Medlem

Ska inte dra igång någon diskution angående kopierngskydd här. Men det jag ville ha sagt med mitt inlägg var att det är synd om dom som köper spelet OCH får problem med det pga skyddet.
Jag är ett stort fan av Trackmaniaspelen och fick då stå ut med starforce. Jag hade inga som helst problem med det tills jag skulle redigera vår semestervideo.
För att fatta mig kort kan jag säga att starforce totalsabbade program som typ Studio 10 och videostudio när jag skulle redigera. Eftersom dessa program använder virituella enheter när dom renderar filmer, och virituella saker får starforce damp på. Trots att Pinnacle gick till botten med det hela och bekräftade att det var starforce som strula till saker slog straforceutvecklarna ifrån sig.
Det krävdes en total ominstallering för att få igång Studio 10 igen eftersom starforce inte till fullo gick att få bort.
Det är sånt jag blir sur över.
Jag tycker personligen att det är kanon att Bioshock inte är knäckt ännu. För ett spel av denna kaliber är värd varenda krona som det kostar. Då jag själv har livnärt mig på att sälja spel så har jag inte allt för mycket till övers för "warez" marknaden.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Tycker det är skitbra att spelet inte crackats ännu till PC. Jag menar vilka spel till PC säljer bra liksom, jo MMO's eftersom de inte går att spela utan att man reggar dom. PC behöver singelplayer spel på försäljningslistorna så spelbolagen inte slutar satsa på PC/singelplayer.

Kollar man runt på nforce, isonews och på torrentsidorna (jorå, jag vet vart man ska kolla ) osv så är det hela tiden kommenterar i stil med "jag köpte det precis, orkar fan inte vänta på crack".. Tror det kommer sälja extremt bra pg.a kopieringsskyddet..

Sen att många har problem, nja. Det tror jag inte, det är många som gnäller, men man får tänka på att det är dom som syns/hörs, och inte alla tusen spelare som faktiskt får det att funka helt problemfritt. Så att titta på 2K forumet säger inte så mycket om verkligheten alls..

håller med, jämför med doom3 som redan var ute och crackat innan release tror den första torrenten hade typ 500 000 nerladdningar eller nåt sånt sjukt.

Medlem

blir till att köra det på medium då, verkar

Medlem

Jag blir väl lynchad för att jag säger det här, men jag tyckte att spelet var alldeles för likartat hela tiden. :/


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

Jag blir väl lynchad för att jag säger det här, men jag tyckte att spelet var alldeles för likartat hela tiden. :/

Alla har rätt till egna åsikter, smaken är som baken

Men vad tyckte du var likartat? Stadsdelarna tyckte jag kändes helt olika varandra, även varje litet rum kändes unikt.
Kanske beror på hur man kör spelet, klart man kan köra samma strategi mot det mesta, men var är det roliga i det?

Är själv(och har alltid varit) ett väldigt stort fan av shotguns, känns så säkert att hålla i en riktig närstridskung när man vänder runt hörnet. Men den blev ganska dålig mot slutet(vanliga rundor i varje fall, eldkulorna fungerade bättre men blev även de lite väl dåliga jämfört med andra metoder, mot vissa fiender iaf). Så jag tyckte jag använde ganska varierande metoder och vapen igenom spelet.

Medlem

Hur många är det i forumet som har Bioshock på PC? Det verkar vara en hel del 360 folk det är lite ovanligt. Kan det var för att det inte är "crackat" än kanske!?:-)

Nåväl själv så tycker jag att min PC verkar gå på sista sucken...ca 3 år gammal. Så jag håller mig nog till mina konsoler tillsvidare. Jag väntade länge och väl på att det skulle komma en vettig "drivis"till mitt X800XT kort så jag kunde testa demot och avgöra vart jag ville spela Bioshock. Men eftersom jag inte får det att fungera nått vidare så slog jag till idag och handlade det till min krysslåda... skönt att man dessutom tjänade en slant på att vänta så att El-giganten han få in sinna ex för 499:- då sparade man nån kr för engång skull mot diverse andra butiker.

SÅ HÄR SKA SPELAS i helgen... frågan är ur man ska vara det med Blue Dragon... kämpigt!

SÅ det är väl bara att slå till på att köra på "hard" då så att spelet håller så länge som möjligt...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Hur många är det i forumet som har Bioshock på PC? Det verkar vara en hel del 360 folk det är lite ovanligt. Kan det var för att det inte är "crackat" än kanske!?:-)

Vad är det för konstigt argument, då kunde de lika gärna köpa det till PC billigare... Svaret ligger nog snarare i marknadsföringen. Det är ju ett spel primärt fokuserat till 360n.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelets grafiska stil tilltalar mig lika mycket som att vara ute och jogga och få en gren i ögat. Alla säger att det är så bra, så jag är kluven, sedan att en polare på jobbet inte får igång det pga aktiveringsproblem gör det inte lättare, jag tänker inte vara med och stödja dåliga kopieringsskydd som i slutet påverkar PCn som plattform negativt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av kangas1000:

Hur många är det i forumet som har Bioshock på PC? Det verkar vara en hel del 360 folk det är lite ovanligt. Kan det var för att det inte är "crackat" än kanske!?:-)

Vad är det för konstigt argument, då kunde de lika gärna köpa det till PC billigare... Svaret ligger nog snarare i marknadsföringen. Det är ju ett spel primärt fokuserat till 360n.

Syftar nog på att många inte har kunnat lira det på PC iom att de inte har kunnat piratkopiera det, inte att de köper det till 360 istället. Så tolkar jag det hela iaf ^^

Medlem

Grymt bra spel! Det blir bara bättre och bättre ju längre man spelar också. Grafiken och designen är klockren, gameplayen är riktigt kul den med. Jag gillar att det finns så många olika sätt att döda fienden på, väldigt bra utbud av vapen också.

Från början så trodde jag att BioShock skulle bli ett bra spel, men jag trodde faktiskt inte att det skulle bli såhär bra. Bland de bästa spelen jag spelat, helt klart! Sen så hjälper det nog lite om du har en snabb dator med DX10-stöd också.

Medlem

3/5, inte mer. för enkelt , för kort, för hypat.

Medlem
Skrivet av predator:

jag tyckte spelet var jäkligt kort! det var så mycket man ville göra som man inte han med! att använda all ammunition och plasmids t e x sen när dom säger att man ska få va en big daddy blir man skitglad. Sen låter man som en och ser allt ur en dykarhjälm...man vill ju ha rivet gun och borren!

schysst spoiler...

Medlem

Verkar som väldigt många kör det här på en lättare svårighetsgrad än vad dom borde.

Recensenten verkar ha spelat det på en alldeles för lätt svårighetsgrad för sitt eget bästa, för att kuta igenom spelet med wrenchen o 3 plasmider funkar inte...

Kör det på HARD så ska ni se att det händer grejjer.

Jag kan hålla med om att man blir återupplivad efter sin död utan några som helst påföljder inte är speciellt bra, dock så går det emot alla mina principer så jag reloadar hellre.
Det optimala borde vara att i den hårdaste svårighetsgraden är dessa helt borta.

Spelet då?
Lätt det bästa spel jag någonsin spelat.
HL2 kommer inte ens nära den känsla som detta spel skapar.
Då följer jag inte bara med hypen utan jag njöt verkligen varenda sekund jag spelade.

Uppgraderingarna kommer perfekt, man måste verkligen välja det bästa för DIG personligen, vet att vissa klagar på att all gear kan uppgraderas, men innan det är så måste man verkligen välja vad DU vill uppgradera så att det passar DIG. Hänger ni med....

Hellre FÅ varianter men BRA fiender än ett överflöd av mobs som kutar omkring...

Flakmonkey

Ni som tycker det här är det bästa spelet någonsin, har ni lirat #System Shock 2? Det är ju allt det som BioShock är och en påse chips ^^

Måste dock säga att det glädjer mig att många håller det högre än Half-Life 2

Medlem

Hmm, testade lite mer av skiftnyckeln - den gör äckligt mycket skada precis som ni sa

Fråga: Om man smyger upp på en Splicer med Wrench Lurker och fryser honom - får man damagebonusen från WL om man slår på honom då?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Wilcon:
Skrivet av fisk:

Jag blir väl lynchad för att jag säger det här, men jag tyckte att spelet var alldeles för likartat hela tiden. :/

Alla har rätt till egna åsikter, smaken är som baken

Men vad tyckte du var likartat? Stadsdelarna tyckte jag kändes helt olika varandra, även varje litet rum kändes unikt.
Kanske beror på hur man kör spelet, klart man kan köra samma strategi mot det mesta, men var är det roliga i det?

Är själv(och har alltid varit) ett väldigt stort fan av shotguns, känns så säkert att hålla i en riktig närstridskung när man vänder runt hörnet. Men den blev ganska dålig mot slutet(vanliga rundor i varje fall, eldkulorna fungerade bättre men blev även de lite väl dåliga jämfört med andra metoder, mot vissa fiender iaf). Så jag tyckte jag använde ganska varierande metoder och vapen igenom spelet.

Visst, banorna är jättefina, det är snarare gameplay som kändes tråkigt och begränsat.

Jag tror det helt enkelt är så att jag helt ledsnat på FPS.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Ja, striderna som man kan ha i det här spelet är helt ofattbart intensiva ibland och det går att ta itu med fiender på väldigt kreativa sätt, så tummen upp för 2k Boston/Irrational.

Hoppas dock att nästa spel blir lite mindre konsolorienterad, men det lär nog inte hända...

Flyter på rejält bra med tanke på grafiken, som f.ö. belaster grafikkortet mycket mer än andra spel jag har testat, åtminstone så blir det värmerekord.

Håller även med om att det är bra att spelet inte crackats än till PC, det lär ju öka försäljningen och förhoppningsvis så satsas det på fler liknande (dock inte kopior) singelspel från andra företag.

Vore kul med ett "riktigt" Deus Ex 3...

Medlem

har inte haft ett enda problem med mitt bioshock, varken demot eller hela spelet. Har aldrig krashat, det har ALDRIG buggat ingame vilket känns smått otroligt, har funkat totalt felfritt, inte stört mig på något

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av predator:

jag tyckte spelet var jäkligt kort! det var så mycket man ville göra som man inte han med! att använda all ammunition och plasmids t e x sen när dom säger att man ska få va en big daddy blir man skitglad. Sen låter man som en och ser allt ur en dykarhjälm...man vill ju ha rivet gun och borren!

Vilket tur då att det faktiskt går att spela igenom en gång till.

jaja , klart man kan göra det! För det finns väl två slut? jag fick det " dåliga "tror jag :). Nåja , man ska väl inte klaga! spelet var skitbra , det bästa fps:et på länge , kanske sen hl2 , 9/10 av mig!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Ni som tycker det här är det bästa spelet någonsin, har ni lirat #System Shock 2? Det är ju allt det som BioShock är och en påse chips ^^

Absolut! Det är också grymt bra, man känner ju igen en hel del i BioShock från System Shock 2. Den enda nackdelen med SS2 är att det är så ruskigt läskigt.

Inaktiv

Förlorar man inte alla med kits när man dör? Jag gör det i alla fall. Och det här med att man kan köpa alla plasmider i slutändan ändå kan jag hålla med om att det är lite halvkasst men det är ju för att man ska kunna leka runt lite hur man vill.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Tyckte big daddy var för lätt (spelade på medium) satte upp ett par el pilar sen tog vanliga pilar så va han nere

Inaktiv

Kör spelet på HARD, då får vem som helst nog en rejäl utmaning. Då är det inte så lätt att springa o slå på big daddysarna hela tiden heller. Förmodligen så kommer ammon ta slut innan han är död. så då lär man tänka till ordentligt. Plus att då gör fienderna rätt så ordentligt med skada på dig också. tror att absolut första gubben du träffar på när du har skiftnyckeln lär du slå typ 5ggr eller nåt o skulle han ha fått in en till träff så skulle du ha varit död.


signatur

//Aron

Medlem

Då har man klarat spelet.
Helt seriöst finner jag inget enskilt ord att beskriva hur underbar min spelupplevelse var, så denna smiley får räcka: :heart:

Då det finns tre olika slut, så ska jag genast kasta mig in i handlingen igen, men denna gång på "hard".

Ken Levine har i mina ögon sett satt en milstolpe i spelvärlden, som kommer kännas av länge.
Nu hoppas jag också innerligt att skaparna bakom #BioShock följer sina föregångare och dyker upp med BioShock 2 om något eller några år.
Som tur är har vi alla olika tycke och smak, så av mig får #BioShock 5/5 i betyg.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

Kör spelet på HARD, då får vem som helst nog en rejäl utmaning. Då är det inte så lätt att springa o slå på big daddysarna hela tiden heller. Förmodligen så kommer ammon ta slut innan han är död. så då lär man tänka till ordentligt. Plus att då gör fienderna rätt så ordentligt med skada på dig också. tror att absolut första gubben du träffar på när du har skiftnyckeln lär du slå typ 5ggr eller nåt o skulle han ha fått in en till träff så skulle du ha varit död.

Hur kan ett spel vara svårt på HARD när man inte kan dö?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av AkirA:

Då har man klarat spelet.

Då det finns tre olika slut, så ska jag genast kasta mig in i handlingen igen, men denna gång på "hard".

Tre? Hur funkar det?
1. Harvest alla little sisters
2. Rädda alla little sisters
3. Balans mellan döda och rädda?

Skrivet av IceMan:
Skrivet av ScrotzaN:

Kör spelet på HARD, då får vem som helst nog en rejäl utmaning. Då är det inte så lätt att springa o slå på big daddysarna hela tiden heller. Förmodligen så kommer ammon ta slut innan han är död. så då lär man tänka till ordentligt. Plus att då gör fienderna rätt så ordentligt med skada på dig också. tror att absolut första gubben du träffar på när du har skiftnyckeln lär du slå typ 5ggr eller nåt o skulle han ha fått in en till träff så skulle du ha varit död.

Hur kan ett spel vara svårt på HARD när man inte kan dö?

Man laddar om spelet från en save av ren princip. Dessutom så kan det ta evigheter om du får slut på ammo och ska skjuta med pistol/wrench på en big daddy.

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av AkirA:

Då har man klarat spelet.

Då det finns tre olika slut, så ska jag genast kasta mig in i handlingen igen, men denna gång på "hard".

Tre? Hur funkar det?
1. Harvest alla little sisters
2. Rädda alla little sisters
3. Balans mellan döda och rädda?

Ja, det är vad jag uppfattat av allt jag läst om de tre alternativa sluten. Ditt 3e alternativ stämmer bra, då det tydligen ska bli det 3e när man räddar fler än man "harvestar"(skördar dåra) :).


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av mullet:
Skrivet av Raid25:

Kan förresten säga att under hela "Medium" genomgången så fick jag aldrig "wallet full". I "easy" så fick jag det ganska snabbt. Likadant med ammunition.

Har snart klarat det på medium, och har aldrig fått wallet full heller. Var dock en sektion då man blev överröst med ammo till endel vapen.

Jag har knappt kommit till hälften av spelet och jag har både fått för mycket pengar och ammo för att kunna ta upp mer, detta har hänt flera gånger. Kör på medium kan jag tilläga också. Får väl runda spelet på hard sen och se om det är någon skillnad.

Medlem

Riktigt mysigt spel
Ljud och känsla finns det gott om O=


signatur

B lup

Medlem

Jag måste säga att det är ett helt underbart spel! Det var länge sedan något SP-lir fängslade mig till den milda grad som Bioshock. Genom att inte använda Vita-chambers blir spelet också betydligt mer balanserat. Ett måste enligt mig!

Skriv svar