Fläskigt Fallout 3-intryck

Medlem

Det är lätt att gnälla på Bethesda men hade det varit bättre om det inte kommit något mer Fallout-spel alls? Om de inte hade köpt licensen så hade det med största sannolikhet inte blivit något mer.

Även om detta spel kanske lyckas leva upp till alla krav som gamla Fallout-spelare har så öppnar det upp för fler uppföljare som kan bli bättre.

Skrivet av Margy:

Det är lätt att gnälla på Bethesda men hade det varit bättre om det inte kommit något mer Fallout-spel alls? Om de inte hade köpt licensen så hade det med största sannolikhet inte blivit något mer....

Vet du hur många som skulle vilja ta över ett episkt lir som Fallout serien är, jo en himla massa. Anledningen att ingen gjort det än är för att de inte känt att de kan göra rättvisa åt genren. Bethesdas motiv är garanterat enbart kommersiella i detta avseende tro mig!


signatur
Medlem

Sedan har få Utveklare pissat så mycket på sin egen community som bethesda. Vissa saker de gjorde inför Oblivion release är helt störda, hot, censur mm.
Bethesda kan för övrigt inte göra RPG:n längre. Oblivion är ett actionäventyr med enorma brister. Spelet är kul och jag gillade det när det kom. Men allt eftersom blir bristerna uppenbara.
Tror det var NMA som publicerade en asrolig bit där de hade tagit quotes från F3 previews som handlade om vad bethesda verkar göra bättre nu. Det roliga var att det de prisade i sina oblivion previews och reviews var det de klankade ner på nu.

Till alla er som tycker att artikeln är hatisk undrar jag vad fan ni har läst?
Visst det finns en liten cynisk underton men den är så jävla mycket mer informativ än någon annan preview. Allt är förklarat så man förstår hur demot utspelar sig, vilket man inte gör i det andra samt att de lägger märke till och tar upp detaljer som många andra missar.

Sen tror jag några av er skulle behöva bättra på er engelska då ni har tolkat en del saker så innihelvete fel...

Läs detta innan ni uttalar er om att bethesda är "down to earth" och lyssnar på sitt community...
http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=34770

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Margy:

Det är lätt att gnälla på Bethesda men hade det varit bättre om det inte kommit något mer Fallout-spel alls? Om de inte hade köpt licensen så hade det med största sannolikhet inte blivit något mer....

Vet du hur många som skulle vilja ta över ett episkt lir som Fallout serien är, jo en himla massa. Anledningen att ingen gjort det än är för att de inte känt att de kan göra rättvisa åt genren. Bethesdas motiv är garanterat enbart kommersiella i detta avseende tro mig!

Jag misstänker att de flesta utvecklare inte är så nobla att de avböjer något för att de inte tror att de kan göra något rättvisa. De flesta potentiella köpare har nog helt enkelt bedömt att ett Fallout-spel innebär en allt för stor finansiell risk.

Om det funnits en säker förtjänst att hämta så hade utvecklarna stått på kö. Då hade de ändå inte kunnat köpa licensen för då hade Interplay själva gjort en 3:a för länge sedan.

Edit: Jag vill bara påpeka att det i mitt inlägg verkar som om Bethesda köpt en licens för att tillverka ett Fallout-spel. De äger såklart allt som har med Fallout att göra och har gett Interplay en licens att tillverka ett eventuellt Fallout MMORPG. Detta ser inte ut att hända i nuläget då Interplay har problem att få ihop pengar.

Inaktiv
Skrivet av dupa666:

Tror det var NMA som publicerade en asrolig bit där de hade tagit quotes från F3 previews som handlade om vad bethesda verkar göra bättre nu. Det roliga var att det de prisade i sina oblivion previews och reviews var det de klankade ner på nu.

Ja, The Rybicki Maneuver är en riktigt lustig artikel. Eller sorglig.

Tror inte att de nämnde det i artikeln, men t.ex. Gamespot gav Oblivion sitt RPGotY (minns inte om det blev GotY också), men MOD of the Year blev Oscuro's Oblivion Overhaul för att den fixar en massa brister i spelet (synd bara att de inte nämnde alla dessa brister i sin recension...).

Medlem

Margy det var ju inte så att det endast var Bethesda som var intresserad av licensen. Det fanns ju fler intressenter men Bethesda hade helt enkelt störst plånbok.

Medlem

Det är möjligt att det fanns fler men det känns ändå som om 5,75 miljoner dollar var lite billigt för att ta över alla rättigheter till en spelserie.

Interplay var ju tvungna att sälja för att undvika konkurs. De räknar själva med att pengarna de fick från försäljningen kommer att räcka till tredje kvartalet nästa år. Har de inte fått nya finansiärer tills dess är det slut med företaget.

Skrivet av Margy:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Margy:

Det är lätt att gnälla på Bethesda men hade det varit bättre om det inte kommit något mer Fallout-spel alls? Om de inte hade köpt licensen så hade det med största sannolikhet inte blivit något mer....

Vet du hur många som skulle vilja ta över ett episkt lir som Fallout serien är, jo en himla massa. Anledningen att ingen gjort det än är för att de inte känt att de kan göra rättvisa åt genren. Bethesdas motiv är garanterat enbart kommersiella i detta avseende tro mig!

Jag misstänker att de flesta utvecklare inte är så nobla att de avböjer något för att de inte tror att de kan göra något rättvisa. De flesta potentiella köpare har nog helt enkelt bedömt att ett Fallout-spel innebär en allt för stor finansiell risk.

Om det funnits en säker förtjänst att hämta så hade utvecklarna stått på kö. Då hade de ändå inte kunnat köpa licensen för då hade Interplay själva gjort en 3:a för länge sedan.

Edit: Jag vill bara påpeka att det i mitt inlägg verkar som om Bethesda köpt en licens för att tillverka ett Fallout-spel. De äger såklart allt som har med Fallout att göra och har gett Interplay en licens att tillverka ett eventuellt Fallout MMORPG. Detta ser inte ut att hända i nuläget då Interplay har problem att få ihop pengar.

Det var flera som ville köpa det men på grund av priset och på grund av att många av dem jobbade på andra projekt så blev det en omöjlighet. Ett köp av Fallout rättigheten till det priset innebär att man måste börja utveckla rätt snart och det var för många en omöjlighet. Men för Bethesda var det passande de behövde något nytt för att göra ett uppsving eftersom de såg att Oblivion inte blev lika stort som de ville.


signatur
Medlem
Skrivet av KazikluBey:

NMA har ett par hundra tusen unika besökare i månaden.

Länk pls.


signatur

"True knowledge exists in knowing that you know nothing" /Socrates

Inaktiv

Du får be Brother None om en screenshot på deras servers statistiksida om du vill ha bildbevis, men lite jämförelser på Alexa får det inte att verka omöjligt.

123
Skriv svar