Windows XP mot Vista

Medlem

bah its windows, way of life , life with it, its destiny!!! ( obs im not drunk! )

Inaktiv

Men konstigt, vänta bara tills SP1 kommer till Vista -då kommer nog det bli lite skillnad!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

jag har för kass dator för att byta över till vista...
jag klarar mig bra med lite lagg...

kan iaf njuta av U3 på denna burken ^_^
vet det efter vad jag har sett från Bioshock i DX9 =D

Medlem
Skrivet av bondmaster:

sitter just nu på min gamla dator med 3.11 de ni
här finns inget som tar extra kraft från datorn

Sitter också med 3.11 just nu. De' du.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

körde vista 64-bitars på laptopen och de funkade... väldigt dåligt i spel osv pga drivrutinerna inte var skrivna ordentligt åt 64-bitars för jag bytte sen till 32-bitars och då funkade allt klockrent!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv
Skrivet av Raid25:

Kan inte säga 100% om prestanda, men jag har aldrig fått så många Blue screens of death med Vista som med Windows 95, 98, 2000 och XP sammalagt.

om du tagit med Me där också, då hade det varit riktigt läskigt

btw kör linux i största möjliga mån, men xp är kvar på en dator pga av spel... kan mycket väl bli en konsoll när det blir tvång på Vista

Medlem

Ja vista är inget att hurra för. Nä, WinXP duger gott för mig.

Medlem

Helt annorlunda här. Sånt som knappt fungerade på XP(R6: Vegas för att nämna en) funkar hur bra som helst nu på Vista Ultimate(32bit). Har inte haft några crasher heller. På XP brukade hela skiten bara dö ibland. inte ens Blue Screen allt bara frös sig totalt och datorn lät typ BLEEEEEEEEEEEEEEEEEPPP!(datorn alltså. inte högtalarna...)

Medlem

Microsoft, Microsoft Microsoft.... vad SKA vi göra med er?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Har inte haft ett ENDA problem i Vista 64.. har bättre prestanda någonsin med det undantag att hårddiskarna tänker/läser hela tiden.

Beror nog helt på vad man har för dator.. har man en skit dator så får man väl hålla sig till skit OS (XP). ; )

Nu kommer jag få mkt skit för det men så är det. UTAN UNDANTAG.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Ja jag har då inte fått en enda bluescreen sedan ja installera Vista. Och jag är posetivt överraskad måste jag säga.
Och min dator är inte seg eller trött, eller tuggar disk hela tiden som alla påstår.
Vista gör ju en indexering på diskarna (vilket går att stänga av) och är även per default inställd på att köra "defrag" lite då och då. Men startar man dator bara någon timme då och då, så hinner kanske inte maskinen klart och får börja om varje gång. Min står på nästan gämt och i skivande stund är diskarna helt tysta

Ontopic:
Testet kan ju slänga sig i väggen. Sedan NÄR kan man gämför ett 32-bit OS med ett 64-bit!? De va de dummaste ja hört.
Och ja, drivrutinerna, vare sig de är Vista drivrutiner eller HW-drivrutiner för grafikkort m.m. är boven i HELA dramat. Prova kör spelen utan att installera några drivrutiner får ni se

By the way. Mina performance index är: (och då har ja ingen värsting maskin)

Processor: 5.4
Memory: 5.2
Graphic: 5.9
Gaming: 5.7
HDD: 5.9

Medlem

Inget direkt nytt under solen. Win2k Pro utklassade XP i prestanda när XP kom, men jag hörde ingen som gråter över längre. Samma sak med win 98 / win2k osv...

Kan tillägga att jag inte haft någon bluescreen heller i Vista ännu och jag har kört det i ett halvår iaf. Dock har jag haft hägningar på grafikkortet, men det är ju drivrutinerna som orsakar sådant.

12
Skriv svar