Fläskigt Fallout 3-intryck

Robot
Medlem
Fläskigt Fallout 3-intryck

Hatar verkligen No Mutants Allowed, ett gäng übertöntiga fanboys som suttit i sina källare och spelat FO1-2 sedan det kom ut och är nu svinförbannade att någon köpt den "heliga" licensen och ska göra "deras" spel i 3D och inte äkta turn-based..

Gillar verkligen hur de försöker klaga på allt och att de to.m erkänner sig vara fientliga inställda genom att inte skratta eller applådera Snacka om bortgjorda..

Jag spelade också FO1-FO2 när det kom ut, men inte fan behöver man agera som en jävla barnrumpa med "jag vet bäst"-attityd bara för det..


signatur
Medlem

Håller med till hundra procent!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Och Fallout-fanboysen goes BAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

Medlem

Så jävla sant, MKultra

Jag spelade aldrig 1an men 2an lirade man ganska hårt. Detta nya Fallout med 3D och massa annat ballt stuff ser jag bara som frisk vind. Kommer nog bli lika kul att spela detta som det var att spela de andra spelen.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

Verkar som Bethesda har en del att göra om de ska få Fallout 3 att leva upp till ettan och tvåan.

Vad har ni emot kritiska journalister och fans? Ska man bara svälja allt som spelföretag säger? Ta det lite lugnt med hype-maskinen, tack.

Medlem
Skrivet av dosman:

Verkar som Bethesda har en del att göra om de ska få Fallout 3 att leva upp till ettan och tvåan.

Vad har ni emot kritiska journalister och fans? Ska man bara svälja allt som spelföretag säger? Ta det lite lugnt med hype-maskinen, tack.

Jag är helt neutralt inställt. Det är stor skillnad på att granska kritiskt och att gå in för att tycka illa om något som NMA gör.


signatur
Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Hatar verkligen No Mutants Allowed, ett gäng übertöntiga fanboys som suttit i sina källare och spelat FO1-2 sedan det kom ut och är nu svinförbannade att någon köpt den "heliga" licensen och ska göra "deras" spel i 3D och inte äkta turn-based..

Hittar du en text där NMA på förstasidan eller i en artikel klagat på att Van Buren och Bethesdas spel är i 3D?

Finns det falsk turn-based?

Varför skulle någon Falloutfan vara glad över att ett företag som visat att de inte förstår sig på Fallout och dess grundidé (som den formulerats av Tim Cain, Leonard Boyarsky m.fl.) tagit över licensen för att göra "det de gör bäst". Fallout gick mot strömmen redan 1997, men Bethesda sänker den minsta gemensamma nämnaren i botten.

Skrivet av MKultra:

Gillar verkligen hur de försöker klaga på allt och att de to.m erkänner sig vara fientliga inställda genom att inte skratta eller applådera Snacka om bortgjorda..

Skrivet av Brother None:

Fallout 3 looks like a well-produced, very pretty, very fun game that'll provide quite a few people with a lot of hours of enjoyment.

Han verkar ju väldigt fientligt inställd.

Skrivet av MKultra:

Jag spelade också FO1-FO2 när det kom ut, men inte fan behöver man agera som en jävla barnrumpa med "jag vet bäst"-attityd bara för det..

Jag håller med, sluta gärna upp med den där barnrumpsattityden.

Redigering:

Skrivet av MKultra:

Jag är helt neutralt inställt. Det är stor skillnad på att granska kritiskt och att gå in för att tycka illa om något som NMA gör.

Folk på forumet häver ur sig en väldig massa saker, men NMA:s redaktionella material håller dock en ganska hög journalistisk integritet om man jämför med mitt intryck av genomsnittet i speljournalistiken, och jag får verkligen inte intrycket av deras F3-förtitt att de skulle gått in för att svartmåla spelet så långt det bara gick.

Medlem

jag är rädd för att oblivionmotorn kommer att skina igenom för mkt. är neutralt inställd men hoppas att det ska bli något iaf

Medlem

Du citerade inte så mycket helhetsintryck från dem där.

Roligt att de ger sin synvinkel på det hela, men jag måste faktiskt erkänna att de är tragiskt partiska i detta, så jag tar vad de säger med en nypa salt (precis som man bör göra med alla andra reportrars intryck, men speciellt så partiska personer). Ska bli kul att se hur det är då det kommer ut.

Medlem

KazikluBey: Det finns turbaserat som i FO och det finns turbaserat som i te.x KOTOR, det är skillnad. Det som upprör fanboysen på NMA-forumet är just detta, att det inte är "riktig" turbaserat som i FO.

Ja, självklart skriver han inte BARA negativt, det skulle ju bli (ännu mer) genonskinligt..

Vad bryr jag mig som gammalt FO fan om FO3 blir dåligt eller om det kommer likna Oblivion (som jag f.ö tycker är helt okej) mer än de äldre spelen? Blir FO1-2 sämre för det? Knappast.

Det snubbarna på NMA borde göra är att stänga in sig i källarna i ytterligare 10 år och fortsätta spela FO1-2 och diskutera det på sitt forum.. Jag tror ärligt talat inte det spelar någon roll om spelet blir bra eller dåligt för dom. De vill bara tjaffsa och det kommer de fortsätta med oavsett hur spelet blir.


signatur
Inaktiv
Skrivet av MKultra:

KazikluBey: Det finns turbaserat som i FO och det finns turbaserat som i te.x KOTOR, det är skillnad.

Har aldrig spelat KotOR, men såvitt jag förstår är det phase-based, inte turn-based.

Skrivet av MKultra:

Det som upprör fanboysen på NMA-forumet är just detta, att det inte är "riktig" turbaserat som i FO.

Det är inte bara "inte riktig turbaserat", det är inte över huvud taget omgångsbaserat, utan realtid med "bullettime". De omgångsbaserade striderna tillsammans med den nästan-isometriska vyn i Fallout var en grundbult i originalkonceptet - att vara en GURPS-simulator.

Skrivet av MKultra:

Ja, självklart skriver han inte BARA negativt, det skulle ju bli (ännu mer) genonskinligt..

Dina fördommar leder till vilda övertolkningar.

Skrivet av MKultra:

Vad bryr jag mig som gammalt FO fan om FO3 blir dåligt eller om det kommer likna Oblivion (som jag f.ö tycker är helt okej) mer än de äldre spelen? Blir FO1-2 sämre för det? Knappast.

Nej, men chansen att få en "riktig" uppföljare är nu i det närmaste obefintlig - det är därför NMA-forumet kokat sedan Bethesda köpte rättigheterna. De är inte intresserade av en tredje spin-off (och det lär bli fler).

Skrivet av MKultra:

Det snubbarna på NMA borde göra är att stänga in sig i källarna i ytterligare 10 år och fortsätta spela FO1-2 och diskutera det på sitt forum.. Jag tror ärligt talat inte det spelar någon roll om spelet blir bra eller dåligt för dom. De vill bara tjaffsa och det kommer de fortsätta med oavsett hur spelet blir.

Det ligger i människans natur - men var snäll och blanda inte ihop NMA:s redaktionella material med vad som skrivs på NMA-forumet.

Medlem

Jag tycker det ser grymt ut. Förändring är bra
Omväxling förnöjer

Skrivet av MKultra:

Hatar verkligen No Mutants Allowed, ett gäng übertöntiga fanboys som suttit i sina källare och spelat FO1-2 sedan det kom ut och är nu svinförbannade att någon köpt den "heliga" licensen och ska göra "deras" spel i 3D och inte äkta turn-based..

Gillar verkligen hur de försöker klaga på allt och att de to.m erkänner sig vara fientliga inställda genom att inte skratta eller applådera Snacka om bortgjorda..

Jag spelade också FO1-FO2 när det kom ut, men inte fan behöver man agera som en jävla barnrumpa med "jag vet bäst"-attityd bara för det..

Du har helt felt där faktiskt. Dessutom hade det varit bättre om Fallout 3 hade varit mer som 1 och 2. Det behöver inte betyda att grafiken skulle vara den samma man kan gör snygg grafik ändå plus att man hade bevarat Fallout känslan. Det är just det fansen (jag med) är rädda för, att Fallout känslan nu försvinner. Bethesda har gjort bort sig på sistone och det skrämmer mig. Vill inte att de sjabblar bort Fallout serien.


signatur
Medlem

Om Betesda väljer att kalla spelet Fallout 3 så får de nog räkna med att folk kommer göra jämförelser med del ett och del två i serien. Om Bethesta sen själva även går ut med att de ska göra spelet i samma anda så tycker jag inte att folk gör fel i att klaga på att spelet i slutändan inte känns som föregångarna.

Medlem

Själv så är jag väldigt nöjd med den riktning Fallout 3 verkar ta. Är ett stort fan av de tidigare spelen, men varför skulle Bethseda vilja göra en kopia av nästan 10 år gamla spel? Då föredrar iaf jag en nytolkning av serien, även om det kommer att bli annorlunda.

Medlem

Tycker det känns som att många borta på NMA är så bestämda på att F3 kommer att bli dåligt så att även om Gud själv började jobba på Bethesda och skapade det bästa spelet någonsin så skulle de ändå säg att det var skit...

Jag förstår deras frustration över att spelet kommer bli annorlunda jämfört med det Fallout som vi alla älskar, men jag tycker samtidigt att de överdriver och medvetet tolkar mycket negativt... Men det är bara min åsikt...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

dofilusåkaffe: Har fel i i vad?

Falloutkänslan ÄR ju mycket grafiskt, och musiken. Samt de nostalgiska minnena man har av spelet (hyffsat omöjliga att återskapa egentligen, speciellt eftersom steget från 2D till 3D är ganska drastiskt). Finns det något spel eller någon film som lyckats med en uppföljare efter så lång tid som lever upp till fansens förväntningar? Tror inte det faktiskt. Mina förväntningar är mer realistiska;

* ett spel som ska sälja (självklart) så det måste se bra ut, 2D sprites osv är rätt ute..
* ett spel som kommer likna Oblivion på vissa sätt, (rätt självklart med tanke på vilka som gör det)
* ett spel som INTE kommer ge någon Fallout1 flashback, men som ändå förhoppningsvis är kul.


signatur
Medlem

För övrigt suger det ju för riktiga fans att dom tagit bort det "äkta" turnbased.. det är ju hela grejen.. som att nån köper battlefield licens och gör om det till björnesmagasin..

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Jag tycker det ser grymt ut. Förändring är bra
Omväxling förnöjer

Förändring och omväxling? Det är just det vi skulle få om de gjorde en Fallout 1-kopia. Som det ser ut nu får vi precis likadan spelmekanik som alla andra spel nuförtiden.

Skrivet av MKultra:

* ett spel som ska sälja (självklart) så det måste se bra ut, 2D sprites osv är rätt ute..
* ett spel som kommer likna Oblivion på vissa sätt, (rätt självklart med tanke på vilka som gör det)
* ett spel som INTE kommer ge någon Fallout1 flashback, men som ändå förhoppningsvis är kul.

Håller inte med dig på de punkterna alls hade jag velat spela fallout/oblivion hade jag moddat Oblivion.

Vadå 2d sprite ute? vad fasen har det med ett bra spel att göra?

Grafiken till Fallout Tactics hade räckt gått å väl man kan ju t.om. förbättra den lite. Men ett Oblivion/Fallout NEJ tack! Det är bara vad jag tycker iallafall men vem vet de kanske helt plötsligt bestämt sig för att anstränga sig med detta lir och lägga ner mer energi å känsla, får ju se sen när demot kommer!


signatur
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Fargo:

Jag tycker det ser grymt ut. Förändring är bra
Omväxling förnöjer

Förändring och omväxling? Det är just det vi skulle få om de gjorde en Fallout 1-kopia. Som det ser ut nu får vi precis likadan spelmekanik som alla andra spel nuförtiden.

Bra sagt.


signatur
Medlem

Jo, att slösa bort sitt liv på att skapa en rörelse som ska bojkotta Fallout 3 är ju också ett sätt att fördriva tiden på. Eller så kan man helt enkelt fortsätta att spela Fallout 1&2. Vill man inte ha nått nytt, ge fan i att spela det nya då och håll er till det gamla.

Medlem

rabiata falloutfans var ordet.

Medlem

Detta kommer inte bli ett nytt fallout som kommer vara ens i närheten av de två första spelen. Bara för folk att gå från denial till acceptance och ha ett öppet sinne för dom nya "sinnesintryck" av "nya" fallout.

Medlem

Orka klaga på saker innan spelet är helt klart.. när spelet finns i min dator då kommer jag att klaga om det finns något att klaga över.

Skrivet av golad:

rabiata falloutfans var ordet.

tsk tsk ^^


signatur
Inaktiv
Skrivet av Loading:

Orka klaga på saker innan spelet är helt klart.. när spelet finns i min dator då kommer jag att klaga om det finns något att klaga över.

Nästan alla andra förtittar hyllar ju spelet till höga skyarna innan spelet är klart, så vad är det för fel på en mer sober granskning?

När spelet redan finns på din dator är det lite väl sent att börja klaga - du har redan gett dem dina pengar, och om tillräckligt många blev lurade får vi en uppföljare till efter samma mall.

Skrivet av golad:

rabiata falloutfans var ordet.

Skrivet av Brother None:

But don't you know that's all because we're walking, irrational parodies of normal human being, MrBigCat? Why, it's a fact that we are incapable of any coherent, well-thought-out critique, and we didn't just dislike Fallout 3 the moment Bethesda bought it, no. Hell, here's the fact: We already planned to dislike all sequels made to Fallout 2 8 years ago! Yes, that's right, we already formed our opinion of Bethesda's Fallout 3 8 years ago, because we're crazily irrational strawmen

Rawwww, None SMASH

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Vadå 2d sprite ute? vad fasen har det med ett bra spel att göra?

Fast jag sa just att det hade med att spelet skulle SÄLJA (dvs inte hurvida det gör spelet bättre eller inte). Som sagt, jag försöker vara lite realistisk, 3D-grafik säljer, isometriska 2D RPG's.. nja. Det säljer till hardcore fansen såklart, men man vill nog knappast begränsa sig till dom.

Du håller inte med nej, du vill inte vara realistisk, precis som snubbarna på NMA. Suit yourself


signatur
Medlem

Lyckas de skapa en så gigantisk, detaljerad och förfallen futuristiskt stad som denna så är jag helt såld, nästan oavsett spelets andra kvaliteter eller missar:

[http://www.nma-fallout.com/forum/album_page.php?pic_id=2098]

123
Skriv svar