Nya Fallout 3-dumpar

Skrivet av KingeN:

Är det bara jag som hatar FZ's bildarkiv? :/
Du trycker på en bild, sen vet du inte om det är höger eller vänster du ska trycka för att se de nya bilderna.
Sen när du väl trycker höger eller vänster så måste du scrolla ner varenda jävla gång för att se bilden, men det slutar inte där, du måste trycka på bilden för att se den i dess verkliga storlek.

Absolut sämst...

Hehe låter som någon behöver lite coffein fritt kaffe.

Men visst jag håller med där. Jag klickar bara på rutorna tills jag ser en skärmdump jag aldrig sett ^^


signatur
Inaktiv
Skrivet av Schtraider:

Mmm, det var det säkert många som gjorde. Låt japanerna göra spel med femtielva miljarder abilities som ingen använder.

För mig handlar Fallout i princip om en enda sak: atmosfär. Givetvis ska det vara ett rollspel och inte ett actionspel men jag blir betydligt mer upprörd om de skippar på den råa (men, på nåt udda sätt, sakrala) stämningen än om spelmotorn inte funkar exakt som "kan förväntas" av ett Falloutspel.

Japaner? Vad har du rökt på. Om inte dialogen spelar någon roll så försvinner stämningen direkt. Våldet och språket måste givetvis vara där, men det ska vara valfritt, aka RPG.

Medlem

Jag hoppas faktiskt att fz bildarkiv kan förbättras på den punkten som nämnts, inte någon stor grej men inte det smidigaste heller

Angående Fallout3, klart man blir orolig då man läser sådana påståenden som peakperformance citerar osv, men det är nog lika bra att inte arbeta upp sig förrän det kommer.. Men har de inte insett att dialogen gjorde halva spelet så kommer jag nog att bli lite missnöjd.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

läste någon preview på gamespot eller likande och där sa de att animationerna var värre än oblivion...*ryser* sedan så var det väldigt mycket som påminde om oblivion. tex ansiktena hade likheter... känns inte bra med andra ord. hoppas de fixar sådant tlls release...

Jag hoppas innerligt att de inte använder FaceGen(tm) i Fallout 3. Tråkigare och pluffigare ansikten som de i Oblivion har jag aldrig tidigare sett.

Inaktiv
Skrivet av Simon Bergstedt:

Få spelserier har nämligen så hårdkokta fans som troligen inte skulle bli nöjda hur bra spelet än blir då det har gått från två dimensioner till tre.

"Stop the bullshit, start the truth."
~Volourn

Och varför gör ni nyhet av dessa bilder? De är flera månader gamla.

Skrivet av fisk:

Ja, det gick så bra för [Troika] att de gick i konkurs.

Alla deras spel gick med vinst, men de hittade ingen utgivare till ett fjärde spel.

Skrivet av Eschricht:

Tycker inte att man ska dömma i förväg. Tror att detta kan bli helt ok!
Kanske inte helt 100 likt de andra fallout-spelen, men vem har sagt att man inte kan ändra lite utan att misslyckas totalt?

Ändra lite? De har helt bytt designparadigm och spelidé.

Medlem

Om någon gör en uppföljare utan att ändra på så mycket gnälls det för att det bara är mer av samma sak.

Om någon gör en uppföljare och ändrar en del i konceptet så gnälls det på att de ändrat på saker.

Det är inte lätt att vara spelutvecklare.

Det är möjligt att de ändrat på en hel del av det jag gillade med de tidigare Fallout-spelen men det betyder inte att det kommer vara ett dåligt spel. Om de lyckas fånga "Fallout-stämningen" på rätt sätt med ett hyfsat kompetent spel så kommer jag troligen vara nöjd oavsett vilken genre spelet är.

Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Simon Bergstedt:

Få spelserier har nämligen så hårdkokta fans som troligen inte skulle bli nöjda hur bra spelet än blir då det har gått från två dimensioner till tre.

"Stop the bullshit, start the truth."
~Volourn

Det börjar faktiskt bli lite irriterande att alla Fallout-fans kategoriseras in i det facket av media. De flesta vill bara ha en trogen uppföljare, vilket kanske kan förstås efter två bra spel av originalformulan och två mindre lyckade (varav ett en katastrof) efter nya formler?

Skrivet av KazikluBey:

Alla deras spel gick med vinst, men de hittade ingen utgivare till ett fjärde spel.

Har du källa på det där? Jag påstod det där i en diskussion för ett tag sedan efter att ha hört det, men kunde inte skaffa fram några källor för det när de frågades efter. Skulle gärna få tag på dem

Skrivet av Margy:

Om någon gör en uppföljare utan att ändra på så mycket gnälls det för att det bara är mer av samma sak.

Jag hade hellre velat se en uppföljare utan så mycket "ändringar" än det Fallout vi nu kommer få se. Men visst det kan hända att det blir ett bra spel ändå.


signatur
Inaktiv

Ett rent helvete att dom gör Fallout 3 när man sitter och väntar på TES5 men dom tröttna väl på fantasy :c

Medlem
Skrivet av arpeggio:
Skrivet av Schtraider:

Mmm, det var det säkert många som gjorde. Låt japanerna göra spel med femtielva miljarder abilities som ingen använder.

För mig handlar Fallout i princip om en enda sak: atmosfär. Givetvis ska det vara ett rollspel och inte ett actionspel men jag blir betydligt mer upprörd om de skippar på den råa (men, på nåt udda sätt, sakrala) stämningen än om spelmotorn inte funkar exakt som "kan förväntas" av ett Falloutspel.

Japaner? Vad har du rökt på. Om inte dialogen spelar någon roll så försvinner stämningen direkt. Våldet och språket måste givetvis vara där, men det ska vara valfritt, aka RPG.

Jag syftar på att jag testade demot till Blue Dragon (i princip min första erfarenhet av japanska rollspel) och jag såg ett myller av saker man kan göra men som jag instinktivt visste att jag aldrig skulle använda.

Jag håller helt med om dialogsystemet, dvs. att det är tråkigt att det försvinner. Men jag vidhåller ändå att det finns väldigt många saker man KAN göra i ett rollspel som aldrig utnyttjas eftersom det är för obskyrt. Visserligen är det lite en del av charmen med ett rollspel; att det finns små nischer för alla. Men för mig är det viktigare att de prioriterar story, atmosfär och en grundläggande spelmekanik än att lägga till en massa små perks och whathaveyou.

Så här funkar det för mig; på pappret älskar jag just det som många verkar sakna i Fallout 3, dvs. möjlighet att göra vad man vill. Vill du bli råttutrotare kan du bli det (nu snackar vi hypotetiskt), vill du bli hallick kan du bli det (inte lika hypotetiskt) men saken är den att när man väl sätter sig och kör spelet så är det väldigt sällan man kommer i kontakt med alla dessa möjligheter. Och visst, återspelningsvärdet ökar med det men för mig hänger återspelningsvärdet mer på alternativa slut (som VERKLIGEN skiljer sig åt) samt att man kan starta karaktärer med vitt skilda spelstilar.

Jag blir ofta besviken om man i spel (ex. Stalker) inte får köra fordon eller inte får gå helt fritt vart man vill. Det rådiggade jag med Oblivion. Friheten alltså. Äh, vet inte vad jag vill säga längre. 8) Mest att det känns så jobbigt att många är så rabiata gällande att F1 och F2 måste återskapas eller nästintill. F3 är ett helt nytt spel och det viktigaste för mig är att det är kul att spela och att det inte är en dum schooter utan verkligen är ett rollspel med karaktärsutveckling och frihet. Och att man känner sig som i en Mad Max-film.:D

Känslan verkar finnas där och utvecklarna verkar ha ett stort engagemang för franchisen. Sånt betyder mycket för mig. Att de bryr sig. Sen att de fattar en del dumma designbeslut kan jag leva med. Alla kan inte gilla allt. Det enda som är lite oroande är att de antyder att det ska bli mer linjärt och följa storyn lite tajtare. Men å andra sidan. Fallout 2:s (enda gamla jag spelat) svaghet enligt mig var de där slumpmässiga striderna ute i ingenstans. Gav mig bara irritation. Det var uppenbart att de hade lagt krut på vissa områden och att det var dit man forslades för att komma vidare.

Toodles. :heart:

Inaktiv

Fansidan No Mutants Allowed har publicerat en Fallout 3-preview. Den är till skillnad från nästan alla andra förtittar ingående och beskriver i detalj demot som visats upp på E3 och GC samt subjektivt tyckande ur ett Falloutfanperspektiv, som bonus även en Q&A med Pete Hines.

Skrivet av peak_performance:
Skrivet av KazikluBey:

Alla deras spel gick med vinst, men de hittade ingen utgivare till ett fjärde spel.

Har du källa på det där? Jag påstod det där i en diskussion för ett tag sedan efter att ha hört det, men kunde inte skaffa fram några källor för det när de frågades efter. Skulle gärna få tag på dem

Hm, hittade lite försäljningssiffror i vart fall, men enligt Leonard Boyarsky verkar de vara underdrivna för åtminstone ToEE, men det är inte så konstigt, eftersom siffrorna kommer från NPD, som bara räknar försäljning i USA. Vad gäller Bloodlines försäljningssiffror kom dessa ut strax efter spelets release (men allt under en halv miljon första helgen är ju tydligen katastrofalt nuförtiden).

Minns jag rätt sålde Fallout inte heller mer än ca hundra tusen exemplar det första året.

12
Skriv svar