula Rasa singel player?) Med nåt mysko halv turn-based som i t.ex K.o.t.o.r vilket jag inte gillade alls p.g.a av det systemet.

Nej, ska man utveckla ett fallout spel så ska dom hålla sig till det som gör fallout fallout helt enkelt. Inte göra det till ett first person shooter med rpg element.

Att det kommer bli ett bra spel det tvivlar jag inte på. Men kommer det bli fallout? Nej det kommer det inte.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av hest:

Oblivions face-editor är ingen höjdare, hoppas verkligen att den förbättrats. Bra att de slänger in några förgenererade.

Men mest tur är väl att det inte är NwN2-ansikten iaf.

Om Fallout 3 änvänder nått som änns liknar Oblivions face-editor hoppas jag att folk sparkas för det va den värsta face-editorn jag någonsin använt... jag kommer nog börja gråta om den kommer igen :evil:

Medlem
Skrivet av arpeggio:
Skrivet av jingai:

Det är fortfarande inte grafiken/grafikmotorn som fansen hakat upp sig på... hur jäkla svårt ska det vara att förstå egentligen.

Skitsnack, jag är hardcore fallout fan och det här jävla 3d 1st/3rd person skiten hör inte hemma i fallout, det ska vara top down isometrisk vy. Och sen är oblivion motorn jävligt kantig och seg.

Suck... du är väl medveten om vad 2D respektive isometrisk vy innebär? Om inte är du för dum för ditt eget bästa. Så allvarligt talat, vad är problemet? Spelet kan fortfarande vara i 3D och ha isometrisk vy. Varför nu Bethesda har valt att göra det till ett FPS/TPS-spel var en helt annan sak. Idiotiskt i vilket fall som helst.

Medlem

Problemet är att Fallout betyder så olika saker för olika människor, för mig så är det viktigaste (så här rakt upp och ner); att jag får resa i en värld som blivit ödelagd av kärnvapen och krig, att jag får använda SPECIAL+skills+traits, att jag blir erbjuden valmöjligheter och att jag kommer få *leva mig in* i spelet... Alla de här sakerna tror jag att jag kommer att få med F3.

Tycker jag det är tråkigt att mutanterna ser annorlunda ut eller att spelet inte är turordnings-baserat? Visst tycker jag det, men det är inte något som jag känner kommer att *förstöra* min upplevelse (dock förändra den lite). Samtidigt kan jag ha en viss förståelse för såna som tycker att Bethesda förstör serien då Fallout antagligen betyder något annat för dem.

För övrigt måste jag säga att jag hade bokstavligen älskat ett Fallout 3 i Fallout: Tactics motorn...:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Bethesta är en riktigt äcklig speltillverkare ... men men, man kanske ska gnälla på Herve som körde Interplay i botten istället.

Tycker synd om hjärnorna bakom Fallout ... att behöva se dessa avskum i lösskägg och trollhattar göra lekstuga av en underbar spelvärld måste kännas bra tragiskt.

Skrivet av beersgarden:

Problemet är att Fallout betyder så olika saker för olika människor, för mig så är det viktigaste (så här rakt upp och ner); att jag får resa i en värld som blivit ödelagd av kärnvapen och krig, att jag får använda SPECIAL+skills+traits, att jag blir erbjuden valmöjligheter och att jag kommer få *leva mig in* i spelet... Alla de här sakerna tror jag att jag kommer att få med F3.

Tycker jag det är tråkigt att mutanterna ser annorlunda ut eller att spelet inte är turordnings-baserat? Visst tycker jag det, men det är inte något som jag känner kommer att *förstöra* min upplevelse (dock förändra den lite). Samtidigt kan jag ha en viss förståelse för såna som tycker att Bethesda förstör serien då Fallout antagligen betyder något annat för dem.

För övrigt måste jag säga att jag hade bokstavligen älskat ett Fallout 3 i Fallout: Tactics motorn...:)

Äntligen en snubbe man kan hålla med till 100%


signatur
12
Skriv svar