ArmA 2 släpps i vår

Medlem
ArmA 2 släpps i vår

Ser lovande ut. Vad Armed Assault/Operation Flashpoint-spelen saknar är just bra stadsmiljöer. Alla ljusgröna öppna fält och liknande börjar man tröttna på.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Inaktiv

Hmm jag tycker att just de öppna miljöerna e bland det bästa med flashpoint (och arma), vill man ha stadsmmiljöer finns ju andra spel.
Hoppas bara dom lyckas fixa de irriterande missarsom fanns i arma.

Medlem

mm vad ja hört är att a.i ska va bättre, mm fan finns ju en hel del fina stads miljöer i arma 1 imo fast flashpoint och arma har inte så mkt handlat om inomhus fightande men det blir bättre o bättre.
grafiken ser snäppet bättre ut än arma, bättre skuggor och hdr grafik också.

Inaktiv

Hur mycket stadsmiljö som helst i ArmA. Tycker det låter lite oroande att ArmA 2 släpps så snart efter 1an.

Nu vet man inte om spelet blir försenat, men om det släpps våren 2008 känns det lite som att första ArmA bara var ett sätt att få utveckla en 3d-motor som de sen kan använda i 2:an med en ordentlig SP-kampanj.

"RPG elements"

Detta låter dock intressant. Undrar vad det kan vara? Skills i diverse vapen, styrka och uthållighet? Evolution Co-op hade lite åt det hållet där man ökade i rang och på så sätt fick tillgång till bättre vapen och fordon. Jag hoppas på ett riktigt flott skills/stats-system i ArmA 2.

Medlem

Är inte ett fan precis av denna grafikmotorn. Måste vara samma motor som 1:an.

Medlem

ArmA var en grov besvikelse... De hade haft fem år på sig att utveckla det, men allt de åstadkom var en skabbig replika av Flashpoint med lite glansigare grafik.

AIn var usel, fordonskoden var studsig och konstig och spelet i allmänhet kändes undermåligt.

Dessutom var det nästan spyfärdigt USA-patriotiskt, något som ArmA 2 nu verkar upprepa. Nä, det här spelet kommer jag undvika som pesten. Hoppas mer på Flashpoint 2, då Codemasters till skillnad från Bohemia inte slösat bort mitt förtroendekapital.

Medlem

OM de ska satsa på strid i bebyggelse så måste de fixa en AI och animationer som kan använda det, grin gjorde ett bra jobb med graw 2 i den avdelningen...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Arma II är Game2 next generation som vissa tjatade om när
när Arma först blev annonserat. Så även om det heter Arma2
så är det det-så-kallade game2!

Armaholic rapporterar från GC om sina intryck av Game2:

* land mass is 5 times bigger than Sahrani.

* this game is more similar to Operation Flashpoint than ARMA.

* trees in the wooden areas are not only green all over, they have all the colors, molds and sizes which can be found in the nature and this is possible thanks to a new developed technology.

* hand signals is planned like "Stop", "Disperse" and "go"

* We realized the better HDRR while looking around, no more annoying flickering.

* The often requested tracers from the military simulation VBS 2 are also now inside ARMA II.

* different house molds and types, which will make the "everything is looking the same way" - effect disappear.

* "it is something like a big operation and it depends on all the small missions". So it is possible to speak to civilians in villages and get information about enemy convoys and positions.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Skrivet av Erenthal:

ArmA var en grov besvikelse... De hade haft fem år på sig att utveckla det, men allt de åstadkom var en skabbig replika av Flashpoint med lite glansigare grafik.

AIn var usel, fordonskoden var studsig och konstig och spelet i allmänhet kändes undermåligt.

Dessutom var det nästan spyfärdigt USA-patriotiskt, något som ArmA 2 nu verkar upprepa. Nä, det här spelet kommer jag undvika som pesten. Hoppas mer på Flashpoint 2, då Codemasters till skillnad från Bohemia inte slösat bort mitt förtroendekapital.

Håller inte alls med dig tycker nästan du trollar. Men åsikter är som skinkor delade


signatur

Sen att det där med 5 år inte stämmer alls är en annan sak men fok får väl leta reda på info själva.
Dels har dom utvecklat VBS1 och VBS2(helt rena militärsimulatorer, ok att det är BIA som stått för dom), sen hållit på med Game2(alltså det som nu heter Arma2) och gett oss själva teasern inför detta, dvs Arma.

Det som först var Arma blev uppgraderat vilket screenshotsen från början och slutresultatet skvallrar om. Dock ingen VBS2 klass men nästan om jag förstått saken rätt.

Det e en jävla soppa, allt på grund av namn, dom skulle ha varit kvar hos codemasters då hade Arma2 hetat något annat.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Jag vet inte vad man ska tro. Ena stunden är allt en enda stor suck och andra får man förhoppningar.
Blir att vänta och se

Skribent

Varför inte patcha skiten ur Arma istället för att hoppa på ett nytt projekt?

Nytt projekt?!

jaja.....varför bemödar man sig övht att skriva på dessa forum.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Pansarknekt

Att armed assault alltid får kritik från olika håll är normalt tycker jag då det är ett hyffsat nischat spel. Det är inte för alla helt enkelt.
Tycker det är intressant att vissa använder OFP som jämförelsepunkt när dom kritiserar Arma. Var det verkligen så bra? För vad jag kommer ihåg så sades det inte så mycket nyanserad kritik om det innan arma kom ut.
ArmA två kommer antagligen bli större, värre och bättre på diverse punkter men ni som väntar er en mer komersiellt anpassad produkt lär nog få fortsätta klaga i ett par år framöver. Eller spela Operation Flashpoint 2...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Tycker det är intressant att vissa använder OFP som jämförelsepunkt när dom kritiserar Arma. Var det verkligen så bra?

Nä, nu känns inte Flashpoint så jäkla hett. Men när det släpptes 2001 (tror jag) så var det förbannat bra, nästan revolutionärt så.

Det jag reagerade på när jag först spelade ArmA 1 var hur gammaldags det kändes. Urmodigt rentav. Under de fem år sen OFP släpptes så har teknologin och "teorin" inom speldesign gått framåt rejält. Att släppa ett spel som ArmA till fullpris år 2007 känns skamligt.

Hade det släppts 2002 eller 2003 hade det antagligen höjts till skyarna, men tiden sprang om dem.

lol.......


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Är glad att jag höll mig borta från ArmA. Testade min kompis ArmA på min dator och det funkade inte speciellt bra
Kanske det kan gå bättre med 2an?

Medlem

arma och flashpoint e dem bästa spelen i sin genre, ghost recon kan gå o lägga sig i nåt dike, det e fan brigtness så ögonen svider i det

Första Ghost Recon var riktigt bra men inget jag skulle sitta och nöta nu. Det kom väl samma år som OFP?

Nä i vilka andra spel hittar man mappar på 400 kvadratkilometer, korrekt vapen ballistik och möjligheten att ta kontrol över en stor patrull?(jo jag vet vilka spel men dessa är barn i jämförelse, kvaliteten och storleken saknas) Bara för att nämna en bråkdel men det kanske bästa och det som andra saknar är ändå den suveräna editorn där man kan göra sina egna avancerande scenarion precis hur man vill(förutsätter att det finns massa addons som det inte gör än så länge till Arma).

Så vilka andra revolutionerande soldat sim som klarar detta finns det?
OFP är fortfarande kungen, Arma halkar nästan efter tycker jag på grund av modbristen och ska Game 2 next generation komma nästa år så får man fokusera sig på det spelet. Borde vara mera upphetsat folk här tycker jag, game 2 next generation, det som antagligen hade hetat OFP2 kommer juh snart!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

Sen att det där med 5 år inte stämmer alls är en annan sak men fok får väl leta reda på info själva.
Dels har dom utvecklat VBS1 och VBS2(helt rena militärsimulatorer, ok att det är BIA som stått för dom), sen hållit på med Game2(alltså det som nu heter Arma2) och gett oss själva teasern inför detta, dvs Arma.

Det som först var Arma blev uppgraderat vilket screenshotsen från början och slutresultatet skvallrar om. Dock ingen VBS2 klass men nästan om jag förstått saken rätt.

Det e en jävla soppa, allt på grund av namn, dom skulle ha varit kvar hos codemasters då hade Arma2 hetat något annat.

Felet är bara att det var det kompetenta folket från BIS som gick till BIA, och de tog de bästa moddarna med sig, sen ska vi inte glömma att det tyvärr verkar finnas en skillnad i "production values" mellan BIS och BIA, hos BIA är det, "så som det är i verkligheten ska vi ha det i mjukvaran" hos BIS är det "vi gör det som är coolt"
Jag föredrar det första alternativet...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Pansarknekt
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av deftune:

Tycker det är intressant att vissa använder OFP som jämförelsepunkt när dom kritiserar Arma. Var det verkligen så bra?

Nä, nu känns inte Flashpoint så jäkla hett. Men när det släpptes 2001 (tror jag) så var det förbannat bra, nästan revolutionärt så.

Det jag reagerade på när jag först spelade ArmA 1 var hur gammaldags det kändes. Urmodigt rentav. Under de fem år sen OFP släpptes så har teknologin och "teorin" inom speldesign gått framåt rejält. Att släppa ett spel som ArmA till fullpris år 2007 känns skamligt.

Hade det släppts 2002 eller 2003 hade det antagligen höjts till skyarna, men tiden sprang om dem.

Jag älskade OFP, det jag menade är att många tar till OFP för att kritisera Arma och det fast dom inte gillade OFP heller. Kommer tydligt ihåg hur många gamers inte gillade grafiken, kontrollerna och multiplay. Nu när Arma är det nya så hör man "uj uj uj det är inget OFP iaf". Ibland blir det helt enkelt för mycket jävla gnäll.
Själv är jag en veteran i OFP och har spelat dom flesta mods, klarat alla kampanjer och knåpat ihop banor till lan på den tiden det begav sig.

Sen att Arma skulle vara undermåligt håller jag inte med om men jag tycker inte att kampanjen känns solid och särskilt realistisk. Särskilt extrauppdragen som ofta är i någon form av rambostuk. Å andra sidan är det ganska intressant att föröka knäcka dom utan att dö en enda gång.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

En glad nyhet helt klart!


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av deftune:

Själv är jag en veteran i OFP och har spelat dom flesta mods, klarat alla kampanjer och knåpat ihop banor till lan på den tiden det begav sig.

Sen att Arma skulle vara undermåligt håller jag inte med om men jag tycker inte att kampanjen känns solid och särskilt realistisk. Särskilt extrauppdragen som ofta är i någon form av rambostuk. Å andra sidan är det ganska intressant att föröka knäcka dom utan att dö en enda gång.

Jo, jag är också en gammal OFP-veteran. Är fortfarande ett av mina varmast ihågkomna spel.

Det jag menade (och som kanske inte framgick så klart) är att ArmA är i stort sett OFP med lite glitter och lampor. Samma AI, samma fordonskod, samma knöliga inventory, samma träiga kommunikationssystem. Och det som var fantastiskt 2001 framstår som undermåligt 2007.

Skrivet av NordicStormtrooper:

Det som antagligen hade hetat OFP2

Lol @ the quest for the true OFP-sequel!

"-ArmA är OFP2!
-Nej ArmA sög, Codemasters gör OFP2!
-Ni har fel, game 2 är OFP2 och har alltid varit!"

Om Game2 är en besvikelse så kommer det naturligtvis dyka upp en ny militärsimulator som folk hävdar är det äkta OFP2.

Jag får nästa bilden av ett gäng religösa sekter som väntar på kristus återfödelse...de pekar ut sin återfödde frälsare gång på gång, inser efter ett tag sitt misstag, men hittar snart en ny profetia att tro på.

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av NordicStormtrooper:

Sen att det där med 5 år inte stämmer alls är en annan sak men fok får väl leta reda på info själva.
Dels har dom utvecklat VBS1 och VBS2(helt rena militärsimulatorer, ok att det är BIA som stått för dom), sen hållit på med Game2(alltså det som nu heter Arma2) och gett oss själva teasern inför detta, dvs Arma.

Det som först var Arma blev uppgraderat vilket screenshotsen från början och slutresultatet skvallrar om. Dock ingen VBS2 klass men nästan om jag förstått saken rätt.

Det e en jävla soppa, allt på grund av namn, dom skulle ha varit kvar hos codemasters då hade Arma2 hetat något annat.

Felet är bara att det var det kompetenta folket från BIS som gick till BIA, och de tog de bästa moddarna med sig, sen ska vi inte glömma att det tyvärr verkar finnas en skillnad i "production values" mellan BIS och BIA, hos BIA är det, "så som det är i verkligheten ska vi ha det i mjukvaran" hos BIS är det "vi gör det som är coolt"
Jag föredrar det första alternativet...

Jag vill ha det som är coolt i verkligheten!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av simulacra:

tyvärr verkar finnas en skillnad i "production values" mellan BIS och BIA, hos BIA är det, "så som det är i verkligheten ska vi ha det i mjukvaran" hos BIS är det "vi gör det som är coolt"
Jag föredrar det första alternativet...

Vem gör inte det? Jag har visserligen VBS1 men
prislappen på VBS2 känns rätt tung.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

äh fan när Arma 2 kommer så kommer det smälla bra och mod communityt lär ta fart då förresten så sägs det att scripts och så inte behöver converteras lika hårt mellan Arma 1 och Arma 2 tillskillnad från Ofp till Arma 1.
OFP var ett av dem bästa spelen jag spelat, sån storlek , frihet och så mkt moddar har jag inte sett till nåt annat spel o då räknas inte cs weapon reskins

@NordicStormtrooper glöm VBS 2 och förbered för Arma 2 som kommer vara det som dem flesta fansen nog ville att Arma 1 skulle vara. grejjen med BIS är att dem följer sin väg troget istället för att outsourca spelet till några klåfingriga typer som balanserar det eller gör det mer lätttillgängligt, med andra ord så man kan överleva 20 skott och där det slutar med skrikiga fjortisar som spelar det bara...

1
Skriv svar