Nya Fallout 3-dumpar

Robot
Inaktiv
Nya Fallout 3-dumpar

nice nice!

Medlem

*Längtar*


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag tror/vet att Fallout 3 historien kommer att sluta lyckligt. Var ett givet köp redan när det utannonserades

Tillräckligt snyggt, men lite tråkig grafik. Synd bara att spelet verkar bli dåligt.

Skrivet av Emil Pagliarulo, spelets lead designer:

Q: For example, will conversations affect the outcome of the game, or is it primarily larger-scale, world-shaking actions?

A: We went back and forth with the impact of dialogue on the character, and ultimately decided we didn't want to penalize or reward the player for carrying on a conversation.

Lite out of context, men det verkar barka åt att dialogerna mest kommer att figera som ett sätt att få quests eller på ett enkelt sätt lösa dem.

Medlem

verkar riktigt coolt faktikst, ser lite scary ut.

Medlem

Tror det kommer bli riktigt bra! Älskade Oblivion och har nästan slitit ut mina exemplar av Fallout, Fallout 2 och Fallout: Tactics (det sistnämnda tycker jag är ett underskattat spel) så blandningen Bethesda och Fallout-universet har jag inga problem med;)

Visst kommer det inte bli som de första Fallout spelen men jag tror inte förändringen måste vara av ondo... Jag hade älskat ett nytt Fallout gjort av Black Isle (rip), det hade tom kunnat använda den gamla motorn och jag hade inte klagat. Men bara för det så betyder det inte att jag inte kan uppskatta de förändringar som görs till F3..


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av FZ:

För oss andra är det dock svårare att se var problemet ligger, speciellt då vi får se bilder som de vi kommit över idag.

För alla vet ju att grafiken gör spelet!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Tillräckligt snyggt, men lite tråkig grafik. Synd bara att spelet verkar bli dåligt.

Skrivet av Emil Pagliarulo, spelets lead designer:

Q: For example, will conversations affect the outcome of the game, or is it primarily larger-scale, world-shaking actions?

A: We went back and forth with the impact of dialogue on the character, and ultimately decided we didn't want to penalize or reward the player for carrying on a conversation.

Lite out of context, men det verkar barka åt att dialogerna mest kommer att figera som ett sätt att få quests eller på ett enkelt sätt lösa dem.

Fafan, tar ju bort hela idéen med conversationer i Fallout-serien. Inte så mycket omspelningsvärde där inte. Väldigt tråkigt att de hellre väljer att dumma oc förenkla spelet på den sidan, då det inte blir någon större anledning till att hålla en konversation då.

Inaktiv

Varför gör de inte ett eget post-apokalyptiskt IP istället för att slakta Fallouts goda rykte. Inget som hindrar dom från att skapa ett action-rpg satt i en liknande värld. Dom kunde kalla det Oblivion with guns. Varför välja att skap en uppföljare till Fallout om de plockar bort sakerna som gör Fallout till ett bra spel. :/

Skrivet av fz:

hårdkokta fans som troligen inte skulle bli nöjda hur bra spelet än blir då det har gått från två dimensioner till tre

Hallå, hört talas om Van Buren?

Verkar som Bethedas PR-maskin försöker köra damage control på fallout fansen. Har inte sett en enda preview där de inte nämnt att det finns fallout fans.

Medlem
Skrivet av Kovski:
Skrivet av peak_performance:

Tillräckligt snyggt, men lite tråkig grafik. Synd bara att spelet verkar bli dåligt.

Skrivet av Emil Pagliarulo, spelets lead designer:

Q: For example, will conversations affect the outcome of the game, or is it primarily larger-scale, world-shaking actions?

A: We went back and forth with the impact of dialogue on the character, and ultimately decided we didn't want to penalize or reward the player for carrying on a conversation.

Lite out of context, men det verkar barka åt att dialogerna mest kommer att figera som ett sätt att få quests eller på ett enkelt sätt lösa dem.

Fafan, tar ju bort hela idéen med conversationer i Fallout-serien. Inte så mycket omspelningsvärde där inte. Väldigt tråkigt att de hellre väljer att dumma oc förenkla spelet på den sidan, då det inte blir någon större anledning till att hålla en konversation då.

Eller hur...Dialoger är ju hur viktiga som helst i alla rollspel. VTM: Bloodlines är ett utmärkt exempel på hur det skall göras!

Man hoppas ju att de inte "messar" upp detta lir nu. Då skulle man bli extremt förbannad.

Offtopic: För er Fallout fans som suktar efter något lite extra och ifall ni har "HoI2 Doomsday-Armageddon" så finns det en extremt kul Fallout mod

http://www.hoi2-fallout.com/

Ett guldkorn, det roliga är att det bara är en beta version men med en massa kul Fallout innehåll


signatur
QRT
Medlem
Inaktiv

Hela grejen med fallout var ju valen man hadde, om man ville kunde man snacka sig igenom hela spelet utan att röra ett vapen. Idiot filosophi.. från lead designern dessutom. Visste att dom skulle sjabbla bort det här. satans bethesda.

Medlem

Bilderna säger ju inte ett dugg om spelet så jag förstår inte riktigt skribentens resonemang. Dessutom var en suddig

Men allvarligt, förrenderade bilder, cgi eller vad det kallas är ju skittråkigt att kolla på. Släpp lite gameplay-filmer istället så man får se om det blir flipp eller flopp.

Pansarknekt

Hoppet grusas under den stövel gjord av ointelligenta dröser av fps-spel utan själ men massa bumpmapping.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av arpeggio:

Hela grejen med fallout var ju valen man hadde, om man ville kunde man snacka sig igenom hela spelet utan att röra ett vapen. Idiot filosophi.. från lead designern dessutom. Visste att dom skulle sjabbla bort det här. satans bethesda.

Mmm, det var det säkert många som gjorde. Låt japanerna göra spel med femtielva miljarder abilities som ingen använder.

För mig handlar Fallout i princip om en enda sak: atmosfär. Givetvis ska det vara ett rollspel och inte ett actionspel men jag blir betydligt mer upprörd om de skippar på den råa (men, på nåt udda sätt, sakrala) stämningen än om spelmotorn inte funkar exakt som "kan förväntas" av ett Falloutspel.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Bilderna säger ju inte ett dugg om spelet så jag förstår inte riktigt skribentens resonemang. Dessutom var en suddig

Men allvarligt, förrenderade bilder, cgi eller vad det kallas är ju skittråkigt att kolla på. Släpp lite gameplay-filmer istället så man får se om det blir flipp eller flopp.

En klar komplimang till motormeckarna hos Bethesda med tanke på att bilderna är in-game.8)

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Eller hur...Dialoger är ju hur viktiga som helst i alla rollspel. VTM: Bloodlines är ett utmärkt exempel på hur det skall göras!

Ja, det gick så bra för dem att de gick i konkurs.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Skall bli fint som snus med ett nytt fallout. Känns som man fått iaf lite uppvärmning i och med bioshock då man fått lite härliga fallout vibbar ibland.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv
Skrivet av fisk:
Skrivet av Zerpent:

Eller hur...Dialoger är ju hur viktiga som helst i alla rollspel. VTM: Bloodlines är ett utmärkt exempel på hur det skall göras!

Ja, det gick så bra för dem att de gick i konkurs.

VTM: Bloodlines är dock ett väldigt bra spel, ganska många buggar men det är fortfarande völdigt bra.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Tycker inte att man ska dömma i förväg. Tror att detta kan bli helt ok!
Kanske inte helt 100 likt de andra fallout-spelen, men vem har sagt att man inte kan ändra lite utan att misslyckas totalt?

QRT
Medlem

Ändra lite?!

Medlem

Men vad alla klankar ner på fallout 3, vi har juh inte direkt sett speciellt mycket ingame, och prat är juh aldrig att lita på. Visst har vi sett Oblivion och det var väl ingen super höjdare (om än till en början det var sjukt bra).. Så vänta med att spy galla på spelet tills vi har fått se lite gameplay och shizzle?
Håller med helt på att det är grymt synd om dom sabbar dialog systemet som dom har sagt att dom är på g att göra dock.

Inaktiv

Vackra screens, klart det måste bli ett bra spel... ... ............


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

fyfan va gött me ett nytt fallout, hoppas det e samma gamla härliga humor


signatur

-Talyren

Medlem
Skrivet av mullet:

Skall bli fint som snus med ett nytt fallout. Känns som man fått iaf lite uppvärmning i och med bioshock då man fått lite härliga fallout vibbar ibland.

Ja visst är det så min vän.

Hoppas bara de vågar göra ett riktigt rollspel. allt mer blir mainstream nuförtiden tycker jag.

Give us the real deal!

Pansarknekt
Skrivet av Silentzio:
Skrivet av mullet:

Skall bli fint som snus med ett nytt fallout. Känns som man fått iaf lite uppvärmning i och med bioshock då man fått lite härliga fallout vibbar ibland.

Ja visst är det så min vän.

Hoppas bara de vågar göra ett riktigt rollspel. allt mer blir mainstream nuförtiden tycker jag.

Give us the real deal!

Läser man på om spelet kommer man till slutsatsen att det inte kommer bli så tyvärr.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

läste någon preview på gamespot eller likande och där sa de att animationerna var värre än oblivion...*ryser* sedan så var det väldigt mycket som påminde om oblivion. tex ansiktena hade likheter... känns inte bra med andra ord. hoppas de fixar sådant tlls release...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är det bara jag som hatar FZ's bildarkiv? :/
Du trycker på en bild, sen vet du inte om det är höger eller vänster du ska trycka för att se de nya bilderna.
Sen när du väl trycker höger eller vänster så måste du scrolla ner varenda jävla gång för att se bilden, men det slutar inte där, du måste trycka på bilden för att se den i dess verkliga storlek.

Absolut sämst...

12
Skriv svar