What a fart

Medlem
What a fart

Eller som man kanske kan tolka det som på svenska, Vilken fart! och vad är det då som går fort?

Jo jag fick problem med datorn kring 15.00 tiden. Den fick fnatt och visste inte vad nätverk var förnågot. Så jag startade om datorn och nu tog det 3 minuter att logga in till windows vilket är otroligt snigelfart än vad det brukar vara. Efter ett tag så kunde jag inte komma in på olika mappar och efter några omstarter så stog jag och kunde knappt göra nånting.

Virus kan man väll tänka sig? Men mitt Avast satt så fint i högra hörnet och snurrade sin glob medans jag inte kunde göra ett skvatt. Så jag försökte göra en reperation på windows och det gick inte heller. Då blev det ännu värre och jag satt där och undrade om världen skulle gå under.

Då jag inte kunde komma åt Nätverket så kunde jag inte heller spara allt skit man sammlat på sig och då jag har varit dum och kört allting på en partition så blev jag av med allt nu när jag valde att ominstallera skiten. Men det var fan en bra sak, Vissa sidor har för mig gått otroligt sakta utan nån orsak men nu så har jag inga problem med dom sidorna (fz.se var en av dom) så nu surfar jag på vågorna som bara den.

#blogg

Medlem
What a fart

Gud va surt =(

Medlem

Jag brukar förespråka operativsystem på separat partition och backup på annan hårddisk. Men sånt är lätt att säga efter något väl har hänt, hoppas att du inte förlorade viktiga privata filer för sånt är riktigt jobbigt.

Medlem

Ett tips är att skapa en systemåterställings-punkt. Då kan man slippa sånt där

Medlem

Det är inte farten som dödar, det är smällen. Och så på engelska: It's not the fart that kills, it's the smell!


hejbilist<3


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Fargo:

Ett tips är att skapa en systemåterställings-punkt. Då kan man slippa sånt där

Jag har ju så den gör det lite då och då. Men ingen av dom jag försökte återställa till fungerade. Så mitt system hade fått en riktig smäll nånstans.

Medlem
Skrivet av q0rra:

Det är inte farten som dödar, det är smällen. Och så på engelska: It's not the fart that kills, it's the smell!


hejbilist<3

Hahaha, made me laugh.

Surt det där. :/ Jag partitionerade efter att jag bytte hårddisk då jag ändå ansåg att jag hade tillräckligt uttrymme. Innan dess hade jag en liten systemdisk, typ 40gb som jag använde. Fixa extern disk o ha alla viktiga filer på, det finns ju riktigt billiga idag.

Eller usbminne på 32gb eller liknande, det verkar säkrare.

Medlem

Partitionerade och döpte min D: till SLAVE. För den skulle känna av hur arg jag var.

Jo borde ta och köpa mig ett litet usbminne dom är ju inte så dyra heller man kan ju få tag på en billg och bra under hundralappen.

1
Skriv svar