Psykologin bakom en fanboy

Robot
Medlem
Psykologin bakom en fanboy

haha tänker på 8sidors tråden i ps3forumet...

Medlem

Tja, jag har då alltid hatat sega mega drive...
Spännande med överanalys


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Inaktiv

well,this makes sense

Medlem

Så klart it makes sense, låter ju som amatör psykologi det där hehe
Om jag betalar för en sak, och sen gnäller järnet om mitt dåliga köp kommer ju inte hjälpa mig rent psykiskt ;p speciellt inte om det är en dyr bil eller liknanade hehe de kunde väl vem som helst gissa

Medlem
Medlem
Citat:

...he is secretly afraid of making the wrong choice...

Noshitsherlock...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Vad blir man om man spyr galla oavsett vilken plattform eller spel det gäller? Cynisk?

Eller är oerhört optimistisk och positiv oavsett spel och plattform? Speljournalist?

Medlem
Skrivet av dosman:

Vad blir man om man spyr galla oavsett vilken plattform eller spel det gäller? Cynisk?

Jag brukar kalla det 'vettig'.


signatur

Working as intended.

Inaktiv

Är man vettig så gillar man alla konsolerna. Jag menar alla har ju sina positiva sidor och nackdelar. Alla har ju sina charmspel.

Medlem

Ja det finns ju en å annan här på FZ, som konstant tjatar om vilket skit PS3 är....


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Fanbois finns ju inom alla områden, kolla bara på politik osv.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

PS3 är skit om man ser till företagsledningen. 360 är skit om man kollar kvalitetsmässigt. Wii är en frigolitlåda.

Men jag vill ha allihop. Och jag älskar fortfarande min Vectrex.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Är man vettig så gillar man alla konsolerna. Jag menar alla har ju sina positiva sidor och nackdelar. Alla har ju sina charmspel.

Du är vettig, ja.

Skrivet av Billen:

PS3 är skit om man ser till företagsledningen. 360 är skit om man kollar kvalitetsmässigt. Wii är en frigolitlåda.

Men jag vill ha allihop. Och jag älskar fortfarande min Vectrex.

Medan Billen här är en fanboy... På något sätt

Medlem

...och vår vän the wookie här är uppenbarligen en högt avlönad professionell psykolog


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Fanboys är allmänt dryga varelser.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

lol, mest meningslösa nyheten ever.

Sunt förnuft är allt som sades av honom. suck.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Det mest tydliga med fanboys är väl att de inte har en aning om att de är fanboys, det är bara de på "den andra sidan" som är det.

Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:

Ja det finns ju en å annan här på FZ, som konstant tjatar om vilket skit PS3 är....

finns en å annan som snackar konstant skit om 360 och wii också.

Flakmonkey
Skrivet av BangBoomBang:

finns en å annan som snackar konstant skit om 360 och wii också.

Å sen finns det de som har snackat skit om alla beroende på vilken konsol de ägt för stunden

Medlem

Alla konsolerna har ju nackdelar och fördelar. Nackdelarna verkar centrerade till korkade ledningsbeslut. Designmässigt vad gälelr 360 och en del annat vad gäller PS3.

Enda nackdelen för Wii verkar vara att dom snart tjänat en så stor hög pengar att den riskerar att kollapsa av sin egen vikt och bli ett svart hål. Och grafiken, då.

Fördelarna är ju att alla går att spela på. Vilket i sin tur gör var och en av kombatanterna till ett vettigt alternativ. Min son och flickvän kräver en Wii. Själv vill jag köpa en PS3 med. Väntar bara på ett "måste" vad gäller Sonys maskin. På tal om det, när är det Unreal släpps egentligen?


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av BangBoomBang:

finns en å annan som snackar konstant skit om 360 och wii också.

Å sen finns det de som har snackat skit om alla beroende på vilken konsol de ägt för stunden

aj det sved...

fast om det kommer nya versioner av riktigt grymma spel som man älskade på ps2
då blir det nog en ps3 som får stå bredvid konollen nummer 1

då tänker man i första hand på ett nytt twisted metall. det gamla var så underbart bilspel med så grymt röj.

Medlem
Skrivet av Mabec:

den länken funkar inte så bra...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

jag lirar bara på pc, använder bara pc öht.. men jag ser mig inte som pc-fanboy för det.. är helt enkelt bara så att konsolerna inte har något att erbjuda utöver vad pc'n klarar av

Medlem

haha vi har ju en fanboy här och han står för det host bang...

Medlem
Skrivet av Katana:

jag lirar bara på pc, använder bara pc öht.. men jag ser mig inte som pc-fanboy för det.. är helt enkelt bara så att konsolerna inte har något att erbjuda utöver vad pc'n klarar av

PC är ju känd för att ha ett överflöd av Jrpgs o.O Med ditt uttalandet så är du en "fanboy", men jag antar att du inte är intresserad av Jrpgs eftersom du säger som du gör.

Medlem

Tycker konsolkriget var mer intensivt i början av 90'talet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av xarl:

haha vi har ju en fanboy här och han står för det host bang...

hehe.. jovars

visst är det fjantigt och barnsligt att vara en fanboy..
att bara se det som är bra på sin favvo konsol och bara se på det som är dåligt på andra.

så om man ska vara ärlig så tycker man ibland att det är kul att röja runt i getingboet.
fast man behöver kanske inte överdriva..

1
Skriv svar