Battlefield: Bad Company

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Håller med angående ET:QW. Det skulle ju egentligen konkurrera med BF2 men BF2 kom och gick och ET:QW har inte ens kommit än. Väntade mig också minst 64-spelare i ET:QW samt bra mycket bättre känsla speciellt i fordonen.

Du e så jävla borta i varje inlägg du gör, kanske bättre och knipa?

Sen när skulle ETQW konkurrera med BF2? Det var tänkt att ETQW skulle släppas sent 2006, då var BF2 redan boring och dött.

Hur kan man vänta sig 64 spelare på en server när utvecklarna går ut med att dom balanserar spelet till 24 spelare?

Den halvdåliga fordonskänslan balanseras ut med att man faktiskt träffar det man siktar på och att spelet 10x mer komplext och roligare än BF2.

Svara inte på mitt inlägg är du snäll, så slipper du skämma ut dig.


signatur

bäst

Medlem

längtar till att man kan sitta och spela lite bf på konsol

Medlem

Okej, men hur fan är det att styra sikte med konsol? Av vad jag testat är det ingen fröjd... Ska det vara sådana spel, så skall de spelas på dator. Är det sportspel och annat, så är konsolerna bäst...
Jag har 360, men undrar verkligen om grafiken är så snygg som på bilderna?

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Okej, men hur fan är det att styra sikte med konsol? Av vad jag testat är det ingen fröjd... Ska det vara sådana spel, så skall de spelas på dator. Är det sportspel och annat, så är konsolerna bäst...
Jag har 360, men undrar verkligen om grafiken är så snygg som på bilderna?

Det går att styra, det är bara att lära sig.
FPS är ingen nyhet på konsol, det har funnits sen Super nintendo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av -=anders=-:

Okej, men hur fan är det att styra sikte med konsol? Av vad jag testat är det ingen fröjd... Ska det vara sådana spel, så skall de spelas på dator. Är det sportspel och annat, så är konsolerna bäst...
Jag har 360, men undrar verkligen om grafiken är så snygg som på bilderna?

Det går att styra, det är bara att lära sig.
FPS är ingen nyhet på konsol, det har funnits sen Super nintendo.

Jo, första FSP på konsol jag lirade var Goldeneye, det var kul, sen på XBOX har jag lirat hmm, jo, BLACK, riktigt kul. Men inget slår kontrollen på datorn helt enkelt...

Medlem
Skrivet av ArtMan:

I BF kunde man inte äns förstöra små stolpar även om det var ren MP så hade det knappast gett högre ping eller mer lagg.

Skrivet av ArtMan:

Tror knappast att några stolpar ändrade gameplay utan det måste ha varit på grund av att man ville ha så låg ping som möjligt för att kunna ha fler spelare på banan.

Hmm...

Medlem

Meh, om det inte kommer till PC så får det vara. Visst fps går att spela på konsoler men tangentbord o mus sparkar handkontrollers stjärt any day. Jag hoppas DICE bestämmer sig för att göra något liknande till PC nån dag då o nej ingen battlefield 3 för fanken! Ge mig singleplayer...=)

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Hur mycket kan sprängas sönder egentligen nu när de säger att man kan inte spränga allt för då skulle det inte finnas nåt kvar på banan? Vilket jag personligen tror är skitsnack. Vill man få det realistiskt så ska man kunna spränga allt! Är det större banor och man vill lägga ner massa onödig tid på att spränga allt i luften så ska det gå att göra så också. Däremot är det DICE/EA vi pratar om. I BF kunde man inte äns förstöra små stolpar även om det var ren MP så hade det knappast gett högre ping eller mer lagg. Så nej jag tror att deras motor helt enkelt inte klarar av att få allt/mycket förstörda grejer utan att det börjar hacka och det har inget att göra med ifall folk vill spränga sönder grejer eller ej. Vill de att det ska finnas mer skydd så lägg till en spade i spelet och gör så man kan gräva gropar istället.

Måste dock säga att det ser bra ut. Hoppas för alla konsolare att de bara inte begränsar spelet mer och mer ju närmare releasedatum man kommer.

Jaja, det är inte "verkligt" att man inte kan förstöra exakt allt. Men hur verkligt är det att man kan förstöra hela hus genom att skjuta på dom med en pansarvagn? Är det inte små kojjor så pajjar dom inte så värst mycket. Titta på krigsfilmer på liveleak.com så får du se många exempel på vad som händer. Ja det blir ett litet hål i väggen, allt på andra sidan väggen dör av tryckvågen, fönster flyger ut, det blir en jävla massa damm överallt osv, men hela väggen förstörs inte!
Du kan säkert förvandla ett hus till en schweizerost, där taket kanske fallit ner på en del ställen, men mer än så blir det inte.
Inte ens när man använder lite fetare bomber (det är en stor skilnad mellan bomber och skotten en pansarvagn använder) "försvinner" betonghus. Tak flyger bort, innerväggar blir damm, men oftast står betongväggarna kvar rätt bra (ok, dom är inte så attraktiva längre, men duger som skydd iaf).

Om Dice velat göra ett verkligt spel kunde dom gjort det, men istället överdriver dom destruktionskrafter och måste därför limitera vad som kan pajjas totalt. Så som dom gjort spelet är det som att man murat upp husen fast skitit i å använda murbruk, man har bara staplat tegelstenen. Då blir det nog som dom gjort. Husväggar pajjar av M203-granater osv.

Men hur som helst ser det skojj ut, att dom inte gjort liret till PC är EEEEVIL!!!!!!!!!!!!

MFC
Medlem

Dice är bajs, konsoller i all ära men wtf.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Åhh vill se lite ingame som ni fick se på GC !!

Mus & keyboard kommer väl till PS3'an, so what's the problem?

Tycker det är dags att man gör en helt ny "FPS kontroller" ifrån grunden som passar till konsol & pc men som ersätter mus och ett vanligt tangentbord. En FPS spelare behöver en mus och 15 knappar? ..ett helt keyboard är ju egentligen onödigt?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av JaZzE:
Skrivet av ArtMan:

Håller med angående ET:QW. Det skulle ju egentligen konkurrera med BF2 men BF2 kom och gick och ET:QW har inte ens kommit än. Väntade mig också minst 64-spelare i ET:QW samt bra mycket bättre känsla speciellt i fordonen.

Du e så jävla borta i varje inlägg du gör, kanske bättre och knipa?

Sen när skulle ETQW konkurrera med BF2? Det var tänkt att ETQW skulle släppas sent 2006, då var BF2 redan boring och dött.

Hur kan man vänta sig 64 spelare på en server när utvecklarna går ut med att dom balanserar spelet till 24 spelare?

Den halvdåliga fordonskänslan balanseras ut med att man faktiskt träffar det man siktar på och att spelet 10x mer komplext och roligare än BF2.

Svara inte på mitt inlägg är du snäll, så slipper du skämma ut dig.

Haha vem är det som skämmer ut sig här?

Från början var det tänkt att ETQW skulle komma några månader efter BF2 men sedan flyttade man fram releasedutumet.

Väntade mig 64-spelare ja och tycker personligen att de har sattsat fel redan från början då man riktat sig mer mot klaner och inte mot "vanliga" spelare. Hade de sattsat på större och mer komplexa striden redan från början hade det kanske varit lite roligare men det är inte antalet spelare som sabbar spelet utan den obefintliga kännslan.

10x mer komplex hahaha. Bara för att man måste ta olika mål i tur och ordnig och sedan har nyckelpunkter att försvara betyder itne att det är så komplex. Men visst är det kul. Gillar att man koncentrerar strider till specifika områden. Men det är också det enda positiva jag kan säga om spelet.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Åhh vill se lite ingame som ni fick se på GC !!

Mus & keyboard kommer väl till PS3'an, so what's the problem?

Tycker det är dags att man gör en helt ny "FPS kontroller" ifrån grunden som passar till konsol & pc men som ersätter mus och ett vanligt tangentbord. En FPS spelare behöver en mus och 15 knappar? ..ett helt keyboard är ju egentligen onödigt?

Wiimote till prime 3 säger jag bara

Bt
Medlem

Wii?

Wiiiii....


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv
Citat:

Husen kan dock inte skrotas helt och hållet. Patrick förklarar att när den modellen testades, slutade striderna med att stridszonen förvandlades till ett ökenlandskap.
Lösningen är att mycket - men inte allt - kan sprängas sönder, så att någon sorts skydd hela tiden finns kvar.

...Precis som dom sa om BF2 alltså? Först att det skulle gå att pajja allt, sen att efter att dom har testat det och det visade sig att alla spelare bara skojjar runt och tar sönder allt dom ser bestämt sig för att 'mycket - men inte allt' ska gå att förstöra.

Det slutade med att man kan köra över fartskyltar längs vägarna.

Medlem
Skrivet av Artorius:
Citat:

Husen kan dock inte skrotas helt och hållet. Patrick förklarar att när den modellen testades, slutade striderna med att stridszonen förvandlades till ett ökenlandskap.
Lösningen är att mycket - men inte allt - kan sprängas sönder, så att någon sorts skydd hela tiden finns kvar.

...Precis som dom sa om BF2 alltså? Först att det skulle gå att pajja allt, sen att efter att dom har testat det och det visade sig att alla spelare bara skojjar runt och tar sönder allt dom ser bestämt sig för att 'mycket - men inte allt' ska gå att förstöra.

Det slutade med att man kan köra över fartskyltar längs vägarna.

Av det man sett på screenshots och filmer så verkar de hålla sitt ord denna gången i alla fall.
Tekniken har ju kommit ett bra steg framåt sen BF2 kom ut i butiken.

Medlem

Ser väldigt schysst ut, synd som sagt att det inte kommer till PC :/


signatur

Korvspad.

Medlem

vill ha nu!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Kan inte sluta tänka på Kellys Hjältar varje gång jag ser trailern (undrar om dom har en Oddball?):)

MAKE LOVE NOT WAR
- 8)

12
Skriv svar