S.T.A.L.K.E.R. nu på Steam

Robot
nj
Medlem
S.T.A.L.K.E.R. nu på Steam

Med tanke på att S.T.A.L.K.E.R. kan köpas från 149:- så tycker jag $29.95 (samt pålägg på 25% för den svenska momsen, så priset landar kring 260kr) är rätt dyrt. Fördelen är väl att man kan få tag på spelet omgående och inte behöver vänta på postens leverans.

Medlem

Ja, jag har inte heller fattat hur de tänker med den prissättningen som de har.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

spelet kanske inte är såpass billigt i staterna?

Medlem

Håller med, känns lite dyrt.

Om man då ska jämföra med BioShock...
På Steam kostar det med moms ca 460 kr, jfm t.ex. CDON som tar 429:- (utan frakt). Och på CDON så får man ju fodral och manual med. Leveransen i steam är ju inte blixtsnabb med tanke på att BioShock ligger på ett antal GB som måste tankas hem (oftast i hastigheter runt 100-300 kB/sek).:|
Edit: En bra fördelen med steam är ju att man slipper vissa förhatade piratskydd som t.ex. starforce mfl. Bioshocks skydd var väl inte heller så kul, med en begränsning på hur många gånger man kan installera spelet...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

169 spänn på webhallen är ett givet köp. Skaffade själv Stalker därifrån för några dagar sedan, spelat det sedan dess. Riktigt grymt spel, väcker för mig minnen från allt mellan Morrowind, Deus Ex och Operation Flashpoint. Grafiken är snygg, trots att jag får köra med static shadows. Otrolig känsla. Något opolerat, småbuggigt, men man blir helt indragen i det i alla fall. Stalker klättrar högre och högre på min spelfavoritslista.

Inaktiv

yo köpte mitt biosock på spelbutiken.se

399kr

Medlem

jädra skitspel ändå, buggigt tråkigt och dålig support från utvecklaren..

Medlem

Vilket spel snackar du om SWEBarb?
Du har gett både Stalker och Bioshock femmor i betyg ju...

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Vilket spel snackar du om SWEBarb?
Du har gett både Stalker och Bioshock femmor i betyg ju...

HAHA, snacka om ägd!

Medlem
Skrivet av aNoN_:
Skrivet av Kaleid:

Vilket spel snackar du om SWEBarb?
Du har gett både Stalker och Bioshock femmor i betyg ju...

HAHA, snacka om ägd!

haha FNISS


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

1
Skriv svar