Wii dominerar den japanska konsolmarknaden

Robot
Wii dominerar den japanska konsolmarknaden
Medlem
Wii dominerar den japanska konsolmarknaden

Quelle surprise.

Flakmonkey

En sak som är lite intressant i sammanhanget är att PS2 är den icke bärbara konsol som säljer näst bäst...

Medlem

Trevligt att den säljer bra i Japan... där har de iaf roliga spel till konsolen.

Medlem

japan har också en massa skitspel som dom gillar men som inte alls går hem hos var man här, kanske nåns enstaka skulle tycker dom var roliga.

japaner är också väldigt trångsynta när det gäller utländska saker, dom vill bara ha sånt som är gjort i japan för japan typ.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

tkr deti nte är så konstig det är en helt ny slags spel console där man använder händerna med att styra och så:P


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

En sak som är lite intressant i sammanhanget är att PS2 är den icke bärbara konsol som säljer näst bäst...

Why är det så väldigt intressant? En väldigt bra konsol med ett otroligt stort utbud som fortfarande fylls på. Väldigt många är inte redo för HD generation som råder nu, hench why wii säljer så bra. Folk bryr sig inte eller så har de inte råd att köpa utrustning som krävs för att få ut något vettigt ur en ps3 eller 360.

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]japan har också en massa skitspel som dom gillar men som inte alls går hem hos var man här, kanske nåns enstaka skulle tycker dom var roliga.

japaner är också väldigt trångsynta när det gäller utländska saker, dom vill bara ha sånt som är gjort i japan för japan typ.

Japanerna är inte trångsynta , det är så att utlänska aktörer förstår sig inte på Japansk kultur och därför säljs det inte saker dom försöker kränga där..

Inaktiv
Skrivet av landy:
Skrivet av [Molotov:

"]japan har också en massa skitspel som dom gillar men som inte alls går hem hos var man här, kanske nåns enstaka skulle tycker dom var roliga.

japaner är också väldigt trångsynta när det gäller utländska saker, dom vill bara ha sånt som är gjort i japan för japan typ.

Japanerna är inte trångsynta , det är så att utlänska aktörer förstår sig inte på Japansk kultur och därför säljs det inte saker dom försöker kränga där..

exakt :b

Ge master Chief stora mangaögon och få han att säga "ORORORORORO", "NANI!" o liknande så lär det sälja bättre.

eller hur menar du ? angående kulturen?

Någon kanske skulle återlansera collecovision i japan dom tycks ju gilla spel som ser ut som skit : )

Jag tycker mig minas att det fanns spelgladje i den konsolen också ....... när jag spelade på den för sisådär 20 år sen .


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Synd att det bara finns skräpspel till wii här i Europa än så länge. Lite besviken är jag allt, men det kommer snart. Om 11 dagar är det dags för Paper Mario t.ex. Där rök en tiondel av mitt csn-medel denna månaden.

För övrigt är japansk kultur är inte bara manga och anime.

Medlem
Skrivet av landy:
Skrivet av Molotov:

japan har också en massa skitspel som dom gillar men som inte alls går hem hos var man här, kanske nåns enstaka skulle tycker dom var roliga.

japaner är också väldigt trångsynta när det gäller utländska saker, dom vill bara ha sånt som är gjort i japan för japan typ.

Japanerna är inte trångsynta , det är så att utlänska aktörer förstår sig inte på Japansk kultur och därför säljs det inte saker dom försöker kränga där..

Ja vad det nu beror på vet man inte men det är mycket som inte går hem i japan men här i väst det gäller inte bara spel.

jag tror inte nån förstår sig på kulturen så fall om man inte är därifrån själv, dock verkar det ibland vara just "trångsyn" eller "nationalistiska" eller vad man ska kalla det.
Nått som däremot går hem är ju musik.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av miffot:

tkr deti nte är så konstig det är en helt ny slags spel console där man använder händerna med att styra och så:P

Jag håller med dig. Det är en ny typ av konsol som genererar nya typer av spel. Det kan säkerligen betyda att mer "vanligt" folk får upp ögonen för konsolen, medans de som är "mer" hardcore håller sig till Ps3 och Xbox360 ;>.

Dessutom är den väl ganska billig?

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nosnos:

En sak som är lite intressant i sammanhanget är att PS2 är den icke bärbara konsol som säljer näst bäst...

Why är det så väldigt intressant? En väldigt bra konsol med ett otroligt stort utbud som fortfarande fylls på. Väldigt många är inte redo för HD generation som råder nu, hench why wii säljer så bra. Folk bryr sig inte eller så har de inte råd att köpa utrustning som krävs för att få ut något vettigt ur en ps3 eller 360.

HDTV är vad du syftar på? Verkligen inget krav för att ha en xbox360 eller ps3a. Själv har jag inte ens en VANLIG tv så. Menar vad är anledningen till o ha en stor vräkig hdtv om man inte ska se på tv? Som jag aldrig gör sen några år tebax. Duger fint med en vanlig dataskärm av billig modell. Billigt o bra.

Medlem

Roliigt att denna nyhet kom precis då Wii börjar sälja riktigt dåligt i japan, DS sjönk med 60k enheter / vecka samt Wii med runt 20k.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nosnos:

En sak som är lite intressant i sammanhanget är att PS2 är den icke bärbara konsol som säljer näst bäst...

Why är det så väldigt intressant? En väldigt bra konsol med ett otroligt stort utbud som fortfarande fylls på. Väldigt många är inte redo för HD generation som råder nu, hench why wii säljer så bra. Folk bryr sig inte eller så har de inte råd att köpa utrustning som krävs för att få ut något vettigt ur en ps3 eller 360.

HDTV är vad du syftar på? Verkligen inget krav för att ha en xbox360 eller ps3a. Själv har jag inte ens en VANLIG tv så. Menar vad är anledningen till o ha en stor vräkig hdtv om man inte ska se på tv? Som jag aldrig gör sen några år tebax. Duger fint med en vanlig dataskärm av billig modell. Billigt o bra.

Har man spelat TV-Spel på större TV-apparater (än datorskärmar) går man gärna inte ner sig i storlek genom att sätta sig å spela på en Datorskärm


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Roliigt att denna nyhet kom precis då Wii börjar sälja riktigt dåligt i japan, DS sjönk med 60k enheter / vecka samt Wii med runt 20k.

Källa?

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Roliigt att denna nyhet kom precis då Wii börjar sälja riktigt dåligt i japan, DS sjönk med 60k enheter / vecka samt Wii med runt 20k.

ja då säljer väl wii "bara" 170 000 enheter i månaden nu då.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nosnos:

En sak som är lite intressant i sammanhanget är att PS2 är den icke bärbara konsol som säljer näst bäst...

Why är det så väldigt intressant? En väldigt bra konsol med ett otroligt stort utbud som fortfarande fylls på. Väldigt många är inte redo för HD generation som råder nu, hench why wii säljer så bra. Folk bryr sig inte eller så har de inte råd att köpa utrustning som krävs för att få ut något vettigt ur en ps3 eller 360.

HDTV är vad du syftar på? Verkligen inget krav för att ha en xbox360 eller ps3a. Själv har jag inte ens en VANLIG tv så. Menar vad är anledningen till o ha en stor vräkig hdtv om man inte ska se på tv? Som jag aldrig gör sen några år tebax. Duger fint med en vanlig dataskärm av billig modell. Billigt o bra.

Hela denna generation bygger på High-definition(med undantag för wii) och man missar mycket om man inte har en maffig HDTV och ett bra ljudsystem hemma. Vad för nytta gör t ex blu-ray utan en bra tv och ett hembiosystem?

Han man spelat på en större HDTV med tillhörande ljud så byter man helst in ner sig till en dataskärm eller SDTV.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

HDTV är vad du syftar på? Verkligen inget krav för att ha en xbox360 eller ps3a. Själv har jag inte ens en VANLIG tv så. Menar vad är anledningen till o ha en stor vräkig hdtv om man inte ska se på tv? Som jag aldrig gör sen några år tebax. Duger fint med en vanlig dataskärm av billig modell. Billigt o bra.

Klart det inte är något krav men det känns som att själva vitsen med 360 (i mitt fall) försvinner om jag ska sitta och glo in i en datorskärm istället för en 42" LCD-TV. Jag ser heller aldrig på TV men jag streamar däremot film via datorn istället.

Nej, konsolerna ska vistas i vardagsrummet eller så håller man sig till PC.

Just my 50 öre.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

japan har också en massa skitspel som dom gillar men som inte alls går hem hos var man här, kanske nåns enstaka skulle tycker dom var roliga.

japaner är också väldigt trångsynta när det gäller utländska saker, dom vill bara ha sånt som är gjort i japan för japan typ.

Mer rasistiska/fördomfulla inlägg får man leta efter...

Inaktiv

Eh? Old news :/

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja vad det nu beror på vet man inte men det är mycket som inte går hem i japan men här i väst det gäller inte bara spel.

jag tror inte nån förstår sig på kulturen så fall om man inte är därifrån själv, dock verkar det ibland vara just "trångsyn" eller "nationalistiska" eller vad man ska kalla det.
Nått som däremot går hem är ju musik.

Varför kommenterar du något som du inte ens har någon aning om. Är detta inte bara en stereotypsik syn du har på japsar? Om de nu är trångsynta i Japan var är man då inte här hemma i Sverige, där det är volvobilar, svenskt kött, svenska jordgubbar m.m. som gäller.

Hur bra säljer östasiatisk musik här i väst? Hur många östasiatiska filmer är det som visas på bio här?

Vem är det egentligen som är trångsynt, japanerna eller du? Ta och tänk efter nästa gång istället.

Kan säga att IKEA går bra i Japan och japanerna gillar köttbullarna, hur trångsynt är det då?

Jaja, nästa gång du tänker göra något liknande uttalande kanske du skall tänka efter engång extra.

Inaktiv
Skrivet av jingai:
Skrivet av ReZnoR2K6:

HDTV är vad du syftar på? Verkligen inget krav för att ha en xbox360 eller ps3a. Själv har jag inte ens en VANLIG tv så. Menar vad är anledningen till o ha en stor vräkig hdtv om man inte ska se på tv? Som jag aldrig gör sen några år tebax. Duger fint med en vanlig dataskärm av billig modell. Billigt o bra.

Klart det inte är något krav men det känns som att själva vitsen med 360 (i mitt fall) försvinner om jag ska sitta och glo in i en datorskärm istället för en 42" LCD-TV. Jag ser heller aldrig på TV men jag streamar däremot film via datorn istället.

Nej, konsolerna ska vistas i vardagsrummet eller så håller man sig till PC.

Just my 50 öre.

Jo sant, det är en helt annan upplevelse att sitta i soffan och spela på en riktigt stor skärm. Men ändå så tycker jag det är lite skitsamma. Spelar man som jag gör, bara singleplayerspel så funkar det exakt lika bra att sitta ensam lite närmre en vanlig mindre bildskärm. Fast tycker inte 24" är så himla litet heller.

Medlem
Skrivet av m0rfar:
Skrivet av MugiMugi:

Roliigt att denna nyhet kom precis då Wii börjar sälja riktigt dåligt i japan, DS sjönk med 60k enheter / vecka samt Wii med runt 20k.

Källa?

- Here are the latest console hardware sales for the week of August 20 - 26, 2007:

1. NDS Lite - 100,430 [5,092,421]
2. Wii - 46,283 [2,550,679]

- Here are the latest Japanese console hardware sales for the week of Aug 6 - 12, 2007:

1. NDS Lite - 147,025 [4,838,172]
2. Wii - 65,120 [2,430,458]

Källa: http://www.the-magicbox.com/

Inaktiv

japaner har väl aldrig varit några direkt grafik skadade fjollor ?
där är det ju oftast manga som gäller och spel som final fantasy.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

japaner har väl aldrig varit några direkt grafik skadade fjollor ?
där är det ju oftast manga som gäller och spel som final fantasy.

Men Final Fantasy har ju visuellt innehåll av världsklass... speciellt de nyare spelens filmsekvenser. Det är grymt vackert.

1
Skriv svar