Nya Nvidia-kort i november?

Robot
Medlem
Nya Nvidia-kort i november?

Jag väntar tills Crysis kommer innan jag köper nytt iaf och priserna rasar tills dess hoppas jag. HDMI är ju najjs med på graffekortet.

Medlem

De blir det definitivt ett köp av, stod över Geforce 8 pga att jag inte varit i behov av ett DX10-kort, blir nog att man skaffar Crysis i samma veva.

Medlem

Är iaf. helnöjd med mitt GeForce 8800GTS-kort (BioShock <3)

Medlem

Har jag hört fel jag eller, jag trodde att grafikkortet som skulle släppas i November av Nvidia skulle vara 2-3 gånger snabbare än dens föregångare, dvs 8800gts/gtx/ultra? Är inte 9800 deras nya namn? Vad jag menar, är inte G92 = 9800?

Medlem

bra då kan man köpa ett gts nu istället för att vänta.

Medlem
Skrivet av selver:

Har jag hört fel jag eller, jag trodde att grafikkortet som skulle släppas i November av Nvidia skulle vara 2-3 gånger snabbare än dens föregångare, dvs 8800gts/gtx/ultra? Är inte 9800 deras nya namn? Vad jag menar, är inte G92 = 9800?

Jodå, precis som att ATI's HD2900 skulle slå 8800GTX utan problem.
Får väl se vad som händer, börjar de nå toppen av vad de kan prestera utan att dra löjliga siffror med ström och ge ännu löjligare värme?

Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Geforce_9

Dubbelt så snabbt som GeForce 8800 Ultra?
1 terflops?
65 nm?
Mellansegment? I think not!

Och läser man artikeln som FZ själva länkade till lite noggrannare, så märker man ju samma sak;

Citat:

it is highly unlikely that Nvidia has no plans to offer a new top-of-the-range product this fall.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

jag som just köpte ett 8800GTX

om 9800 visar sig vara dubbelt så snabbt som 8800GTX, som de säger, så får man väl göra sig av med 8800GTX:et å köpa ett sånt

Medlem

Tror inte att du behöver oroa dig för det Katana. Det mesta pekar på att det rör sig om en omarbetning av G80-arkitekturen i syfte att möta AMD:s kommande R600 @ 65nm (R680). Båda företagen lär med andra ord sikta in sig på att lansera prisvärda prestandakretsar.

Medlem
Inaktiv

Ja de första DX10-korten som kommit ut är ju inte något att satsa på för DX10-spelen som kommer.

Medlem

Blir säkerligen ett köp. Har funderat på att skaffa ett 8800 men ska dom släppa ett ännu grymmare så tar jag det.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Blir säkerligen ett köp. Har funderat på att skaffa ett 8800 men ska dom släppa ett ännu grymmare så tar jag det.

Artikeln säger att de nya korten kommer "konkurrera med mellansegmentet", så det låter ju inte direkt som om det är grymmare än 8800.

Medlem
Skrivet av Katana:

jag som just köpte ett 8800GTX

om 9800 visar sig vara dubbelt så snabbt som 8800GTX, som de säger, så får man väl göra sig av med 8800GTX:et å köpa ett sånt

Herre gud ... är folk paranoida lr bara mega
geeks eller kanske bortskämda(folk under 18 )?

skrattar högt när jag ser typ folk som kör
8800 Ultra i SLI f*king mode och sedan gråter
över att de nu måste fixa 9800 serien.

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
var e min ferrari enZO!

Medlem

Jag är inte besviken på mitt gf8800 gts 320, 3k spänn och så funkar det jävulst bra i dx9, och när crysis kommer får det smaka dx10, sen kanske jag köper gf9 i mars eller så


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Boomer:

Blir säkerligen ett köp. Har funderat på att skaffa ett 8800 men ska dom släppa ett ännu grymmare så tar jag det.

Artikeln säger att de nya korten kommer "konkurrera med mellansegmentet", så det låter ju inte direkt som om det är grymmare än 8800.

Men det är ändå nyare. Och slår mitt nuvarande 7900GTX.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Boomer:

Blir säkerligen ett köp. Har funderat på att skaffa ett 8800 men ska dom släppa ett ännu grymmare så tar jag det.

Artikeln säger att de nya korten kommer "konkurrera med mellansegmentet", så det låter ju inte direkt som om det är grymmare än 8800.

Och artikeln är bara spekulationer. Om ni frågar mig så är de jävligt idiotiskt att släppa en ny serie som ska ersätta 8800GTS, speciellt inte om den bygger på 65nm-teknik.

Medlem

Har tänkt investera i ett 8800GTS (det med mer minne) under hösten, och det får nog duga tills avtalet på jobbdatorn går ut (1½ helvetiska år kvar) så man äntligen kan bygga nåt från grunden igen... (Varför, o varför gjorde jag detta mot mig själv??? )

Angående artikeln så har jag svårt att se att nVidia ska släppa ett SÄMRE kort än vad de redan har ute och kalla det för 9800. Det har de ju redan gjort, och de heter ju 8500 och 8600 och är iaf i samma serie.


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem
Skrivet av MenacE:

Har tänkt investera i ett 8800GTS (det med mer minne) under hösten,

Uh, varför? 8800GT är ju billigare och snabbare. Kan ju iofs hända att det blir ett rejält prisdrop för GTS nu men skulle inte förvåna mig om det stannar där det är pg.a tillgång osv.

Ska byta ut mitt 8800GTS 320MB mot ett GT med 512MB relativt snart.


signatur
1
Skriv svar