Speltoppen vecka 34

Robot
Medlem
Speltoppen vecka 34

Vad var det jag sa

Skrivet av Katana:

sätter en tia på att bioshock ligger 1a på 3 av dedär listorna nästa vecka :):)\

Medlem

Bioshock ftw!

Medlem

Ingen överraskning där inte.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Härligt med bioshock på listan. Får se hur länge det klarar sig.

Inaktiv

är det möjligt, wow *bara* på trdeje plats ?

men allvarligt,
hur kan wow ligga på topp jämnt och ständigt.

spelar wow tomtarna så mycke så att på morgonen är dom så trötta så dom råkar käka upp sina wow skivor istället för knäckebröd ?

och måste köpa nytt varje vecka minst ?

Flakmonkey

Lite underligt att så gamla spel ligger i toppen på de olika listorna... inte så mycket till PC, det har man ju vant sig vid, men det känns som om "alla" redan borde ha Gears of War till 360 och Zelda till Wii...

Som alltid vore det en mycket mer intressant lista om man fick se försäljningssiffrorna också... vet ju inte hur mycket ett spel måste sälja för att komma med på listan..

Medlem

Härligt att se Bioshock där uppe, de förtjänar det!
Kul att se att ett singelplayerspel klår WoW på fingrarna...trodde inte det skulle vara möjligt pga piratkopieringen(för som vi alla vet måste man köpa wow för att spela det online)... förhoppningsvis börjar PCförsäljningen ta igång rejält nu i höst med alla andra kommande stortitlar.

Medlem
Skrivet av Wilcon:

Härligt att se Bioshock där uppe, de förtjänar det!
Kul att se att ett singelplayerspel klår WoW på fingrarna...trodde inte det skulle vara möjligt pga piratkopieringen(för som vi alla vet måste man köpa wow för att spela det online)... förhoppningsvis börjar PCförsäljningen ta igång rejält nu i höst med alla andra kommande stortitlar.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Go Motorstorm!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

är det möjligt, wow *bara* på trdeje plats ?

men allvarligt,
hur kan wow ligga på topp jämnt och ständigt.

spelar wow tomtarna så mycke så att på morgonen är dom så trötta så dom råkar käka upp sina wow skivor istället för knäckebröd ?

och måste köpa nytt varje vecka minst ?

Eller så om man tänker logiskt så finns det ca 8 miljoner (sist jag kollade i alla fall) aktiva wow-konton. Sannolikheten att samtliga köper sitt ex av expansionen samma vecka är obefintlig.

On topic: Ingen överraskning med tanken på spelets hype och betyg i samtliga recensioner. Klart det säljer.

Medlem

Playstation 3
1. Motorstorm
2. Resistance: Fall of Man

Där räknas ju antagligen alla spelen som skickas med i startpaketet med? DOH...... så sugigt.

Gällande Bioshock , klarar sig en vecka eller två, sen är wow i topp igen.

Inaktiv

har läst att det finns 9 miljoner wow konton,
och jag har också börjat köra det igen,
så jag bidrog till wows topp placering

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

har läst att det finns 9 miljoner wow konton,
och jag har också börjat köra det igen,
så jag bidrog till wows topp placering

Jag slutade spela för ett halvår sen, men tror du att dom räknar med oaktiva account? Jag tror inte att de har 9 miljoner dagliga spelare i alla fall.

Medlem

^- jag har för mig att de räknar subscribers, alltså aktiva account som tickar varje månad.

Medlem

PC
1. Bioshock
2. World of Warcraft: The Burning Crusade
3. World of Warcraft
4. Counter-Strike 1: Anthology
5. The Sims 2 H&M Fashion
6. Warcraft III Frozen Throne
7. The Sims 2
8. Warcraft III Reign Of Chaos
9. Battlefield 2
10. The Sims 2 Året runt

Stopp och belägg! Hur sjutton kan WC3 och Frozen Throne fortfarande ligga på försäljningstoppen? Dessa spel är ju flera år gamla. Kommer Doom1 och Commander Keen att dyka upp på nästa veckas lista?

Medlem
Skrivet av stream:

PC
1. Bioshock
2. World of Warcraft: The Burning Crusade
3. World of Warcraft
4. Counter-Strike 1: Anthology
5. The Sims 2 H&M Fashion
6. Warcraft III Frozen Throne
7. The Sims 2
8. Warcraft III Reign Of Chaos
9. Battlefield 2
10. The Sims 2 Året runt

Stopp och belägg! Hur sjutton kan WC3 och Frozen Throne fortfarande ligga på försäljningstoppen? Dessa spel är ju flera år gamla. Kommer Doom1 och Commander Keen att dyka upp på nästa veckas lista?

Jag tror att det är modden DotA som gör att det fortfarande finns med på listorna. Verkar vara skapligt populärt i vissa kretsar.

Medlem
Skrivet av stream:

PC
1. Bioshock
2. World of Warcraft: The Burning Crusade
3. World of Warcraft
4. Counter-Strike 1: Anthology
5. The Sims 2 H&M Fashion
6. Warcraft III Frozen Throne
7. The Sims 2
8. Warcraft III Reign Of Chaos
9. Battlefield 2
10. The Sims 2 Året runt

Stopp och belägg! Hur sjutton kan WC3 och Frozen Throne fortfarande ligga på försäljningstoppen? Dessa spel är ju flera år gamla. Kommer Doom1 och Commander Keen att dyka upp på nästa veckas lista?

Det gjorde de inte tills ganska nyligen. De började dyka upp på listan igen efter att StarCraft 2 blev officiellt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Yay äntligen har nåt spel gått om wow och the sims! Woooo! :D. Bioshock for the win. Mainstream-online-spel och expansion-whores for the loose!

Inaktiv

Vafan.. Ligger Wc3 fortfarande på listan, har gjort det ganska länge nu och äntligen har WoW fått en utmanare iaf den här veckan


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Vafan.. Ligger Wc3 fortfarande på listan, har gjort det ganska länge nu och äntligen har WoW fått en utmanare iaf den här veckan

Att folk har tid att spela wow är ju otroligt. Undrar hur många arbetslösa gamers det finns egentligen. :D. Javisst vissa studerar väl också... Men ändå

1
Skriv svar