Far Cry och andra Ubisoft-spel nu gratis

Medlem

Jag satt och spelade Prince of Persia igår natt och jag lyckades verkligen inte hitta en enda reklamsnutt. Inte ens vid sparställen eller före/efter cutscenes. Någon som lyckats hitta reklam i PoP?

Inaktiv

Haha, man får nog leta efter reklamen i PoP

Inaktiv

hur kommer det sig att dom är gratis då ?
för det är ju inte direkt några gamla spel.

verkar konstigt tycker jag.
vad gör då alla butiker som har högvis med ex av dom spelen i sin affär,
slänger spelen då eller eftersom man kan tanka dom gratis ?
om verkligt gamla spel som Quake, Diablo och sånt var gratis hade man inte blivit förvånad.
men dessa är ju bara nåt år gamla.

far cry är iaf inte direkt gamalt.

Medlem

BangBoomBang: Det kvarstår fortfarande faktumet att du har reklam i spelen, det finns nog människor som hellre betalar några hundringar för att slippa reklamen. Om inte annat så är det som ett perfekt demo, företaget får pengar, du får testa hela spelet, och gillar du det, så köper du det på skiva (om inte annat för att stolt kunna visa upp det i hyllan).

Inaktiv

jo, det är ju självklart ett bra alternativ.

är det nån som tankat nåt av gratisspelen som kan berätta vad för slags reklam som syns

Medlem

Kanske blir att lira igenom far cry igen. Det som jag har på skivan har en massa grafik fel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fint drag av Ubisoft, men att McD vågar associeras sig med ett spel där man kan skjuta folk och djur är vågat! :$

Skrivet av Night Hawk:

Kanske blir att lira igenom far cry igen. Det som jag har på skivan har en massa grafik fel

Är nog inte skivan det är fel på, prova att uppdatera drivers/spelet bara.

Inaktiv

Blä, ge mig cdkey så jag kan spela gratis-FarCry på internet. :(:(


signatur
Medlem

Ja det var lite synd att man inte kunde testa o joxa lite online. Men helt klart värt att spela FarCry campaign i mitt fall.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

ptr
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur kommer det sig att dom är gratis då ?
för det är ju inte direkt några gamla spel.

verkar konstigt tycker jag.
vad gör då alla butiker som har högvis med ex av dom spelen i sin affär,
slänger spelen då eller eftersom man kan tanka dom gratis ?
om verkligt gamla spel som Quake, Diablo och sånt var gratis hade man inte blivit förvånad.
men dessa är ju bara nåt år gamla.

far cry är iaf inte direkt gamalt.

finns nog även människor som inte alls kommer höra talas om det här och glatt köper sig ett ex

Medlem

Måste bra gnälla lite o fråga mig varför spelindustin ofta måste använda sig av fileplanet. Gillar inte riktigt det där med att man måste installera ett program för att få ladda ner. Plus att man får EP anfall av allt blinkande och flashande på sidan.
Någon annan som känner samma sak. Personligen bojkottar jag fileplanet.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Inaktiv
Skrivet av toxaris:

Måste bra gnälla lite o fråga mig varför spelindustin ofta måste använda sig av fileplanet. Gillar inte riktigt det där med att man måste installera ett program för att få ladda ner. Plus att man får EP anfall av allt blinkande och flashande på sidan.
Någon annan som känner samma sak. Personligen bojkottar jag fileplanet.

jag är med dig

Coolt, nu borde man väl kunna spela Far Cry på Max.. har för mig att man kunde dra upp det i herre-jesus inställningar när det kom och ingen hårdvara stödde det på den tiden..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skägg.
10 Chambers

Undrar om denna version av FarCry fortfarande har problem med Ati-kort, ibland blev hela skärmen vackert grön och skuggor var oftast fint regnbågsfärgade.


signatur
Inaktiv

Istället för att göra demo, som tydligen är väldigt jobbigt, kanske detta är ett bättre alternativ för utvecklarna.

När spelet är klart släpps två versioner, en gratis med reklam i och en utan som kostar som vanligt. På så sätt slipper spelarna vänta på ett demo som kanske aldrig kommer samtidigt som utvecklarna slipper lägga ner tid på att göra ett demo.

Enda haken som jag kan se är att då kommer det snart patchar till reklamspelen som tar bort reklamen.

Medlem

Jag såg nyheten och rota fram min FarCry skiva i lådan. Fick det när jag köpte SB X-fi :D. Drog upp allt på max och satte igång, döm av min förvåning när allt var grööönt. Hmm, en patch fixar detta tänkte jag och leta mig in på filarkivet på stans bästa site, och jovisst, där finns en patch som fixar upp farcry till senaste verre, jag dunkar igång liret och möts av väldigt snygg o hackfri grafik! Satan det märks inte att spelet är 2 år gammalt här inte, och då jag inte klarat det skall här liras som FAN! :).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av spiken:

Undrar om denna version av FarCry fortfarande har problem med Ati-kort, ibland blev hela skärmen vackert grön och skuggor var oftast fint regnbågsfärgade.

Patcha upp det med patchen som ligger i filarkivet, efter det försvann det gröna för mig ;).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ska testa FarCry igen...
Orka inte lira det när det kom för min dator var undermålig. Vilket min dator jag har nu inte är, ÄN.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Skrivet av toxaris:

Måste bra gnälla lite o fråga mig varför spelindustin ofta måste använda sig av fileplanet. Gillar inte riktigt det där med att man måste installera ett program för att få ladda ner. Plus att man får EP anfall av allt blinkande och flashande på sidan.
Någon annan som känner samma sak. Personligen bojkottar jag fileplanet.

Sidor som fileplanet pröjsar troligtvis för att få exklusiva filer som drar användare, så att de kan sälja dyrare annonser.

Om det inte vore för det så kanske dessa spel inte hade blivit släppta "gratis".

MFC
Medlem

luktar skunk


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Sidor som fileplanet pröjsar troligtvis för att få exklusiva filer som drar användare, så att de kan sälja dyrare annonser.

Om det inte vore för det så kanske dessa spel inte hade blivit släppta "gratis".

Stämmer säkert. Dock gillar inte jag heller fileplanet. Först får man köa i någon timme och sedan kan man helt godtyckligt hamna utanför kön. Pallar inte det där, ska vara nåt bra exklusivt om jag ska använda mig av fileplanet. Senast var Homm5-betan, och det var en pain-in-the-ass.
Jag tror faktiskt att det kan vara ett bra pr-jippo att distribuera Far Cry på detta sätt nu inför Crysis releasen.

Synd att jag redan äger de där spelen förutom Rayman då, fast det är inte speciellt intressant.

Medlem

Haha fan va nice! Mer gratis till folket!!!!

Medlem

man måste ju fan bo i USA för att spela spelen! ubisoft suger!

Medlem
Skrivet av predator:

man måste ju fan bo i USA för att spela spelen! ubisoft suger!

Läs tidigare kommentarer...

Medlem

Kan nån utanför US bekräfta "You will need an Ubi.com account and you must live in the U.S. to play the game" ?

Medlem

Bara jag som har problem att packa upp FarCry torrent zippen ??
(http://www.gameupdates.org/details.php?id=1470)


signatur
Inaktiv
Skrivet av Lith:

Bara jag som har problem att packa upp FarCry torrent zippen ??
(http://www.gameupdates.org/details.php?id=1470)

nepp samma här

ett byte ifrån winrar till 7zip fixade det för mig

Medlem
Skrivet av arasse:

Kan nån utanför US bekräfta "You will need an Ubi.com account and you must live in the U.S. to play the game" ?

Jag lyckas installera det (håller på) efter att jag bytt i min profil (på ubi.com/se) från Sweden till United States. Undrar om jag blir stämd till stenåldern nu...

Medlem

Det fungerar bra när man ändrar till USA på www.ubi.com :\

Inaktiv
Skrivet av toxaris:

Måste bra gnälla lite o fråga mig varför spelindustin ofta måste använda sig av fileplanet. Gillar inte riktigt det där med att man måste installera ett program för att få ladda ner. Plus att man får EP anfall av allt blinkande och flashande på sidan.
Någon annan som känner samma sak. Personligen bojkottar jag fileplanet.

Nog för att fileplanet är helkasst men något progarm behöver du inte installera.

123
Skriv svar