Valve förbjuder BioShock

Robot
Medlem
Valve förbjuder BioShock

Haha! XD

Medlem

Jag trodde först när jag läste rubriken att Valve hade gjort nån knasig kupp som gjorde BioShock olagligt nånstanns

Medlem
Medlem

lol, ja så kan man ju åxå få folket att arbeta hårdare


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Kan det bero på att de inte ska bli för inspirerade av det?

Medlem

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Medlem

Hmm fick precis en bild av Gabe newell som står med en piska och en morot.. eer.. BioShock box i andra näven och skriker "Jobba!" åt sina anställda


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Hahah klockrent. Seriöst fan va stort bioshock har blivit vad gäller hype. Kollar man på kända torrent sidor så är det så mycket "comments" på bioshock torrenten att man blir mörkrädd, allt från pirater som hänger sig själva pga att ingen lyckas fixa ett crack till moraltanter...

Och nu förbjuds det så att spelutvecklingen kan gå vidare utan problem hahaha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

*asg*

Fyfan va oschyst!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

esn
Medlem

Hahaha


signatur

| ASUS Z170-E | Corsair RMX 750x 750W | Intel Core i7-6700K @ 4,5Ghz OC | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666MHz CL16 | Razer Naga Chroma | Razer BlackWidow Chroma | Corsair Void | BenQ 24" LCD | BenQ 22'' LED | Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass | 2TB HDD | 250 GB SSD |

Medlem

Jag hade jobbat hårdare om jag hade blivit lovad ett ex av WiC

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Saxat från min blogg:

Citat:

Jag vill inte måla fan på väggen, men kan inte [n=21314 detta] vara ett sätt att hypa spelet. #Valve säljer #Bioshock via [[Steam]] och tjänar därför pengar för varje såld enhet (kan man gissa). Ett sånt uttalande skapar enkelt rubriker och ger läsaren intrycket av att spelet är så bra att anställda inte får något jobb gjort. Jag kanske bara är cynisk...


signatur
Medlem

Inte konstigt att deras spel aldrig blir klara om de spelar i stället för att jobba - under arbetstid.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey
Skrivet av Hipshot:

Inte konstigt att deras spel aldrig blir klara om de spelar i stället för att jobba - under arbetstid.

Tja, innebär det att spelen blir bra, vilket de uppenbarligen har blivit, så får de spela hur mycket de vill Hellre det än oinspirerade titlar som stressas fram iaf...

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Shit va har du för smak på spel egentligen? Sitter du o nöter Hugo från 1998 o vägrar spela nyare spel för de skulle förstöra din oldschool-status? Eller har du bara så pass dålig dator att du inte kan spela spelet o klankar ner på det av den anledningen?


signatur

I'm the best around...

Medlem
Skrivet av spiken:

Saxat från min blogg:

Citat:

Jag vill inte måla fan på väggen, men kan inte [n=21314 detta] vara ett sätt att hypa spelet. #Valve säljer #Bioshock via [[Steam]] och tjänar därför pengar för varje såld enhet (kan man gissa). Ett sånt uttalande skapar enkelt rubriker och ger läsaren intrycket av att spelet är så bra att anställda inte får något jobb gjort. Jag kanske bara är cynisk...

Så kan det ju med vara haha


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Grönatummen:
Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Shit va har du för smak på spel egentligen? Sitter du o nöter Hugo från 1998 o vägrar spela nyare spel för de skulle förstöra din oldschool-status? Eller har du bara så pass dålig dator att du inte kan spela spelet o klankar ner på det av den anledningen?

Håller nog med, Bioshock är ju en ganska frisk fläckt. Har i och för sig bara spelat demot. Men det gjorde mig lite imponerad i en annars hyffsat enformig genre. Jag menar Airborne. Det sög ju om nått 2:a världskriget IGEN! Orka lixom!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Grönatummen:
Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Shit va har du för smak på spel egentligen? Sitter du o nöter Hugo från 1998 o vägrar spela nyare spel för de skulle förstöra din oldschool-status? Eller har du bara så pass dålig dator att du inte kan spela spelet o klankar ner på det av den anledningen?

Titta på vilka spel han har... det är ju inte hans smak över huvud taget.

Det komiska är ju hur BlackBurn uttalar sig om att det är ett skitspel när han inte ens äger det.
Jag har spelat ett par timmar nu och jag är inte besviken. Visst det ser skitsnyggt ut men det är ju storyn som är cool.

Inaktiv

Fy fan vilken usel bonus för de anställda -BioShock

oan
Medlem
Medlem
Skrivet av Grönatummen:
Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Shit va har du för smak på spel egentligen? Sitter du o nöter Hugo från 1998 o vägrar spela nyare spel för de skulle förstöra din oldschool-status? Eller har du bara så pass dålig dator att du inte kan spela spelet o klankar ner på det av den anledningen?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Grönatummen:
Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Shit va har du för smak på spel egentligen? Sitter du o nöter Hugo från 1998 o vägrar spela nyare spel för de skulle förstöra din oldschool-status? Eller har du bara så pass dålig dator att du inte kan spela spelet o klankar ner på det av den anledningen?

Titta på vilka spel han har... det är ju inte hans smak över huvud taget.

Det komiska är ju hur BlackBurn uttalar sig om att det är ett skitspel när han inte ens äger det.
Jag har spelat ett par timmar nu och jag är inte besviken. Visst det ser skitsnyggt ut men det är ju storyn som är cool.

Han kan ju ha provat det av någon annan, sen tycker jag att folk ska låta honom tycka som han vill utan att börja hacka på honom.

Medlem

Med det spelet som bonus skulle jag vara nöjd, det är verkligen beroende framkallande när man väl börjat att spela det... Och hade jag haft tillgång till att spela det på jobbet så nog fan hade jag gjort det med.

Medlem

Men precis som System Shock 2 så visar Bioshock hur spelet egentligen är på banan EFTER demo banan! Så vare sig om man blev besviken, eller gillade demon starkt så kommer man nog i vilket fall som helst gilla spelet mycket mer när man kör vidare. Spelet är ju stort också, så jag förstår inte varför de inte kunde ha haft hela det andra området också, men ett 2-3 timmars demo istället för 20-30 minuter var väl för mycket att begära i dessa tider.

Medlem

heh, starkt jobbat Gabe

edit: 2-3h singelplayerdemo av en FPS är väl lite väl att ta i. visst om det var ett multiplayer-demo, då kan det hålla i bra många timmar/dagar/veckor, men ett intensivt, kompakt och välgjort spel som bioshock, njä, där räcker det med en nypa action för att fånga kunden

tog ~18-20h för mig att lira igenom spelet, och då missade jag ändå att upptäcka ett par ställen.18-20h är jävligt bra ändå för att vara singelplayerspel, och sen att innehållet var så brutalt välgjort var ju som grädden på moset :):)

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Hipshot:

Inte konstigt att deras spel aldrig blir klara om de spelar i stället för att jobba - under arbetstid.

Tja, innebär det att spelen blir bra, vilket de uppenbarligen har blivit, så får de spela hur mycket de vill Hellre det än oinspirerade titlar som stressas fram iaf...

Det var mer sarkasm mot att de faktiskt förbjudit spelet, de som arbetar spelar ändå inte under arbets tid. Hallå, det är inte Sverige.

Tror detta är ett uttalande som blåsts upp mer än det borde. Det är knappast som att hela Valve sitter och spelar Bio 8h om dagen och inte gör något annat. Kanske har det att göra med att de ligger i crunch och inte får göra annat än jobba...

Och jo, det är klart, blir spelen bra så är det skit samma hur lång tid det tar innan de släpps. Att utveckla en AAA-titel på ~8 månader ger ju så där bra resultat. Varför jag kom in på detta vet jag inte... udda.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Så dom anställda får inte lira Bioshock efter arbetstid ?`! eller sitter dom och spelar på arbetstid annars? förstår som inte riktigt xD

Medlem

Haha, jag kan förstå varför

12
Skriv svar